bestuurbare houten bootje

Hallo allemaal.

Ik ga een eenvoudig houten bootje maken met deze vorm:
1032.jpg

van dertig (30) centimeter met een motor en een regelaar. ( ook een zender)

ik dacht aan een 2de hands zenderset met een 540' motor en regelaar.

als het goed ik geef ik er 20-30 euries eraan :D

nog wat tips?

ik ga gewoon timmerhout gebruiken en dan lakken. dan moet het wel tegen water kunnen.

maiestas

Laatst bewerkt:
bedankt maar ik mag niet uit het buitenland bestellen.

stel als ik de motor heb, hoe kan ik dan dat de as eruitkomt zonder dat de water erinkomt?

welke as moet aan de motor en hoe maak ik het waterdicht door de as?

met wat moet ik de motor as en de gewone as (welke mm) aan elkaar zetten?

nog tips om stabiliteit aan de boot te voegen?
maiestas

Laatst bewerkt:
ga gewoon eens langs een hobby winkel die ook model bootjes verkopen daar kun je alles te weten krijgen en mischian dat je naar somige dinge mag kijken heb ik ook gedaan ben ik een heel ijnd mee gekomen \voor verf kun je bij bunkers terech(bunkerstation oftuel een tankstatioen voor de grote schepen zoek maar op op wikepedia )maar daar hebben ze allerlij soorten verf en zowiezo gegarandeerd water bestendig ik werk daar ook dus ik weet wel wat makkelijk is wedrol of epifanes zelf voor mijn schip gebruik ik epifanes is goedkoper

ga gewoon eens langs een hobby winkel die ook model bootjes verkopen daar kun je alles te weten krijgen en mischian dat je naar somige dinge mag kijken heb ik ook gedaan ben ik een heel ijnd mee gekomen \voor verf kun je bij bunkers terech(bunkerstation oftuel een tankstatioen voor de grote schepen zoek maar op op wikepedia )maar daar hebben ze allerlij soorten verf en zowiezo gegarandeerd water bestendig ik werk daar ook dus ik weet wel wat makkelijk is wedrol of epifanes zelf voor mijn schip gebruik ik epifanes is goedkoper
en succes alvast

Als je de link niet kan zien :confused:.
Hoe kan je dan oordelen over een buitenboord motor
mvg
Frederik:D :D

Omdat Lip vraagt of het niet leuker is om er een buitenboordmotor achter te hangen misschien???? Ze hebben het altijd over de jeugd van tegenwoordig, maar ik heb wel goed leren lezen.

wat je ook kunt doen wat ik heb gedaan bij een van mij simpele bootjes waar de as door heen komt met een lijmpistool wat lijm er om heen doen niet er in maar er om heen het is toch de onderkant een goedkope en goede manier bij mij wat het gat iets te groot en ik heb tot nu toe al iets van 300 uur er mee gevaren en nog geen druppel binnen:D

Hoi maiestas

Wat dacht je van een zeilbootje?
Heeft geen motor, geen schroefas en geen regelaar nodig. Scheelt je toch een hoop poen.
Je zou eens kunnen kijken bij de Razor in mijn link in de handtekening. (Wel even doorbladeren tot ik aan de Razor "Team Puma" begin)
Ik ben inmiddels bezig met de 3e en heb nu (voor al die 3 samen) ongeveer 40 Euro uitgegeven.
(Dat is dan zonder besturing! Daarvoor zou je best een 2,4GHz setje nemen. Die hebben hele kleine en lichte ontvangers.)

Wim

bedankt maar ik mag niet uit het buitenland bestellen.

stel als ik de motor heb, hoe kan ik dan dat de as eruitkomt zonder dat de water erinkomt?

welke as moet aan de motor en hoe maak ik het waterdicht door de as?

met wat moet ik de motor as en de gewone as (welke mm) aan elkaar zetten?

nog tips om stabiliteit aan de boot te voegen?
maiestas

-De schroefasKOKER lijm (met bijvoorbeeld 2c-lijm) je vast in het gat waar die door moet.(Je moet dus eerst een gat in de boot boren op de plek waar de schroefaskoker door moet)
-Om geen water door de schroefasKOKER naar binnen te krijgen vul je de schroefasKOKER met vasaline en sluit je die af met een dopje.(die zit normaal bij je schroefas/koker)
-Daarna doe je de schroefAS door de schroefasKOKER en maak je die met een koppeling vast aan de motor.

-Oké:confused:

Gr. David

heey bij quartel heb je een aantal bbm'tjes moet je maar eens kijken op youtube staat ook nog een jon boat project maar die is helemaal van aluminium moet je maar een kijken gewoon rc jon boat intypen

het gaat redelijk want er zijn probleempjes met het hout. er dringt water erdoor.
wat kan ik eraan doen en wat is de goedkoopste oplossing?

Back