bestelling ARF's bij TopFlite

FOX35

PH-SAM
Voor wie geinteresseerd is, Jan Odeyn uit Belgie gaat via de Belgische importeur (die aanzienlijk goedkoper blijkt te kunnen leveren dan de Nederlandse importeur) op verzoek van Luc Dessaucy een aantal TopFlite ARF's bestellen. Hieronder zijn mailtje:

Hi allemaal,
Op verzoek van Luc Dessaucy organiseer ik nog een via Albatros een bestelling bij Topflite; http://www.top-flite.com/airplanes/control-line.html .Dit zijn de prijzen die ik doorkreeg.
Flite Streak ; € 70.00
Nobler ; € 109.00
Tutor ; € 105.00
Score ; € 135.00
Waarschijnlijk krijgen we kortring bij een grotere bestelling.
Groetjes JanO

Hij gaat volgende week bestellen, dus wie een TopFlite ARF wil moet hem even snel mailen: jan.odeyn@skynet.be

NB, alleen voor TopFlite hoeven we zo moeilijk te doen. Noch TF zelf, noch de detailhandels in de VS zijn namelijk bereid om anders dan via de officiele importeur te leveren en, zoals gezegd, de Nederlandse importeur vraagt belachelijke bedragen (althans, dat deed hij bij de vorige bestelling rond 2002, of dat nu nog zo zou zijn kan ik dus niet met zekerheid zeggen). De ARF Nobler zou dan als ik het mij goed herinner 150 euro of meer hebben moeten kosten. Voor SIG ARF's is dit probleem er niet. Zowel SIG als de amerikaanse detailhandels sturen graag naar Nederland, maar het is goedkoper !!!! (hoe het kan weet ik ook niet), om ze via Hobby Inn in Waalwijk, de Nederlandse importeur, te bestellen, en voor zeker niet meer kun je ze vlak over de grens in Duitsland zo uit de winkel halen (ik weet even niet precies welke winkel en waar het ook al weer was, maar dat weet Gerben wel).
 
Ik heb in 2005 met kerst een Nobler uit de Top Flite serie aangeschaft en was inderdaad wat PP zei meer dan 150 euro kwijt
en dan heb ik er eentje met een vierkante clunck tank die niet wil werken,en je moet aardig met een strijkbout in de weer want dat zat er slordig op,als de prijzen kloppen van Jan dan bespaar je op de Nobler bijna 50 euro dus dat loont
 
Het gaat wel om dezelfde ARF dozen, Herbert, dus tenzij er intussen iets is gewijzigd zit er de zelfde vierkante cluncktank in en zul je de bekleding strak moeten strijken. Bij mijn kits viel dat overigens heel erg mee. Overigens heb ik in amerikaanse tijdschriften en op forums genoeg mensen gehoord die met de vierkante cluncktank prima overweg konden. Ik denk dat het van je motor afhangt en welke eisen je aan je motorloop stelt. Als je streven is om tot de top van F2B door te dringen doe je er verstandig aan een andere tank te monteren. Jammer is dat je dat niet kunt doen zonder de romp in enige mate te modificeren.
 
Back
Top