betalen we te veel ?

Van de week servo’s gekocht van het merk waypoint type w-150 voor €12,69 (excl. Verzend kosten) zien erg goed uit torque is 2,5 kg dus ongeveer net zoveel als hitec hs-81 allen die kosten rond de 23 euro.
De vraag rijst nu op betalen we teveel voor de ”merk” servo’s ?
Is de bijna 100% prijs verschil gerechtvaardigd ?
Waar zit de eventuele kwaliteit verschil in ?
Alvast bedankt voor de reacties
alexander

Hoi Alexander,

Ik denk niet dat je voor de "merk" servo's teveel betaald als je van de situatie van de reguliere detailhandel uitgaat.
Winkelruimte, opslag, personeel, het kost allemaal nogal wat.

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen mer de Waypoint 150's.

Mijn (privé) ervaringen zijn uiterst gunstig. Er heeft er nog geen één storingen vertoond. En dan praat ik over de Waypoint 060's/084's/150's. De 150MG's heb ik zelf nog geen ervaringen mee, maar zijn voor een full metal gear ook netjes geprijst.

mvg

Jeppie

Die W-150MG's zijn met een prijs van $21.50 inderdaad een stuk goedkoper dan bijv. de Hitec HS85MG $35.95 (Aircraftworld prijzen). 8O
Ik heb geen idee waar dit prijsverschil vandaan komt, maar ga ze binnenkort wel eens uitproberen. :D

Het prijsverschil komt vaak voort uit wat de winkelier/handelaar/fabrikant denkt te kunnen vragen. Maximaliseren van de winst heet dat (Jammer dat winkeliers in NL zo doorgeschoten zijn dat het ten koste gaat van de omzet, maar dat ter zijde :wink: )
Het is wel leuk om te merken dat Hitec - een merk wat nog niet zo lang geleden als onbekent B-merk ter vervanging van Robbe, Graupner, etc... werd gezien - nu als ´merkservo´ te boek staat.

Ik zou zeggen, probeer de goedkope servo rustig eens uit. De kans is groot dat hij van eenzelfde fabrikant komt als een ´merkservo´.

:D

hallo

ik denk er zo ook over wat batterijen betreft

er zijn niet zoveel fabrikanten op deze wereld die cellen maken (of vergis ik me)
dus model merken bestellen daar ook hun packs en zetten er hun eigen stekkers aan en stikkers er op
dus als je nu een pack van robbe zou open maken dan kunnen er sanyo of panasonic in zitten terwijl ze er langs buiten hetzelfde uit zien (rode krimpkous er rond)
er is dus wel een duidelijkverschil tussen die cellen wat laden ontladen betreft
wat rechtvaardigd dus uiteindelijk het prijsverschil dat er aangerekend wordt
stockage niet dus want meestal moet ge bestellen dus zo gaat die vlieger niet op
en hoe kun je zeker zijn dat je voor de prijs die je betaald de beste cellen krijgt
kun je ook niet controleren door de krimpfolie

sportieve groeten raf

Betalen we teveel? Soms wel, denk ik. Ik ben niet zo kieskeurig qoa servo's, want ik vaar. Belastingen van mijn servo's zijn over het algemeen wat lager, en ik lijn ze goed uit. Dus ik koop meestal goedkope B-merk servo's. Als het echt spannend wordt, zet ik er een merkservo met voldoende kracht in. Voor 'simpele' dingen: meest goedkope...
Kritisch zijn dus.

Roel

Märklin heeft pas een nieuwe prijzenlijst uitgebracht voor de nederlandse markt omdat de prijzen hier in nederland te hoog dreigden te worden.

alt.nl.hobby.modeltreinen zei:
In de nieuwe Märklin prijslijst op www.marklin.nl staat vermeld dat in
overleg met de Nederlandse handelaren besloten is de Nderlandse prijslijst
gelijk te maken aan de Duitse prijslijst. Goed nieuws want daardoor wordt
Märklin in Nederland weer een stuk betaalbaarder. Ze waren zichzelf al uit
de markt aan het prijzen, en hadden in het najaar een aantal test
aanbiedingen lopen. Dit verkocht zeer goed en nu gaat alles dus voordeliger
de winkels in.

