Betrouwbare stuurwiel zender

Alex Talsma

PH-SAM
Hallo,

Voor een project waarbij mensen met een lichamelijke handicap iets op afstand moeten kunnen bedienen zoek ik een stuurwielzender die recht toe recht aan is en het altijd doet. Welke zender adviseren jullie mij dan. Dus state of the art qua betrouwbaarheid, maar super simpel qua bediening. En het liefst niet onnodig duur.

Ik zat zelf aan deze te denken:

Graupner Online-Shop

Is dat wat? Graag jullie hulp. Alvast bedankt!

Ligt er een beetje aan hoeveel kanaals je ontvanger zender moet zijn,

Maar ik zou zeker voor 2,4 ghz gaan dat is uiterst betrouwbaar, en dan met name de spectrum zenders. Deze zijn vrijwel overal te koop, en de 2 kanaals DX2 kost je ongeveer 150 euro. De DX 3.0 (3kanaals) ergens rond de 170 en als je uitgebreider wil gaan met schermpjes enz. dan kan je het beste voor een dx3s gaan, die is 210 euro.

hey,

volgens mij moet dat lukken maar als ze niet kunnen lezen is er niet zoveel aan dat digitaal schermpje en wat moeten ze allemaal kunnen doen?
dat bepaald ook wat.

Met de zenders van graupner is inprencipe niks mis,
Maar sinds 2,4ghz systemen op de markt zijn, zijn de prijzen van de bestaande systeem flink ingestort.
Heb laatst voor mijn neefje een futaba t2phka gekocht voor 49 euro....(nieuw)
Futaba is naar mijn ervaring een zeer betrouwbaar en goed merk en bij deze zender is het afstellen goed simpel gehouden met gewonen schakelaartjes en een paar potmerts die alle achter een klepje zitten zodat er niks mee kan gebeuren tijdens het gebruiken van de zender.
simpel in te stellen, goedkoop maar wel zeer doeltreffend denk ik.
MVG Bas Veenman

http://www.pkracing.nl/electronics/fut2223gr.jpg

Ik voel wel voor die Spektrum met twee kanalen. 2,4 ghz is natuurlijk ook het mooiste. Een zender die op AM werkt wil ik sowiezo niet. Als er vorderingen zijn zal ik ze op het forum posten. Dank voor jullie snelle reacties...

Ik zoek een (2.4GHz) zender die een beetje een grote stuuruitslag heeft en liefst ook een beetje een groot stuur. De trigger mag van mij ook wel een lange slag hebben. Is die Spektrum dan een goeie keus of zijn er andere merken die dat beter voor elkaar hebben. Waarom is die spektrum zo goed eigenlijk (of eigenlijk, waarom zie ik 'm zo vaak?)

Ik heb nu de standaard 27mHz zender van Traxxas bij m'n Slash maar daar vind ik de stuur uitslag veels te klein van. Wat wel weer lekker is is dat je de slag van het de trigger langer kan maken door 'm op 70/30 te zetten. Zijn er meer zenders die zoiets hebben?

Laatst bewerkt:
Spektrum zenders zijn gewoon heel degelijk, en staan er algemeen om bekend om goed spul te maken. Qua groottes van de stuurtjes die erop zitten kan ik zo niets zeggen (dat wordt niet bij de specificaties aangegeven ;) ).
Ik gebruik zelf een DX3S, je hebt ook nog de DX2.0 en DX3.0, en DX3R.

Je hebt verder trouwens ook nog andere goede merken zenders hoor, zo heeft futaba ook een hele mooie serie.
Ook zijn er van merken zoals Sanwa ook kwalitatief goede zenders te krijgen.

Verder heb je (mocht je budget niet al te hoog zijn) zenders van o.a. graupner, modelcraft, acoms en nog wat zenders. Het werkt natuurlijk allemaal, alleen zul je als je gaat vergelijken wel wat kwaliteitsverschil zien.
En een zender moet uiteraard lekker in de hand liggen.

Mijn zus heeft een 2.4ghz zender van modelcraft (a 90 euro volgensmij). Werkt prima.
Alleen vind ik hem persoonlijk niet lekker in de hand liggen, het menu vind ik wat omslachtig en hij voelt wat cheap aan.
Haar ging het meer om de 2.4ghz frequentieband, dan loop je niet te priegelen met andere mensen met een 27mc band.

Die Dx2 zie ik bij TH voor 130 dollar staan. Dus dat is het geld op zich niet. Het ging mij er voornamelijk om hoe die stuuruitslag is. De 2.4 GHz versie van de Traxxas is ook maar 120 dollar en die is verder perfect in de hand. Alleen die stuuruitslag...

Ik zoek een (2.4GHz) zender die een beetje een grote stuuruitslag heeft en liefst ook een beetje een groot stuur. De trigger mag van mij ook wel een lange slag hebben. Is die Spektrum dan een goeie keus of zijn er andere merken die dat beter voor elkaar hebben. Waarom is die spektrum zo goed eigenlijk (of eigenlijk, waarom zie ik 'm zo vaak?)

Ik heb nu de standaard 27mHz zender van Traxxas bij m'n Slash maar daar vind ik de stuur uitslag veels te klein van. Wat wel weer lekker is is dat je de slag van het de trigger langer kan maken door 'm op 70/30 te zetten. Zijn er meer zenders die zoiets hebben?

De stuuruitslag hoef je niet met je zender te vergroten, dat kan ook op de auto door bv. een langere servohevel of als je de mogelijkheid hebt de stuurstangen een gaatje te verzetten.

Spektrum was de eerste met deze technologie en heeft nogal wat kinderziektes moeten verwerken maar staat vandaag de dag bekend als een betrouwbaar systeem. Ook waren zij de eerste met modules voor de betere zenders en dan met name stickzenders die Spektrum zelf niet maakt.

Ik vermoed dat met stuuruitslag de uitslag van het wieltje op de zender bedoelt wordt, Roelof. Dat maakt het sturen wat minder gevoelig. Geen idee of zulke zenders bestaan...

De dual rate kan altijd lager gezet worden op een zender, dat maakt het sturen ook minder gevoelig, alleen kan je dan niet meer op z'n scherpste sturen.

Back