Betere banden voor Eflite Apprentice

Beste forumleden,

Heeft iemand van jullie ervaring met het upgraden/verbeteren van banden, in mijn geval, van de Eflite Apprentice?
Landen is geen probleem, maar bij het opstijgen wilt mijn Apprentice wel eens blijven staan tijdens gas, of zelfs overkop gaan, louter omdat de standaard wielen niet echt geschikt zijn voor relatief ongelijk terrein..
Ik vermoed dat iets grotere banden zouden toelaten op een degelijke manier te taxiën.

Iemand ervaring of raad?

Thx

Johan

(Verder 200% tevreden met mijn Apprentice! Heb de safe technologie nooit gebruikt, maar het vliegtuig heeft dermate goede vliegeigenschappen, dat ik na enkele keren vliegen vandaag al loopings, vrilles, stalls, etc heb gevlogen. Volgende keer leg ik al mijn brevet af. Top toestel om te leren, dus aanrader)

Hoi Johan.
Zelf vlieg ik niet met een Eflite Apprentice, maar heb bij een aantal vliegtuigen van mij zoals onder de Multiplex Gemini en Parkzone Mosquito 80mm wielen eronder zitten.
Daarmee kan ik nog indien netjes geland op behoorlijk hoog gras de toestellen zo neerzetten dat ze niet over de neus voorover vallen tijdens het landen.
80mm wielen lijken fors, maar onder veel toestellen van dit formaat valt het niet eens op dat het abnormaal groot lijkt.
Zoek eens via Google naar groter formaat foam wielen en je zult zekers slagen.
Sukses.
Vr Gr

Heb er uiteindelijk luchtbanden van 6,5 of 7 opgezet. Gaat werkelijk beter, en wordt bij landing ook wat meer geveerd. Soms blijft ie bij opstijgen nog eens vast zitten, maar meestal lukt taxiën stukken beter dan voordien

Beste forumleden,

Heeft iemand van jullie ervaring met het upgraden/verbeteren van banden, in mijn geval, van de Eflite Apprentice?
Landen is geen probleem, maar bij het opstijgen wilt mijn Apprentice wel eens blijven staan tijdens gas, of zelfs overkop gaan, louter omdat de standaard wielen niet echt geschikt zijn voor relatief ongelijk terrein..
Ik vermoed dat iets grotere banden zouden toelaten op een degelijke manier te taxiën.

Iemand ervaring of raad?

Thx

Johan

(Verder 200% tevreden met mijn Apprentice! Heb de safe technologie nooit gebruikt, maar het vliegtuig heeft dermate goede vliegeigenschappen, dat ik na enkele keren vliegen vandaag al loopings, vrilles, stalls, etc heb gevlogen. Volgende keer leg ik al mijn brevet af. Top toestel om te leren, dus aanrader)

Bij ons op de vliegclub in Zoetermeer mag je niet afvliegen met dit toestel vanwege al zijn hulpjes:D

Jan

:confused:En afrijden voor je rijbewijs mag in jouw woonplaats ook zeker niet met auto's die gebruik maken van rem/en of stuurbekrachtiging?

Heb de "hulpjes" nog nooit aangezet. De apprentice wordt vrij veel gebruikt op de club omdat de vliegeigenschappen ideaal zijn. De instructeurs staan er echter op zonder "de hulpjes" te vliegen, blijft over een geweldig beginnersvliegtuig, dus dat komt wel in orde.

De Kavan Superlight wielen vind ik van de betere soort voor dit soort upgrades. Een deftig wiel (dus geen schuimpje) en toch zeer licht. Betaal je natuurlijk wel... :-(

Heb de "hulpjes" nog nooit aangezet. De apprentice wordt vrij veel gebruikt op de club omdat de vliegeigenschappen ideaal zijn. De instructeurs staan er echter op zonder "de hulpjes" te vliegen, blijft over een geweldig beginnersvliegtuig, dus dat komt wel in orde.

De 3axis gyro hulp kan je niet eens uit zetten, daarom willen ze het bij ons op de club niet hebben

Jan

Laatst bewerkt:
Back