Goed nieuws voor ons en voor de spoorhobby in het algemeen dus. Hoe meer
spoorders het nog kunnen betalen hoe voordeliger alles zou moeten kunnen.

Ik denk wel dat de modelspoorfabrikanten meer reclame moeten gaan maken, en
dan niet alleen voor treinen als vermaak voor kinderen, maar ook gericht op
een volwassen product voor volwassen bouwers.

Betalen we teveel, dat is een goede vraag.
Ja, soms betalen we teveel. Maar vergeet niet dat en product ergens ontwikkeld en daarna gemaakt moet worden. Dit kost geld en de fabrikant wil dit er dus uit hebben en als het effe kan ook nog iets op verdienen. Dan gaat het product via de diverse tussenhandelaren naar de winkel. Al deze bedrijven moeten er iets aan verdienen. De transporteur wil zijn kosten eruit hebben en er ook iets aan overhouden, dan de importeur die er iets aan wil overhouden, dan weer een transporteur, en dan pas komt de winkelier. Deze moet meestal de laatste transporteur betalen en dan ook nog eens het product aan de importeur betalen. De winkelier op zijn beurt wil ook zijn gemaakt kosten betaald hebben en heeft dan ook graag nog iets over om zijn personeel en zichzelf te betalen en dan ook in de toekomst ervoor te zorgen dat hij kan blijven verkopen. Zo zie je dat iedereen een bepaalde marge op het product zet.

Het kan dus op deze manier best zijn dat product x bij de fabrikant slechts enkele centen kost terwijl wij er in de winkel misschien wel 50 euro voor betalen.

Natuurlijk zijn er zaken die enkele stukken in het hele traject overslaan en op die manier onder de normale prijzen kunnen gaan zitten maar dit zijn er maar weinigen.

Ik denk dat we veelste veel betalen!

Wou half jaartje geleden een vr8wagen kopen van tamiya (is er niet van gekomen helaas).

Die koste in nederland het goedkoopste 399 in duitsland de helft 199. waar komt dat verschil vandaan???

mzzl 8)

De Ford Aeromax van tamiya was in duitsland 199 euro.

In nederland (grens belgie) 399.

mzzl 8)

hallo

als het van japan of korea moet komen dan komt het met dezelfde boot aan
wat voor materiaal je ook koopt
servo's van een B merk komen uit dezelfde fabriek als servo's van een A merk
dus voor die ontwikkeling van die servo kan je niet meer rekenen dan voor de andere
dan grondstoffen voor een servo zijn de zelfde dus daar zit het ook niet
transport zelfde boot naar hier
dan kan het juist zitten in de verpakking en de merkstikkertjes (verdomd dure stikkers)
of de inporteur wil snel rijk worden
dan kunnen we ook nog de belastingen op die dingen er bij gaan roepen
de stockage (wat haast nooit gebeurt want we moeten al langzaam meer gaan BESTELLEN)kan het ook niet zijn
verdienste van de winkelier ook niet want als ik hier zet dat die teveel verdient dan schieten ze me dood
dus het zal wel aan ons liegen zekers dat wij liever dure dingen kopen inplaats van goedkope en even degelijk materiaal

ps ik vaar dus ik koop B merken van servo's en die voldoen ruimschoots
liefst in dortmund op de beurs in grote zakken met de 20 tegelijk
kan ik hier in de club verdelen hebben we der allemaal wat aan
sorrie winkeliers van hier en omstreken maar voor mij tellen ook de kleintjes
en de reis naar ginder en de inkom die kun je daar niet bij optellen want ik ga toch elkjaar kijken

sportieve groeten raf

@Raf:

:D Je hebt zeker ook het goedkoopste toetsenbord gekocht?
Geen <SHIFT> (want je kan blijkbaar geen HOOFDLETTERS typen), geen <.>, geen <,>.

