bestelling uit amerika

Hallo

Ik heb op 15 september de mamba max 4600 combo gekocht bij b-p-p.com
Na wat leveringsproblemen bij castle creations is de combo vorige week overgekomen naar nederland.
Ik heb nog steeds niets ontvangen.
Weet iemand hoelang de douane nodig heeft voordat ze het vrijgeven ? en welk bedrijf zorgt ervoor dat het pakketje bij mij aan komt ? tnt ? dhl ?

mvgr tim

kan een aantal weken worden. Grote kans dat je een TPG meneer aan de deur krijgt die je een extra nota overhandigt met het verzoek om nog 19% BTW en douanekosten te betalen....

? dat meen je niet.
Ik snap niet waarom b-p-p mij dan mailt dat ik hem uiterlijk woensdag(gisteren) in huis zou hebben.

Kan ik contact opnemen met de douane en vragen hoelang het nog gaat duren ?
Of kunnen die me niet helpen ? aangezien ik weinig info over het pakketje heb.

mvgr tim

Ik heb 2x te maken gehad met de GLS bij alle 2 gevallen kreeg ik een brief thuis met daarin een papier waarop ik moest invullen wat erin zat en wat de waarde was. Dat formulier opgestuurd en ongeveer een week later stonden ze bij mij op de stoep. Ook moest ik nog een 35 euro bij betalen aan doane/declarerings kosten.

als ik dat geweten had, had ik het wat dichter bij huis gezocht, wat een gedoe voor een esc en motor.........

b-p-p kijkt alleen naar de tijd dat een paket nodig heeft om land van bestemming te komen. Ze kunnen toch geen rekening houden met de willekeur van de douane? In het algemeen worden alle pakketjes uit de USA eruit gevist, en bij een waarde van boven de 80 dollar (of zoiets) krijg je een naheffing. Als je een verzendcode hebt van b-p-p en weet welke maatschappij in de USA de verzending heeft gedaan kun je hiermee naar de TPG bellen (algemeen infonummer). Na veel wachten, doorverbinden en ander nummer bellen kom je er dan achter dat ie nog bij de doune ligt en nog niet bij de TPG is aangeboden. De douane kun je ook bellen maar dan nog is de kans erg groot dat ze het pakketje niet in het systeem hebben staan. Oftwel, geduld hebben en wellicht wat vaker de zoekfunctie hier gebruiken, staat uitgebreid beschreven wat voor douane ellende er is met bestellingen uit de USA. Sterkte met het wachten... :wink:

Tja , mijn ervaring is idd dat het soms tot wel 3 week kan duren met naheffing,en soms ook binnen een week met naheffing!

Geen peil op te trekken dus...

Wel heb ik het idee dat hongkong enzo sneller is dan usa.

Hongkong is vaak sneller en beter ja, ik heb nog nooit taksen moeten betalen, en heb nu in totaal toch al 4 pakjes binnen gekregen, waaronder 2 ter grootte van 2-4 Tamiya-bouwdozen met een waarde van 350 euro.

Ik wilde eerst de mamba combo in belgie kopen, maar daar was hij op een 20 euro na 2x zo duur als bij b-p-p.
B-p-p had toevallig een actie lopen, dus daarom heb ik hem daar besteld.
Bestellingen uit hongkong enzo komen inderdaad veel sneller aan, heb ik ook nooit problemen mee gehad.

@potloodslijper: die pakjes van jou kwamen die ook uit USA ? of Hong Kong ? omdat je zegt dat je nog nooit taksen hebt hoeven te betalen.

mvgr tim

Pakketten uit Amerika of Hong Kong worden tegenwoordig strenger gecontroleerd. Douane vissen vaker de pakketten uit die van bepaalde afzender zijn. De pakketten liggen gemiddelde twee a drie weken bij de inklaringafdeling. Een bekende vertelt dat er soms expres de pakketten vastgehouden worden i.v.m. waardebepaling. Dus de waarde niet laten bijschrijven kost soms juist meer omdat ze het Nederlands cataloguswaarde aanhouden en niet die in het buitenland.

Daarom bestel ik ook niet meer zo vaak in het buitenland. Wachten duurt me soms te lang.

Ik bestel regelmatig bij Bpp en hij is zeker niet de snelste met zijn gekozen verzendmethode.
Maarja, verzenden daar is gratis....dus daar mag ik niet over klagen.
Maar wanneer is het echt verzonden bij Bpp ? Meestal duurt het een week of 3 a 4 voordat het binnen is.
Ik zit nu zelf nog te wachten op een paar lipo's. Ook al 3 weken onderweg, maar die zullen eerdaags wel op de mat vallen.
Duoane kosten bij Bpp heb ik nog niet meegemaakt.

René

16 oktober heeft bpp het verzonden.
bpp mailde me dat het pakketje +/- 3 dagen nodig had om nederland te bereiken.
Het zal dus nu wel bij de douane liggen.
afwachten maar........

Met wat pech is het pakketje zoek, net meegemaakt met een setje alu asbehuizingen ter waarde van dik 340 dollar...

Is opnieuw verstuurd, maar niet zoals men beloofde met EMS, maar (weer) met normale airmail...

Tja afwachten maar....

Tja....bestellen in het buitenland,ongeacht waar, blijft altijd een beetje een gok.
Wil je het snel...dan moet je naar de lokale hobby shop.
Wil je het goedkoper,of kan je onderdelen niet in de buurt krijgen,dan ben je gebonden aan het buitenland.

Maarja, een beetje spanning in het leven kan geen kwaad toch ? 8)

René

potloodslijper (UIT ANTWERPEN) zei:
Hongkong is vaak sneller en beter ja, ik heb nog nooit taksen moeten betalen, en heb nu in totaal toch al 4 pakjes binnen gekregen, waaronder 2 ter grootte van 2-4 Tamiya-bouwdozen met een waarde van 350 euro.
Eventjes niet vergeten dat de Belgische douane lang niet zo efficient werkt als de Nederlandse, tot groot plezier van alle modelbouwers van Belgie ;)

Commander Clumsy zei:
potloodslijper (UIT ANTWERPEN) zei:
Eventjes niet vergeten dat de Belgische douane lang niet zo efficient werkt als de Nederlandse, tot groot plezier van alle modelbouwers van Belgie ;)
We kunnen België misschien dé draaischijf van import modelbouwproducten maken. Wij bestellen en sluizen dan door naar de Shengenlanden :)

Groeten,
Niels R.

Back