Bevestiging F3A aandrijfpack

Wie heeft er foto's, oplossingen, tips betreffende vastzetten/bevestigen van je F3A aandrijf-accupacks. Maw de "do's and the don'ts"

Heb maar 1 tip, en dat is het noppenband van Graupner. Dat is een soort klittenband, maar dan sterker. Misschien dat het wat voor je is.. zal volgende keer eens een stuk meenemen..

Inderdaad speciale klitteband om lipos vast te maken. Kun je krijgen wij www.aerobertics.be

Gebruik dat spul ook en zelf bij snaps en echt grove maneuvres komt het niet los ( wat uiteindelijk ook de bedoeling is hé:D )

Stevo

Ik heb het klitteband van Bert, had meer oplossingen op vragen als deze in gedachten:

Trek je het klitteband over het pack aan of heb je een soort van aandrukplaat om de krachten te verdelen omdat je anders bij het warm worden van het pack te veel insnoering krijgt. Gebruik je ook nog een soort rubber tussen de bodem waarop het pack ligt omdat het pack anders toch nog zou kunnen glijden, of ligt je pack in een soort van bak waardoor hij niet kan glijden.

hoi hans,

2 bandjes van 'aerobertics' klitteband, en dan op het plankje inderdaad een laagje schuimrubber om tegendruk te geven zodat het pakket niet kan verschuiven. Dennis verkoopt van dat zwarte taaie schuim +/- 8 mm dik, zelfkleven wat bedoeld is om ontvangers en accu;s in te pakken.

Dan is een soort 'aanslag' ook handig, zodat je die kilo gewicht iedere keer op dezelfde plek in je model legt. Ik gebruik daarvoor driehoeks latjes die in elkaar grijpen. Op die manier kan je nog wat met je zwaartepunt schuiven.

Een andere manier, als je zwaartepunt definitief bekend is, is om je pack op een plankje te zetten, en dat plankje met 2 boutjes in je model te schroeven, zie familie van der Vecht....

Succes
Winfried

Ha Winfried,
Dat beeld van die driehoekslatjes heb ik nog vaag op mijn netvlies staan van onze invliegdag dit voorjaar. Zou je een foto kunnen plaatsen?
Groet,
Hans

Misschien heb je iets aan deze foto?
Dit is de bevestiging die in een Spark is gebruikt

44164696yg4.png

Ik heb mijn lipos op een plankje zitten. en dit plankje zet ik met m6 vast in de romp. werk goed.

Oftewel de van de Vecht metode.

Grt,

Back