Hallo

Nee ik heb geen goedkoop tb gekocht.
Maar daar ik nogal weinig tijd heb doe ik maar zonder hoofdletters da typt sneller.
Ik kan natuurlijk alles eerst door een textverwerker halen voor ik het post maar waar ben ik dan mee bezig
en nee mijn pc komt niet van aldi of lidle
mijn plasma schermpje trouwens ook niet
als ik hier alles na de tentoonstelling heb opgerommeld zal ik eens een foto posten van mij materiaal dan praten we nog ff verder over goed koop

sportieve groeten raf

P.S.
Ik heb het altijd over prijs qualiteit verhoudingen niet over het goedkoopste materiaal
wel goed materiaal voor een lage prijs

Theo Coenen zei:
Natuurlijk zijn er zaken die enkele stukken in het hele traject overslaan en op die manier onder de normale prijzen kunnen gaan zitten maar dit zijn er maar weinigen.

Dacht ik ook altijd totdat ik door Gerard getipt werd om eens in zo'n shop in Singapore te neuzen.
Al die High-end Futaba servo's die hier in Nederland voor 175-200E gaan, worden voor 75E door de postbode, vier dagen na bestelling, gewoon thuis bezorgd.
Er zitten gewoon te veel schijven in Europa tussen.

Betalen we te veel?

IK weet het niet, iedereen wil deze dagen alles voor een prikje.

Sommige motorenbouwers kopieren alles van een ander merk en brengen dan kleine modificaties aan ( vijzen in plaats van inbussen) en voila een nieuwe motor is geboren met dat verschil dat die motoren soms tot 100 Euro minder kosten. Zijn die motoren dan even goed? Daar durf ik aan te twijfelen gelet op mijn eigen ervaring en zonder namen te noemen.

Idem dito met servo's.

Oké de kleinhandel vraagt soms bedragen die niet meer normaal kunnen genoemd worden en sommigen zitten dan steen en been te klagen dat hun handel niet draait. Maar bestaat er geen gezegde die stelt " Gierigheid bedriegt de wijsheid"?

Ik ben een doorsnee vadertje van meerdere kindjes en moet ook nog een hypotheek betalen en ook ik doe mee aan dat gedoe van goedkope materialen maar mijn ervaring stelt dat dit niet altijd ten goede is.....

Hoi luitjes,

Bedenk ook dat de nederlandse winkels via een nederlandse importeur moet kopen.
Voorheen was het zo dat de inkoop van servo,s in nederland bij de importeur zeer dicht aan de winkel prijs van onze duitse buren ligt.
dus dat wij duurder zijn dat ligt deels bij de importeur.
groeten ruud

ja de importeur in nederland... wat dacht je van het prijsverschil van hpi? amerika - nederland. dat scheelt meestal de helft. en dat geld alleen voor de losse onderdelen, de auto's kunnen ze hier wel voor een normale prijs leveren :?

Hans Meij zei:
Dacht ik ook altijd totdat ik door Gerard getipt werd om eens in zo'n shop in Singapore te neuzen.
Al die High-end Futaba servo's die hier in Nederland voor 175-200E gaan, worden voor 75E door de postbode, vier dagen na bestelling, gewoon thuis bezorgd.
Er zitten gewoon te veel schijven in Europa tussen.

Je zegt het hier al zelf. In dit traject is dus al een gedeelte van de tussenhandel weg en dus kan het goedkoper.

En het geen enkelen zeggen van het komt toch met dezelfde boot/vliegtuig, dit is best mogelijk maar een klein pakketje is goedkoper en makkelijker met de post te versturen dan dat een fabrikant een hele container moet volladen en dan via vrachtauto en andere middelen naar die boot gebracht moet worden om dit dan te verschepen.

Back