Besturing dji phantom

Beste,

Ik ben een beginnend drone bestuurder.
Heb zelf de syma x5sc om het mee te leren.
Maar had de volgende vraag.

Op youtube filmpjes ziet de beweging en de besturing van een dji phantom er altijd zo stabiel en rustig uit.
Terwijl mijn syma drone behoorlijk beweeglijk,snel en gevoelig is.

Nu vroeg ik me eigenlijk af of het klopt dat de besturing van een phantom daadwerkelijk makkelijk en rustiger te besturen is dan de kleinere goedkopere drones?

hoe groter, zwaarder en lomper de quad is hoe minder gevoelig en "agiel" deze vliegt. een dji vliegt dus ook rustiger en stabieler dan een micro/miniquad.

ook moet je weten dat de dji altijd in horizon vliegt, dus altijd makkelijk te besturen blijft, en jij best in rate kan vliegen.

Laatst bewerkt:
Thanx dit wilde ik dus eigenlijk weten!
Helaas vandaag mijn syma drone in een hoge boom laten vliegen. Dus nog veel oefenen!!

Dat is erg jammer.
Je hebt geluk dat het de komende dagen nog droog is.
Beter dan regen waarbij de drone die in de boom hangt helemaal kapot kan gaan.
Wellicht een idee om dan toch nog even een poging te wagen om voor eind van de week wannneer de regen weer komt de drone uit de boom te halen.
Veiligheid staat altijd voorop.
Dus niets wagen waarbij je uit de boom kunt vallen nadat je erin bent geklommen.
Maar een idee zoals ik het doe is misschien een optie:

Vliegertouw ken je vast wel.
Komt in alle lengtes en 30 meter zal genoeg zijn.
Bind aan het einde van het vliegertouw een tennisbal.
Paar keer goed de bal omwinden met het vliegertouw zodat het niet na 3 pogingen los komt. (verdere uitleg daarover zal niet nodig zijn lijkt me)
Dan kan je de tennisbal uit de hand of desnoods met zo'n apparaat die hondenbezitters gebruiken om de tennisbal ver weg mee te gooien de bal over de takken gooien waar je drone inhangt.
Paar keer schudden en klaar is klara.
Wellicht een idee?
Het heeft mijn drones al paar keer uit bomen gered op deze manier.
Succes.
Vr Gr Erwin

Back