A
Anonymous
Guest
Hallo,
Voor mijn profielwerkstuk (VWO) ben ik samen met een vriend een zeppelin aan het bouwen. Voor de besturing hadden we een systeem uitgedacht van 2 motoren (speed 250) op een kantebare-as m.b.v. een servo.
Alleen nu komt het probleem, het links/rechts sturen. Ik had al dit forum iets gezien voor een electronisch differntieel dit zou een ideale oplossing zijn geweest, maar helaas het bedrijfje wat dit maakt krijg ik geen contact mee.
Dus nu is mijn vraag of iemand een soort electronisch differentieel kan ontwerpen. In het idee van:
"Het differentieel mix het gas- en stuursignaal (gas kanaal 1, stuur kanaal 2), zodanig dat de beide motoren daar het resultaat van krijgen. Bijvoorbeeld: gassignaal is nulpositie en er wordt een vol stuursignaal naar recht gegeven. Dit resulteert in dat de linkermotor gaat drukken en de rechtermotor gaat trekken. Wordt er dan ook nog een gascommando bij gegeven, dan zal dat resulteren in dat de rechtermotor minder hard gaat draaien en de linker harder gaat draaien, mits dat nog kan."
Alleen is het misschien ook nog mogelijk dat je (belangrijkste is kanaal 1) de snelheid kan regelen?
Alvast hartstikke bedankt voor reacties
Remco
PS. als andere ideeën voor de besturing van een zeppelin zijn hoor ik het graag
Voor mijn profielwerkstuk (VWO) ben ik samen met een vriend een zeppelin aan het bouwen. Voor de besturing hadden we een systeem uitgedacht van 2 motoren (speed 250) op een kantebare-as m.b.v. een servo.
Alleen nu komt het probleem, het links/rechts sturen. Ik had al dit forum iets gezien voor een electronisch differntieel dit zou een ideale oplossing zijn geweest, maar helaas het bedrijfje wat dit maakt krijg ik geen contact mee.
Dus nu is mijn vraag of iemand een soort electronisch differentieel kan ontwerpen. In het idee van:
"Het differentieel mix het gas- en stuursignaal (gas kanaal 1, stuur kanaal 2), zodanig dat de beide motoren daar het resultaat van krijgen. Bijvoorbeeld: gassignaal is nulpositie en er wordt een vol stuursignaal naar recht gegeven. Dit resulteert in dat de linkermotor gaat drukken en de rechtermotor gaat trekken. Wordt er dan ook nog een gascommando bij gegeven, dan zal dat resulteren in dat de rechtermotor minder hard gaat draaien en de linker harder gaat draaien, mits dat nog kan."
Alleen is het misschien ook nog mogelijk dat je (belangrijkste is kanaal 1) de snelheid kan regelen?
Alvast hartstikke bedankt voor reacties
Remco
PS. als andere ideeën voor de besturing van een zeppelin zijn hoor ik het graag