betekenis op vaartregelaar

• Topicstarter Topicstarter rkaster
  • Startdatum Startdatum
R

rkaster

Guest
Hoi

Ik heb een vaartregelaar van Robbe daat staat op 20/30 A en 5.....10 NC

wat betekent 5.....10 NC?

met vriendelijke groet

Ron Kastermans

rkastermans@haval.nl

er is sprake van nikkel cadmium cellen ,
maar kan deze vaartregelaar dan ook gebruikt worden voor een loodaccu tussen 6 en 12 volt? :?:
:D :wink: :idea:

groetjes peter vogel

Het enige verschil tussen 10 NiCd cellen (nominaal 10*1.2V=12V) en 6 Pb cellen (nominaal 6*2V=12V) is de beginspanning als ze vers van de lader komen: de 10 NiCd cellen hebben even 15V en de loodcellen hebben 13.8V i.p.v. 12V

Zo aan de waardes te zien een Rokraft 120, deze is inderdaad geschikt voor 12 volt lood, de meeste vliegregelaars kunnen hier niet tegen omdat je wat langer een lage stroom trekt, vooral de schulzes gaan dan wel eens de fout in en schakelen af, (vraag maar aan Niek)...........Peet..........8)

Ikke onvrijwillige beta tester Schulze.

In het begin bijna al mijn regelaars 1 x terug naar Schulze waar ze 'm kwijt raakten of weken later zwaar gemodificeerd terug stuurden.

Nog bedankt voor de goede servies Peet!

Powerpete zei:
Zo aan de waardes te zien een Rokraft 120, deze is inderdaad geschikt voor 12 volt lood, de meeste vliegregelaars kunnen hier niet tegen omdat je wat langer een lage stroom trekt, vooral de schulzes gaan dan wel eens de fout in en schakelen af, (vraag maar aan Niek)...........Peet..........8)

't is een beetje een oud topic...maar 'k heb ook nog een Rokraft 120E, maar is dat ding uberhaupt geschikt voor in een vliegtuig? De achteruit op dat ding lijkt me niet echt practisch namelijk :P Achteruit vliegen gaat vast niet echt goed. Of kun je de 'stop' waarde op dat ding nog zo ver instellen dat je hem als alleen vooruit regelaar kan gebruiken.

Ik wil tzt misschien d'r nog wel es een simpel electro kistje d'r bij...misschien dat ik nog wat aan deze regelaar heb? Anders dat ding maar es verkopen, ligt toch alleen maar op zolder stof te happen :P

Back