Betaalbaar RTF 3D vliegtuig

• Topicstarter Topicstarter Bender
  • Startdatum Startdatum
B

Bender

Guest
Ik heb een vraag. Ik vlieg al enige tijd met electrovliegtuigen... Allemaal laagdekkers.

Nu ben ik toe aan een stap sneller en moeilijker en waar ik ook een stuk meer mee kan. Ik ben niet echt into het zelf bouwen dus zoek een vliegtuig waar alles bij compleet is. ik wil het er wel zelf de electronica erin zetten als dat moet, maar wil wel graag alles direct compleet hebben.

nu zag ik een aantal vliegtuigjes van ART-Tech die mij wel geschikt leken, de YAK-54, Edge 540 en een Extra 330L. Allemaal bij Amcor-Modelbouw.
Untitled Document

Nu vroeg ik mijzelf af of jullie deze vliegtuigen kennen, welke het beste is of wat eventueel een beter vliegtuig is voor maximaal 250 euro. ( een beetje erboven is ook prima). Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in min zoektocht naar een geschikt 3D vliegtuig...

Alvast bedankt,

Mark Bender;)

3D vliegtuigen is een onderwerp waar je een hele waslijst over weg kunt zetten.

Goed 3D voor weinig geld wordt een ander verhaal, er is veel schroot te koop.

Voorbeelden van goedkope 3D toestellen die GOED zijn, zijn bv:

1. NPM Reflex 3D. Kost ongeveer €75 (google maar eens). Killer van een machine, met een goedkope setup te vliegen, robuust en makkelijk te bouwen (ARF kit)

2. Super Zoom 4D. Makkelijke EPP kist die tegen een stootje kan. Ook met een niet al te dure setup te vliegen.

3. PA Electric Shock. ENige minputn is de neus die niet al te sterk is, rest wel met veel carbon ingebouwd.

4. WIL JE ECHT RTF GAAN, dan is de Dynam/TMPro Katana EP misschien wat voor je. Zeer ondergewaardeerde kist die erg goed vliegt, zeer stabiel in hoover is en een zeer robuste neus heeft voor een balsa kist.
Je hebt hem ARF met de meest belangrijke componenten bij: Zenn Modelsport - RC modell kis- és nagykereskedelem
En helemaal RTF bij: KATANA 3D RTF RC Models Dynam - 0301KATANA by: Dynam - [Modelisme & RC

Google maar eens rond, er is zoveel moois te krijgen, gewoon veeeeeeeeeeeeeeeeel lezen en het komt goed ;)

Groet Raoul

Ik ben niet op zoek naar een schock flyer meer naar een klein schaal model van max een meter spanwijdte.
De vliegtuigen die ivo brosens liet zien zijn meer het type vliegtuig wat ik zoek.

Ik vindt het niet erg om een ARF in elkaar te zetten, alleen heb ik nog nooit eerder een vliegtuig in elkaar gezet. Ben wel technisch aangelegd.
Ik heb alles nodig zelfs een zender. Ik wil namelijk alles apart houden voor dit vliegtuig.
Zouden jullie mij kunnen helpen aan een leuke setup voor de cap232 of Extra 300 van Hobbycity (die nog een beetje betaalbaar is). Zo rond de 250€ iets erboven is niet erg.

Alvast bedankt,

Mark Bender:)

wat voor vliegtuigen heb je hiervoor gehad?...
en heb je nog?
mischien is het dan verstandig om gelijk een mx-12 te kopen...

Die toestellen die ivo linkte, lijken mij niet echt volbloed 3D kisten, gezien met name de kleine rolroeren.

Een heel andere orde van groote en 100% 3D kistje.. is de Acromaster niet iets voor je? Minimaal bouwwerk (eigenlijk vnl electronica inbouwen), erg degelijk, spanwijdte iets minder dan een meter en vol 3D. 't is geen schaalmodel, maar wel een 'echt vliegtuig'. En met een beetje creativiteit erg leuk te spuiten of zelfs gewoon met stiften te kleuren.

img0292mm5.jpg

Voorbeelden van goedkope 3D toestellen die GOED zijn, zijn bv:

1. NPM Reflex 3D. Kost ongeveer €75 (google maar eens). Killer van een machine, met een goedkope setup te vliegen, robuust en makkelijk te bouwen (ARF kit)

Over de New Power Modelisme Reflex heb ik wel wat gebreken gehoord. Onderandere dat het schijnt dat de romp achterblijft als je snel rolt(niet erg stabiel/stevig dus)

@Hezik/topicstarter

Ik heb de MPX Acromaster. Ik vind het best een leuk toestel,maar wel heel erg gevoelig op zijn roeren (als je de uitslagen groot zet). Het landingsgestel is ook niet echt naar behoren... Vervangen dus. Voor de rest een heel leuk dingetje.

Gr.Senne

een toestel wat niet gevoelig is op de roeren bij grote uitslagen, is geen 3d kist ;)

Het landingsgestel van een Acromaster is inderdaad ruk. Net zoals alle landingsgestellen onder alle elapor kisten van Multiplex.

