Bevestiging Accu met Klittenband

Beste allemaal,

Ik heb mijn Multiplex cularis af, het is mijn eerste electro vliegtuig (voorheen alleen zwevers of brandstof modellen gevlogen)

nu heb ik mijn accu met de bijgeleverde Klittenband vast gemaakt in de romp maar krijg hem er nu zonder gereedschap niet meer uit. (de ruimte boven de accu is ook wat beperkt ( ca 10 mm)

Hoeveel klittenband gebruiken jullie normaal gesproken op een accu? 2200 mha 3cell lipo
omdat er voldoende klittenband was bijgeleverd heb ik hem over de hele accu geplakt ( ca 8 cm bij 3 cm) maar ik ben bang dat dit een beetje overkill is.

nu kan ik mijn accu niet meer wisselen (zonder beitel om het klittenband voorzichtig te scheiden)

Groet

Niels

Hallo Niels,

Hij zit in ieder geval goed vast!

Gezien het de eerste vluchten met een nieuw model betreft is dit helemaal niet zo'n ramp, bij een crash wil die typische ~150 gram van een 3S 2200 mAh LiPO nogal eens gaan spoken door de romp met alle gevolgen van dien (verbrijzelde ontvangers etc).

Ik heb mijn pakketjes er even bij gepakt, een vergelijkbaar pakket zit bij mij vast met een stukje klitteband van 50 x 25 mm, in mijn ervaring is dit al ruim voldoende. Zeker het klitteband wat multiplex bij haar modellen levert, als ik mij niet vergis heb je vrij stevig rood klitteband bij je model gekregen?

Alternatieven:
Je zou kunnen overwegen om de hoeveelheid klitteband te halveren en de speelruimte rond de batterij op te vullen met schuim.

Je kunt ook overwegen om de helicopter mannier te gebruiken: 2 stukjes klitteband aan de romp lijmen en om de LiPO wikkelen, zo hoef je nooit aan je LiPO te trekken.

Leuk toestel, overigens :) Foto's van de maiden als hij vliegt?

hoi Swilkens, dank voor je reply,

Ik hoop vanavond de maiden te doen, het is prachtig weer en mooi rustig windje

ik zal hem er na de maiden uit peuteren en een deel afdekken, dat rode klittenband is inderdaad behoorlijk sterk

uiteraard komt er een foto ;-)

Groetjes

Niels

Back