bestuurbaarheid F86 sabre

• Topicstarter Topicstarter philip leenman
  • Startdatum Startdatum
P

philip leenman

Guest
vraagje:

ik hoor wel eens dat F86 moeilijk te vliegen is doordat je natuurlijk geen druk op je kleppen heb (geen prop), maar hoorde ook van modelbouwzaak dat het wel zal lukken.
mijn ervaring in onderdekkers is niet bepaald groot, sterker nog heb er nooit mee gevlogen... maar wel vaak op een fligt simultator. waar geen F86 aanwezig was jammer genoeg, maar ik kreeg die onderdekkers wél goed geland..

verder kan ik behoorlijk watervliegen wat ook niet echt makkelijk is, dus vroeg ik me af ofdat een F86 voor mij ook mogelijk is :?: :?:

het zou natuurlijk beter zijn geweest als ik eerst een onderdekkertje zou kopen maar ik heb hem al gekocht dusja... misschien wel beetje dom :oops:

wie heeft er een paar goeie tips??

groetjes philip

Alsnog een standaard onderdekker kopen ;) Want anders vlieg je je f86 belijk aan puin

echt waar??

jammer nou.. :cry: twas ook niet zo slim van mij om hem direct te kopen.
ik ging iets te veel op de verkoper af, maarja.. zet ik hem nog ff in de kast. heb je ook nog een rede waarom niet? ik weet al dat je met wat hogere snelheid moet strarten en landen, zijn er nog meer puntjes? ik hoor ze graag :!: :!:

trouwens sorry voor mn late reactie, moes weg. tog bedankt hé!!

groeten philip

Tja,
Impellervliegen houdt in dat je een en ander wel op snelheid moet houden, je trekt de kist niet meer uit een lastige situatie zonder prop voorop...
Aan de andere kant heb ik getalenteerde vliegers (zoals mijn broer) ook met een Kyosho T33 Shooting Star als eerste rolroermodel met impeller goed zien vliegen...
Het is niet te adviseren maar sommigen onder ons komen er mee weg ;)
Kistje natuurlijk wel even goed laten aftrimmen en invliegen door ervaren piloot!
Welke Sabre? Kyosho brandstof impeller of???

de kyosho impellers zijn allemaal maar marginaal gepowered.

een recept voor ellende als 2e kist.

kyosho.. ik denk dat ik anders eerst alsk nog xtje geld over heb een onderdekkertje koop ofzo. zoalang kan die dan in de kast staan.
ik snap wat je bedoel met die uitleg!! kan ook gewoon keertje gaan oefenen met een ervaren vlieger erbij (leraar-leerling kabel)

maarja dat zie ik nog wel. bedankt hé!! :D

ajow philip

Ik heb de Kyosho Sabre gehad. De motor heb ik nog steeds (OS15CV). Als je ermee gaat vliegen denk dan aan het volgende:

- MINIMAAL 35% nitro
- landingsgestel eraf, starten met een bungee
- inlaat doorsnee moet groter, of hele grote gaten, onder in de romp

Ik had een van de eerste sabre's. Ik weet niet of er wijzigingen in de bouwbeschrijving zijn geweest, maar het oorspronkelijke zwaartepunt lag tever naar achteren. De eerste (en laatste) vlucht van mijn Sabre duurde 15 seconden..... Prompt viel de volgende dag de Model Airplane News op de deurmat met daarin een review van de Sabre en bovenstaande opmerkingen.

Voor 't starten van de motor: De instructies van OS geven een te rijke instelling voor 't inlopen. De motor verzuipt dan volledig. Ik meen me te herinneren dat je iets van 2 - 2,5 slagen moet geven.

Om het starten te vermakkelijken: draai de gloeiplug een halve slag los (lagere compressie) en geef een halve slag rijker mengsel dan normaal. Starten met 1/4 gas. Als de motor loopt, gloeibatterij eraf, gloeiplug dicht draaien en mengsel weer normaal.
Deze procedure vereenvoudigd het starten enorm (hoewel dat misschien niet zo overkomt :? :D )

Omdat de tank voor de motor zit, volgas mengsel testen met de neus naar beneden!

Ik hoop voor je dat je geen 80DB limiet hebt op je club, want de kist maakt een enorme herrie

Ik heb ze zien kutten met een Nieuwe Sabre, uiteindelijk ging hij op de rug van een Calmato omhoog met een huckepack, toen hij werd losgelaten vloog hij blijkbaar niet lekker want hij eindigde op de brandstapel. Jammer want het is een leuk toestel om te zien.

35% nitro? is wel veel he!! maarja zal wel zo zijn omdat het zal maar zegge soort automotortje is :!: :?:

je kan met wieltjes tog ook wel goed starten op een asfaltweg, of is dat ding moeilijk recht te houden?

en hoe moet je de neusinlaat groter maken? je kan al1 gaten in je romp maken denk ik ofniet? of kan je dan niet beter andere impeller nemen?
ja.. ik zeg zomaar wat maarja misschien een idee ofzo??

Back