besturing uitval

Goedendag
Ik heb recent een acromagnum opgebouwd met een Schnürz 20RG met regelaar van Pichler(12 A)
Als ik nu volgas geef lopen de servo uit de midden en reageren niet meer op knuppeluitslagen,tot ong 3/4 gas geen problemen ook niet met de rijkweidte.
met inbouwen van de besturing had ik ook een probleem ,dat als ik bijv vol uitslag op hoog gaf dat de andere servo's ook wegliepen(alleen bij volle uitslag)
Toen heb ik op de zender(mpx 3010) de servouitslag op 80% gezet en was dit probleem opgelost.
De ontvanger is een Mpx pico
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

vervelend om te lezen, het kan helaas zoveel zijn...
ik ben totaal niet geschikt om je goed advies te geven maar probeer het toch :)
als je een extra ontvanger hebt zou dat een goed en eenvoudig startpunt wezen..

Zou eerst proberen of met andere servo's het probleem over is.
Als hier de oorzaak niet in zit wordt het denk ik het opsturen van de zender voor controle.

Hoeveel Ampére kan het ontvangergedeelte van de ESC hebben?

Als je je zender naar 80% terugschroeft zou het kunnen dat de servos minder Ampére gaan trekken (stug lopende stuurvlakken bij 100% uitslag en een krappe ESC waardoor alles op zijn kont valt.......).

Lipo nog oké?

Deze regelaar?

http://shop.pichler.de/Brushless-Regler-XQ-12

1 Ampere max (BEC). Sommige 9 grams servos (zitten bij mij in de gewone Magnum) zijn heel gulzig en 1 A kan gewoon te krap zijn.

Stevo

Het is wel raar dat de gasregeling wel gewoon werkt,als ik wat gas terugneem doet alles het weer gewoon,ook geprobeerd zonder prop.
de servos deden bij 100% servoweg ook al raar zonder dat de roeren waren aangesloten dus te hoge stroom lijkt me niet te zijn.

Ik zal eerst de gasaansturing eens op een lager percentage zetten en als dat niet helpt eens een andere ontv proberen
De motor en regelaar zijn nieuw de servo's hs 55 van hitec

Wat jij doet is symptoombestrijding.

Er is een probleem, en dat gaspercentage is een hint naar dat probleem.
Regelaar is te krap bemeten, onderdelen stralen op elkaar in, ontvanger is niet goed, dat soort zaken moet je uitsluiten.

Nu doet ie het op de grond.. Geen schade.
In de lucht gaan die stuurvlakken wel vermogen vragen van de servo's, als de besturing dan weer opeens stopt, ben je het haasje.l

bij de weg, testje om bec (deels) uit te sluiten:
Servo's vragen het meeste stroom als ze geblokkeerd worden.
Maar snelheid worden ze ook dorstig van..

zet het spul aan, en ga gewoon een minuut alle kanalen lekker enthousiast bedienen. flink roeren. Motor ff loskoppelen natuurlijk, ander hangt ie in de gordijnen ;-) (en alledrie de snoeren los..)

Vaak komt een stroomvoorzieningsprobleem in de besturing nu al redelijk vlot naar voren.
Als deze test goed gaat is nog niet alles uitgesloten, maar het is een simpele eerste test om dingen uit te sluiten.
stoppen de servo's er mee, schiet de ontvanger uit of gaan er onderdelen haperen weet je al snel zeker dat hier het probleem ligt..

Back