prop-er
Forum veteraan
RC-Factory heeft onlangs een serie toony style combatkistjes uitgebracht:
Ik koos de Spitfire, en laat hier het bouwverslag zien.
Het gaat om relatief kleine indoorkistjes, die ook prima buiten kunnen worden gevlogen tot 2-3 bft.
De constructie is supereenvoudig gehouden, en bestaat uit maar liefst 10mm dik EPP, zonder enige carbon verstijving. Als ligger wordt een vuren latje gebruikt.
Online vind je een prima handleiding.
De volgende componenten zijn besteld (klikbaar):
Spitfire [€59,-]
Volta 15A ESC (6,8 gr) [€15,99]
Brushless motor Racerstar BR2304 1850KV (21gr) [€10,34]
4st Servo's PTK 7350 MG-D (5,5gr) [€6,- / st]
Accu CNHL LiHV 350mAh 2S (18gr) [€4,- / st]
Prop T-motor 8043 [€2,-/st]
Ontvanger ELRS Cyclone 7ch (4,4gr) [€12,40]
Totale kosten excl verzending: €121,74
Houd er rekening mee dat de onderdelen die in China worden besteld, vooral bij Bangood, tot wel een maand levertijd hebben.
Mocht je snel willen bouwen: RC-factory levert een complete kit voor deze modellen:
De bouw is in één avond afgerond:
De Spitfire wordt geleverd in een relatief lichte kartonnen doos. Deze was onderweg beschadigt geraakt, waardoor staartje en ligger schade opliepen. Ik heb de delen toch gewoon gebruikt.
Alle scharnierende delen worden een dag voor de bouw dubbelgevouwen, en verzwaard. Dit maakt het scharnier gangbaar.
Met een scalpelmesje worden de delen binnen de gesneden contouren verwijderd.
De voorgesneden opening voor de houten ligger wordt vrijgemaakt.
,
Ik koos de Spitfire, en laat hier het bouwverslag zien.
Het gaat om relatief kleine indoorkistjes, die ook prima buiten kunnen worden gevlogen tot 2-3 bft.
De constructie is supereenvoudig gehouden, en bestaat uit maar liefst 10mm dik EPP, zonder enige carbon verstijving. Als ligger wordt een vuren latje gebruikt.
Online vind je een prima handleiding.
De volgende componenten zijn besteld (klikbaar):
Spitfire [€59,-]
Volta 15A ESC (6,8 gr) [€15,99]
Brushless motor Racerstar BR2304 1850KV (21gr) [€10,34]
4st Servo's PTK 7350 MG-D (5,5gr) [€6,- / st]
Accu CNHL LiHV 350mAh 2S (18gr) [€4,- / st]
Prop T-motor 8043 [€2,-/st]
Ontvanger ELRS Cyclone 7ch (4,4gr) [€12,40]
Totale kosten excl verzending: €121,74
Houd er rekening mee dat de onderdelen die in China worden besteld, vooral bij Bangood, tot wel een maand levertijd hebben.
Mocht je snel willen bouwen: RC-factory levert een complete kit voor deze modellen:
De bouw is in één avond afgerond:
De Spitfire wordt geleverd in een relatief lichte kartonnen doos. Deze was onderweg beschadigt geraakt, waardoor staartje en ligger schade opliepen. Ik heb de delen toch gewoon gebruikt.
Alle scharnierende delen worden een dag voor de bouw dubbelgevouwen, en verzwaard. Dit maakt het scharnier gangbaar.
Met een scalpelmesje worden de delen binnen de gesneden contouren verwijderd.
De voorgesneden opening voor de houten ligger wordt vrijgemaakt.
,