beweegbare stuurkabine

ik weet dat er modelen zijn met een beweegbare stuurkabines
zijn.
maar nu is mijn vraag kunnen die de cabine bedienen van op de afstandsbediening?

hej Kevin,

ik heb dat in me eerste schip ook. ik heb een regelaar en daarop een motor die het mechanisme aanstuurt. De motor drijft een draadeind aan en daarom zit een moer die de paal beweegt, moer zit van aan de paal zodat deze niet kan meedraaien, waardoor de hut dus omhoog gaat.

In me 2e schip ben ik er nog mee bezig zelfde principe alleen draait er op het draadeind nu ook een moer die vast zit dmv van een stangetje die ernaast zit. De moer trekt aan een touw die weer mijn paal trekt. Zelfde principe als hoe alex sijbranda dat heeft gedaan. Ook hier moet ik dus een motor aan drijven die het draadeind beweegt.

Of je nou de motor op je schroef zet of daarop je kan ze allebei aansturen via de afstandsbediening als je genoeg kanalen over heb.

Wellicht heeft iemand anders een beter idee maar voorlopig heb ik het zo en het werkt ook en dat telt. Je kan het niet op me forum bekijken want het moet nog gemaakt worden op de 2e :)

mischien gewoon doen met een servo
je hebt dan geen snelheidsregelaar nodig en zo ver moet dat brugje ook niet uitschuiven he

Laatst bewerkt door een moderator:
naamloosx.jpg

heb ff snel wat getekent misschien hebje er wat aan.

Back