Hallo allemaal,
Ik las een thread op dit forum over bestellingen uit het buitenland en problemen met de douane.
Nu heb ik zelf een specifiek probleem.
Ik heb vorig jaar een product gekocht uit hongkong.
Nu zijn daar problemen mee geweest en via een coulantie regeling is het product met een hoge korting opnieuw opgestuurd.
De waarde die nu op de doos staat is 100 dollar.
Nu kreeg ik uiteraard een brief van PostNL dat ze de waarde van mijn pakket niet konden 'bepalen'.
Ik heb de brief ingevuld en de factuur uit hongkong meegestuurd.
Toch kreeg ik vorige week weer een brief van PostNL met daarin de vraag of ik de factuur of betalings gegevens wil opsturen, omdat de douane dit wil zien.
Ik hoef van de leverancier pas te betalen wanneer het pakket geleverd is. Hierdoor heb ik geen betalings bewijs.
Wel heb ik de factuur, maar deze heb ik dus al eens opgestuurd naar PostNL.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Moet ik een nieuwe factuur vragen met de originele waarde van het product? Of moet ik uitleggen dat het hier gaat om een coulantie regeling? Of moet ik gewoon dezelfde factuur opnieuw opsturen?
Alvast bedankt,
Robert
Ik las een thread op dit forum over bestellingen uit het buitenland en problemen met de douane.
Nu heb ik zelf een specifiek probleem.
Ik heb vorig jaar een product gekocht uit hongkong.
Nu zijn daar problemen mee geweest en via een coulantie regeling is het product met een hoge korting opnieuw opgestuurd.
De waarde die nu op de doos staat is 100 dollar.
Nu kreeg ik uiteraard een brief van PostNL dat ze de waarde van mijn pakket niet konden 'bepalen'.
Ik heb de brief ingevuld en de factuur uit hongkong meegestuurd.
Toch kreeg ik vorige week weer een brief van PostNL met daarin de vraag of ik de factuur of betalings gegevens wil opsturen, omdat de douane dit wil zien.
Ik hoef van de leverancier pas te betalen wanneer het pakket geleverd is. Hierdoor heb ik geen betalings bewijs.
Wel heb ik de factuur, maar deze heb ik dus al eens opgestuurd naar PostNL.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Moet ik een nieuwe factuur vragen met de originele waarde van het product? Of moet ik uitleggen dat het hier gaat om een coulantie regeling? Of moet ik gewoon dezelfde factuur opnieuw opsturen?
Alvast bedankt,
Robert