Besturing Nikko RC hapert - analyse?

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Marco Tieleman, 6 jul 2021.

  1. Marco Tieleman

    Marco Tieleman

    Lid geworden:
    6 jul 2021
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo,

    Mijn zoon heeft een Nikko RC. De batterijen zijn goed opgeladen. De auto vertoont het volgende gedrag:

    Voorwielen gaan uit zichzelf van links naar rechts vice versa. Dat doen ze ook op de aansturing van de afstandsbediening.

    Voor- en achteruit gaat de auto echter niet meer. Ik heb een beetje technische kennis en wil best met een schroevendraaier en solderbout aan de slag, maar ik weet niet zo goed waarmee.

    Suggesties die mij gidsen zijn van harte welkom!

    groet,

    Marco
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Klinkt als een storing ergens van. Misschien even ergens in een open veld proberen.
    Allereerst natuurlijk controleren of de batterijen vol zijn en als de auto met AA batterijen gevuld wordt ook kijken of ze allemaal in de juiste richting zitten.

    Als die het dan nog steeds zo doet kan het een rot kristal zijn maar het kan van alles zijn.
     
  3. Marco Tieleman

    Marco Tieleman

    Lid geworden:
    6 jul 2021
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Rotterdam
    Dankjewel Roelof. Heb je tips hoe ik dat kan onderzoeken, danwel of er in Rotterdam, Leiden of Deventer een hobbyist zit die daar lol in heeft om dat uit te zoeken?

    Groet!
     
  4. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Tja, moet ik eerst weten wat voor nikko het is, ouderen hadden alles wat simpeler. anders ga eens naar een hobby winkel. naar kunnen ze er wel naar kijken. maar volgensmij moeilijk achter te komen
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Gerrie, als je (zoals herkenbaar in vele topics) er zelf niet veel verstand van hebt misschien moet je proberen eerst zeker zijn van je adviezen voordat je reageert? Gezien Nikko geen standaard modulaire RC onderdelen bevat zal menig RC winkel er ook niet veel mee kunnen dan hooguit een andere kristalset proberen mits de Nikko verwisselbare kristallen kent (De Nikko evolution modellen kennen dat)

    De beste start is gewoon om even in de vrije ruimte wat te proberen. Huizen staan steeds voller met allerlij zenders en als er net een zendamateurtje om de hoek bezig is kan dat flinke ellende veroorzaken. Een tijd terug had ik iets degelijks dat bij een supermarkt mijn centrale deurvergrendeling niet werkte. Er bleek later daar in de buurt op dezelfde frequentieband een zendamateur bezig te zijn.

    Ik weet ook niet om wat voor een Nikko het gaat, maar voor een paar tientjes heb je al een nieuwe. Of beter een WLtoys.
     
    Gerrie's rc's vindt dit leuk.
  6. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    ja u hebt wel gelijk. ik heb dat een hele tijd geleden ook gehad haha. als je een nieuwe koopt, zou ik geen WLtoys kopen. ik en een vriend van mij hadden de zelfde gekocht. mijn was al na 2 dagen kapot en zijne ook. allebij een Esc probleem. Nikko evolution is niet zo duur. ken iemand die hem al 6 jaar heeft en mee rijd
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik weet het niet maar zie forums vol met goede ervaringen met WLtoys. Zeker onder de recente ervaringen geen klachten. En natuurlijk alles waar voor je geld.
    Nikko Evolution heb ik ook nog staan, hebben we als club 3 winterseizoenen mee binnen edstrijden gereden, uiteraard had de mijne wat aanpassingen die een soort van binnen de simpele reglementen vielen en daarmee de auto veel beter reed.
     
  8. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Ja kan kloppen. chinese dingen worden steeds beter. ik zei ook al: Het is wel even geleden(4 jaar).
     
  9. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    wordt er nog steeds geraced met nikkos? en welke upgrades had u? ik kon namelijk weinig vinden
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik had de optionele sprintmotor (zoals iedereen die gebruikte) en de 2 soorten banden. Maar als enige had ik ook andere veertjes die ergens anders vandaan kwamen en door de voor-assen te verbuigen had ik iets meer camber waarmee de auto veel harder door de bocht kon.
     
  11. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    oke. voor assen? bedoel je armen?
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    De assen waar de voorwielen op zitten, even het knikpunt gemarkeerd, de as uit het stuurblok geperst dan op de juiste plek iets geknikt en weer terug geperst.
     
  13. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart

Deel Deze Pagina