bezeten walkera #4

• Topicstarter Topicstarter skynet1011
  • Startdatum Startdatum
S

skynet1011

Guest
hallo mede grondpiloten

ik zit met het volgende probleem, mijn walkera (mischien is dat het probleem...) #4 is bezeten , zodra ik het aansluit gaan de servo's als n gek ''klepperen'' , de motoren beginnen te draaien, levens gevaarlijk ! dus mischien kan iemand mij helpen.

mvg mike

oh ja, en mn zend bereik is maar een meter of 3, dus is het mogenlijk dat de reciever naar zn groodje is ?

De ontvanger mag nooit zonder binnenkomend zendersignaal komen te zitten, anders pikt hij allerlei rommel op en gaan de servo's en regelaar alle kanten op. Bij begin eerst zender aanzetten, daarna ontvanger aanzetten. Na het vliegen eerst de ontvanger uit, daarna pas de zender uitzetten. Altijd deze volgorde aanhouden.

ik hou me aan de inchakel procudure, het vreemde is, het gebeurt alleen als de zender aanstaat (ongeacht de inschakel volgorde) ikzelf zat te denken aan andere electronica dat stoort(pc wifi router) en ben een tijd geleden flink gecrascht ( dus of daardoor is het gekomen, of daar door gecrascht) met al, t is veels te mooi weer om dr naar tekijken (en niet mee te vliegen)

antenne's na gelopen, ( toch eigenwijs, heli aan gesloten, plant gemold, smoes voor vriendin bedacht) het rar is, hij schiet niet meteen vol open, ( dan net wel) de ene keer storen de servo's en gaatie zacht lopen,de andere keer gelijk alles vol los

nou zit ik zo s verder telezen, de zende is 40.665 MhZ , an ik er dan ook gewoon n , laten we zeggen, 35 MhZ kristal in douwen ?

nou zit ik zo s verder telezen, de zende is 40.665 MhZ , an ik er dan ook gewoon n , laten we zeggen, 35 MhZ kristal in douwen ?

En nou even in A.B.N :)

Natuurlijk kan dat, mits je ook een 35 Mhz kristal in de ontvanger doet.

gr. jasper

zou ik niet doen dat kan niet je kunt een 40 mhz zender op 35 mhz laten werken en walkera heeft ook afwijkende kristallen dus pas daar mee op

Uit ervaring weet ik dat je geen andere kristallen dan Walkera kan gebruiken, zij hebben hun eigen systeem. Helaas maar het lijkt er meer op dat je ontvangen het opgegeven heeft. Wat je even kan doen is alles loshalen dus de stekkertjes van de twee servo's en de twee stekkers die naar de motoren lopen. Opletten hoe het zit want er staat nergens een aanduiding. Nu alleen de hoofdmotor aansluiten en testen, vervolgens de staat motor. Zo kun je even kijken of de storing misschien door de motor komt of misschien wel door een rotte servo. Als je zender uit staat en je alleen je heli aanzet (normaal niet doen) stort hij dan net zo erg?
Overigens schreef je over een bereik van 3 meter??? de elektronica van Walkera is niet super maar wat meer meters moet wel lukken.

nee, dat is nou juist het vremde, het storen begint pas als ik de zender aanzet, ik had zelf al de servo's en motoren gecontroleerd zoals je zei, en ja echt, het bereik is 3 meter (met n flinke bak storig) o, en het is geen echte walkera, maar n reely ( via conrad besteld)

Het lijkt dus wel in de zender te zitten, hij heeft het wel goed gedaan tot na een crash? Ik neem aan een crash van de heli en niet de zender. Als je inderdaad een crash met de heli hebt gehad dan denk ik toch dat de ontvanger de klap niet overleeft heeft.

Hallo Mike,

Heb je de antennedraad ook om de staart gewikkeld?

Wat ook nog kan en wat ik ook heb gehad was dat in de zender de uitgangen van de potmeters te dicht bij de antenne zitten. Zodra ik de zender aan zette begon ie in één keer dingen te doen. Ik heb de lipjes wat omgebogen en vlieg er nu nog steeds mee.

En kijk anders hier eens:

. / RCVliegshop.nl Forumindex Subforum bekijken - Walkera #04

Mvg.

Laatst bewerkt:
Antenne niet wikkelen, dan heb je een spoel. Ook niet langs zichzelf terugvouwen. Gewoon languit liggen of hangen. Een hoek van negentig graden erin is geen probleem.

bedankt voor de tips, de potmeters zaten in elk geval aan de losse kant, nu zitten ze vast, het loopt allemaal wat stroever nu, ( erg prettig, niet van die losse stokjes) maar het probleem is nog niet opgelost, als de reiever kapot zou zijn, zou hij toch helemaal niet werken ? of wodt hi dan gewoon minder gevoelig ? maakt het trouwens ook uit welk type baterieen in de zender zitten ? heb er 2700/2500/1800/1600mAh in zitten

Hoi mike,

Het kan ook aan de omgeving liggen. Ik zelf heb ook een Walkera #4 en als ik naast de kachel ga staan doet ie ook een beetje raar. Een een vriend van me had het ook met z'n auto, die reed opeens keihard weg toen die ongeveer op tien meter afstand was in een woonwijk.

Mvg.

Back