Ik heb er 1 enkele slangenklem omheen zitten. Ik heb hem alleen afgeklemd rond dat pijpje welke op de motor geschoefd zit. Draai je de klemmen niet veelste vast? Dat heb ik toen ook 2 keer gehad, wanneer de uitlaat dan warm word word dat rubber zacht en zakken die klemmen er inderdaad in weg en houd je dit soort rubbers over.
Maar ik zou geen krimpkous gebruiken, dat hebben wij hier ook eens om een uitlaat heen gedaan. Geeft alleen maar een smerige stinklucht en het werkt gewoon niet, de krimpkous smelt op de duur gewoon weg. En vervolgens blijf je over met een plakkerige bende op je uitlaat. Een stuk silicone slang heb ik er ook voor een tijdje omheen gehad, echter die hield het bij mij nog minder lang vol dan het uitlaat rubber welke jij er nu ook omheen hebt zitten. Doordat die uitlaten nogal een vrij grote diameter hebben, vind je eigenlijk geen geschikt uitlaat rubber. Hierdoor moet je hem zover op rekken dat die alsnog scheurt. Althans die dingen heb allemaal al eens geprobeerd maar werkte geen van allen.
Wat je anders misschien wel eens zou kunnen proberen, wat sommige ook doen. Is de uitlaat spanningsloos monteren, dus monteer deze zonde veren of zoiets dergelijks. Smeer dan vervolgens rondom de koppeling vloeibaar pakkings materiaal, let wel dat je een pakkings materiaal pakt welke bestand is tegen hitten, benzine, enz enz. Laat vervolgens dat vloeibare pakkings materiaal opdrogen, je hebt dan geen last meer van een lekkende uitlaat en je bent geen klemmen meer nodig. Enige nadeel is dat je dan wel voortaan je uitlaat telkens los moet schroeven van je cilinder af