Ik vind die acromaster niet super... Ik wil wel graag een schaalmodel. Een ARF is prima maar ik weet alleen niet wat ik precies voor welk vliegtuig nodig heb. Ik zoek een beetje een goedkoop maar krachtig setje. Weet niet iemand een set waar alles bij zit maar er zelf nog in moet zetten? Zodat ik zelf niks meer hoef uit te zoeken?

Heb je eigenlijk wel een goedde zender? J

e zegt namelijk in het begin dat je al kunt vliegen enzo ( dan heb je dus ook een zender neem ik aan???) maar die linkjes die je geeft zijn van die meestalin1keerdegrondinkitjes met zo'n je weet wel zender.

Hier staan erg goede en goed doordachte kistjes.
Zijn prima gebouwd, perfect gefolied en vliegen erg goed.

Mijnheer Braeckman spreekt ook prima nederlands.

Braeckman

Grts Gert-Jan

Ik weet dat dat lastig is... Maar zo goed mogelijk voor de prijs...
Ikheb 300€ te besteden incl. zender. Mag ook een goede 2ehands zijn

@ mattiejplane... ik heb dus eerst altijd RTF simpele vliegtuigjes gehad... Met van die slechte zenders. Ik heb dus eigenlijk niets omdat ik eigenlijk helemaal opnieuw wil beginnen en niet meer met rommel wil werken. Alleen wil ik het nu nog een beetje lowbudget houden om later een duurde en mooier vliegtuig te bouwen/vliegen.

@ GJVO: De Edge en de yak vind ik erg mooie vliegtuigjes. Maar hoeveel zou dit in totaal kosten incl zender en dergelijke?

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu vroeg ik mijzelf af of jullie deze vliegtuigen kennen, welke het beste is of wat eventueel een beter vliegtuig is voor maximaal 250 euro. ( een beetje erboven is ook prima).

Alvast bedankt,

Mark Bender;)

Wordt lastig voor 250, een 3d kist vliegklaar......Als je je setup in hong-kong haalt zou een acromaster echt wel iets kunnen zijn. Heb net weer een Acromaster binnen (wordt mijn derde) en heb de setup bij Hobbycity betseld. Kom ik totaal, acromaster, motor, 2x 200 3s lipo's, regelaar 45 A, 4 servo's op 262 euro.
Ontvanger en een prop moet je daar dan nog bijtellen.
De acromaster is echt een super 3d kistje! Artech....ik weet het niet.....

Zie net dat je voor dat geld ook nog een zender moet hebben..............Dan wordt het wel erg lastig:D.....Wellicht mijn sugestie hierboven aangevuld met een 2e hands mx-12?

Ik weet dat dat lastig is... Maar zo goed mogelijk voor de prijs...
Ikheb 300€ te besteden incl. zender. Mag ook een goede 2ehands zijn

Zet het plan maar uit je hoofd. 2e hands gaat nog lukken voor dat geld, maar nieuw een goed werkend krachtig 3D toestel INCLUSIEF zender... vandaag niet, morgen niet en nooit niet.

Zoek je een CAP232 ?? las ik dat ergens ??
Ik heb een leuk klein model cap 232 voor je , zonder electronica .
adrueudtieee1fqp7tv4.jpg

Bender, ik heb de Yak en de Edge beide gehad.
Als je even bij de Edge of Yak kijkt, onderop levert hij ook een complete set, de Yak is dan 157 euro en de Edge 175.
dat is met motor, accu, regelaar, prop en stekkers.

Je hebt dan nog 4 servo's nodig en besturing.
4 servo's (Hitec HS 81) zijn ongeveer 60 euro.
Een goed goedkoop zendertje is een MX12, koop je voor 130 euro, met ontvanger.

Dus.. uitgaande van de Yak kom je op zo'n 350 euro.

Je koopt dan dus wel een zender waar je een tijdje mee kan doen en geen wegwerp spul.

Beter 1 keer iets goeds kopen dan doorrommelen met china troep.

Grts Gert-Jan

Nou ja, ik denk eerder dat je dan moet gaan kijken naar de HXT motoren bijvoorbeeld. En voor die 130 euro, zit daar de ontvanger ook in? Die servo's kunnen ook goedkoper..

Ik zat er even over na te denken en het zou misschien net gaan, als je voor alk afzonderlijk onderdeel het goedkoopste neemt wat je kunt vinden, zou je het mogelijk net redden. Ik betwijfel alleen dat je dan een goedkoop strak vliegend 3D kistje hebt.. ongetwijfeld wel een kistje waar je een hoop lol mee kunt hebben.

@Eddie: is dat de Cap uit de serie van BMI?

Ik ben eruit ik ga voor die set van 157 euro en kies dan voor de YAK. Daarnaast kan ik een goede znederset overnemen dus dat is mooi.
Heel erg bedankt voor jullie hulp en jullie horen het wel als ik nog hulp nodig heb.

Bedankt!!

Mark Bender,

Back