bevestigen light weight body?

Ik heb enige tijd geleden per ongeluk een light weight body gekocht ipv een normal weight. Terug naar de winkel kon niet omdat ik reeds de gaten had gemaakt en ik het dan pas besefte dat het een light weight was. Ondertussen heb ik de body gespoten en ben ik al eens gaan rijden.

Maar ik heb de indruk dat de neus door het rijden wat naar beneden wordt gedrukt en dan uiteraard ook soms de baan raakt. Ik heb dezelfde body ook in normale versie en daar had ik dit niet. Beide bodys zijn hetzelfde uitgesneden.
Hoe kan ik dit voorkomen? Op de bumper een extra steuntje maken voor de neus van de body?

Mensen schroeven op de as van de servosaver ipv de schroef een 3e paaltje

Mensen schroeven op de as van de servosaver ipv de schroef een 3e paaltje

Het gaat om een serpent 720 waarbij ik al een derde paaltje heb.
Ik heb 2 paaltjes op de voorbumper en een derde ongeveer thv de servosaver.
Het probleem met deze body is dat het gedeelte voor de eerste paaltjes nog wat naar beneden buigt en dus soms de baan schraapt.

bij mijn onroad, zette ik altijd een stukje schuimrubber op de bumber.

Dit zal ik even moeten proberen. Ik kan vooraan aan de bumper wel nog iets vastkleven zodat de body daar niet meer kan doorbuigen.

Het probleem met deze body is dat het gedeelte voor de eerste paaltjes nog wat naar beneden buigt en dus soms de baan schraapt.

Inderdaad tegen de bumper aan de voorkant foam plakken met bison kit.
Je kan hier voor een oude/reserve bumper pakker, hiervan kan je dan op de juiste dikte een stuik afsnijden zodat de bumper precies tegen de binnenkant van de kap komt.

suc6.
Peter

Back