Toen ik 10 werd heb ik voor m'n verjaardag een model zeilbootje gekregen. Net zo een als een vriendje van me had. Met deze bootjes gingen we op watertjes in de buurt varen. Zeiltjes instellen, roer een beetje scheefzetten en varen maar. Als het bootje eenmaal voer was het maar de vraag waar hij uit zou komen... Heel erg veel plezier mee gehad!
Nu heb ik zelf een zoontje van 9 en gun hem hetzelfde plezier. Sinds anderhalf jaar ben ik aan het modelvliegen, en heb dus al flink wat ervaring met radiografische besturing.
Mijn plan is nu om het oude bootje radigrafisch bestuurbaar te maken, maar ik heb geen idee hoe ik dat het beste kan aanpakken. Ik ben dus op zoek naar algemene principes en tips aangaande het besturen van modelzeilboten.
Een aantal vragen:
Hoe zorg je ervoor dat de electronica niet nat wordt?
Hoe kun je het beste het roer aansturen? (met touwtjes, stangetjes, direct?)
Hoe kun je het beste de zeilen aansturen?
Is het voldoende om alleen het grootzeil aan te sturen?
etc....
Het bootje is ongeveer 55 cm lang en de mast is ongeveer 60 cm.
Het bootje:
De zeilen:
Nu heb ik zelf een zoontje van 9 en gun hem hetzelfde plezier. Sinds anderhalf jaar ben ik aan het modelvliegen, en heb dus al flink wat ervaring met radiografische besturing.
Mijn plan is nu om het oude bootje radigrafisch bestuurbaar te maken, maar ik heb geen idee hoe ik dat het beste kan aanpakken. Ik ben dus op zoek naar algemene principes en tips aangaande het besturen van modelzeilboten.
Een aantal vragen:
Hoe zorg je ervoor dat de electronica niet nat wordt?
Hoe kun je het beste het roer aansturen? (met touwtjes, stangetjes, direct?)
Hoe kun je het beste de zeilen aansturen?
Is het voldoende om alleen het grootzeil aan te sturen?
etc....
Het bootje is ongeveer 55 cm lang en de mast is ongeveer 60 cm.
Het bootje:

De zeilen:

Laatst bewerkt door een moderator: