Z
ZZR600
Guest
Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste bericht, dus zal ik mij even voorstellen. Ik ben Wim en kom uit Purmerend. Van mijn vrouw moest ik een hobby gaan zoeken, waarbij ik mijn gedachten even helemaal kon verzetten na een lange dag werken. Het is dus heli vliegen geworden.
Ik heb van een collega een Esky Big Lama (35MHz) overgenomen. Hiermee vlieg ik in de pauzes op mijn werk in de ruime werkplaats, maar het liefst vlieg ik buiten. Tijdens de eerste keer buiten vliegen had ik al na een kwartier mijn eerste blade strike (op 8 meter hoogte) en nu weegt de heli zo'n 25 gram meer door alle plakband die hem bij elkaar houdt.
Omdat ik het vliegen toch wel erg leuk vind en er mee door wil gaan heb ik een nieuwe Big Lama besteld (2.4GHz). Om te voorkomen dat ik al mijn plakband kwijt raak aan deze nieuwe heli, zat ik er aan te denken om zo'n verlengde binnenas (extended innershaft) te gaan monteren. Wat ik begrepen heb, is dat de afstand tussen de rotors hiermee zo'n 15mm groter wordt.
Zal dit de kans op blade strike aanzienlijk verminderen en kun je dus met meer wind (zeg t/m windkracht 3) nog leuk buiten vliegen?
Alvast bedankt!
Dit is mijn eerste bericht, dus zal ik mij even voorstellen. Ik ben Wim en kom uit Purmerend. Van mijn vrouw moest ik een hobby gaan zoeken, waarbij ik mijn gedachten even helemaal kon verzetten na een lange dag werken. Het is dus heli vliegen geworden.
Ik heb van een collega een Esky Big Lama (35MHz) overgenomen. Hiermee vlieg ik in de pauzes op mijn werk in de ruime werkplaats, maar het liefst vlieg ik buiten. Tijdens de eerste keer buiten vliegen had ik al na een kwartier mijn eerste blade strike (op 8 meter hoogte) en nu weegt de heli zo'n 25 gram meer door alle plakband die hem bij elkaar houdt.
Omdat ik het vliegen toch wel erg leuk vind en er mee door wil gaan heb ik een nieuwe Big Lama besteld (2.4GHz). Om te voorkomen dat ik al mijn plakband kwijt raak aan deze nieuwe heli, zat ik er aan te denken om zo'n verlengde binnenas (extended innershaft) te gaan monteren. Wat ik begrepen heb, is dat de afstand tussen de rotors hiermee zo'n 15mm groter wordt.
Zal dit de kans op blade strike aanzienlijk verminderen en kun je dus met meer wind (zeg t/m windkracht 3) nog leuk buiten vliegen?
Alvast bedankt!