bezig om stuk grond te krijgen in Leiden

beste mensen,

Ik en koenie zijn bezig om een stuk grond zo groot als een voetbal veld in ons bezit te krijgen om er een off-road race baan van te maken. We hebben een mailtje gestuurt naar de gemeente Leiden of we dat mogen gebruiken. Het staat helemaal volgegroeit met brandnetels etc. en het ligt ook helemaal vol met afbegroken takken. Maar dat is te begrijpen na 3 jaar verwaarlozing en in die tijd is het nooit gemaait. We zijn van plan om het helemaal om te ploegen.

maar we gaan nu fotos maken. en die zien jullie later.

wordt vervolgd.

gr.

robert

Jullie zijn dus net zo ver als wij hier bij RC Maas en Waal. Alleen hebben wij het onkruid al weg, alles is gefreesd en we hebben de delen die niet voor de baan zijn ingezaaid met gras. Het wachten is nu op moeder natuur.
Heel veel suc6 mannen en als je adviezen nodig hebt kan dat altijd.

bedankt dat je ons zo steunt. maar jullie zijn veel verder als ons hoor. wij moeten nog toestemming krijgen om het te gebruiken. Maar jullie veel sucses er mee jullie.

het veld is 60 meter bij 20 meter.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat hoor. Maar een voetbalveld is 108-120 meter bij 64-75 meter.

Bij ons zag het er nog erger uit Robert. Ooit gedumpte fruitbomen ipv takken en omkruid zo hoog als ik nog nooit gezien had ( en ik woon op het platteland).
Maar met de hulp van verschillende bedrijven uit de buurt is het allemaal vrij snel gelukt. Je staat er van te kijken wat ze allemaal voor je willen doen als je ze enthousiast maakt.

@roelof Zo ziet het er bij ons op het platteland uit en dat is echt geen natuurgebied al kun je soms wel de stront ruiken haha.

Laatst bewerkt:
Het is zeker een mooi stukje grond en ik arnaldusie bedankt voor de tip ik ga mn stage bedrijf in schakelen mischien om ons te helpen ook met de gemeeente enzo. Ik loop stage bij een hoveniers bedrijf. dus dat moet wel lukken.

En ik rijd altijd met vrienden en samen hebben we elektrische t/m benzine. dus daarom moet het niet te dicht bij huizen zijn. Maar ik ga er tog naar toe vandaag zitten ernaast met een tuincomplex en dan ga ik wel even er naar toe want het is van een jeugdherberg geweest maar die ging weg. en toen hebben de mensen die daar gingen wonen het geprobeert te kopen.

wordt vervolgd.

arnoldusie het lijkt me leuk om een keertje langs te komen om te zien hoe jullie baan er uit ziet. Zal wel volgende zomervakantie worden want wij gaan op akantie naar Sevenum dat ligt best dicht bij. Maar dat hoor je later nog wel een keer.

Maar we moeten eerst nog zover komen dat we het mogen gebruiken. Als het zover is ga ik naar off road banen ergens kijken even wat ideeen op doen.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook een mail verstuurt naar een winkel om te vragen of ze ons kunnen helpen en om informatie te krijgen over hoe alle sin elkaar zit. zij zouden het wel moeten weten denk ik.

Ik ben al aan het kijken op de NOMAC site http://www.nomac.nl/ maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van. Mischien is het een idee om samen met de winkel die in Leiden zit http://www.rc-modelshop.nl/ omdat die al in ingeschreven bij de kamer van koop handel. Dat we samen werken en dan een club op kunnen richten. En zo bij de gemeete voormekaar krijgen dat we de baan mogen maken.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook een mail verstuurt naar een winkel om te vragen of ze ons kunnen helpen en om informatie te krijgen over hoe alle sin elkaar zit. zij zouden het wel moeten weten denk ik.

Ik ben al aan het kijken op de NOMAC site NOMAC | Nederlandse Organisatie Model Auto Clubs maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van. Mischien is het een idee om samen met de winkel die in Leiden zit Welkom bij de RC-Modelshop omdat die al in ingeschreven bij de kamer van koop handel. Dat we samen werken en dan een club op kunnen richten. En zo bij de gemeete voormekaar krijgen dat we de baan mogen maken.

Het is te hopen voor je dat je het voor elkaar krijgt, maar je zult zelf merken dat het allemaal niet zo vanzelf sprekend is. Gemeentes zij niet zo meegaand met de hobbyisten zoals wij.
Zoals je zelf al aangeeft is het hebben van een club best belangrijk, zeker voor het koste plaatje wat een baan/circuit met zich meebrengt. Als je het stuk grond krijgt van de gemeente zal dit zeker niet gratis weg gegeven worden. Om een club op te richten heb je leden nodig en ik denk dat het moeilijk wordt om aan leden te komen als er nog geen baan is.
Al met al niet te snel opgeven om je droom waar te maken, succes ermee en ik ga dit draadje volgen

Ik ben al aan het kijken op de NOMAC site NOMAC | Nederlandse Organisatie Model Auto Clubs maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van. Mischien is het een idee om samen met de winkel die in Leiden zit Welkom bij de RC-Modelshop omdat die al in ingeschreven bij de kamer van koop handel. Dat we samen werken en dan een club op kunnen richten. En zo bij de gemeete voormekaar krijgen dat we de baan mogen maken.

Misschien als je meer duidelijkheid geeft wat je van de NOMAC verlangt kan ik je misschien wel verder helpen. Als je de afmetingen van een baan wilt weten raad ik je aan om de reglementen bij www.efra.ws door te lezen al heb je geheel zelf de maatgevingen in eigen hand als je niets met de NOMAC/EFRA wilt doen.

Dat die winkel is ingeschreven bij de KvK wil niet zeggen dat ze op die basis ook een vereniging kunnen starten. Bij de KvK wordt een onderscheid gemaakt tussen commerciele instanties, verenigingen en stichtingen en alle kennen verschillende wetten en plichten.

zo moeilijk zal het niet zijn om leden te vinden voor de vereniging want we rijden al met 15 mensen en dn ben je al wat verder. We willen graag de officiele breete aan houden want dan lijkt het nog echter. En die winkel die doet erg veel met RC en die willen vast ook een baan want dan kunnen klanten hun wagen uit proberen.

En als je met een winkel samenwerkt krijg je sneller toestemming van de gemeente. De kosten van de baan zullen wel mee vallen want ik zit op een agrarische school en we hebben daar veel spullen die we mogen lenen vaak. En we kennen mensen in die sector. zo kunnen we makkelijk aan zaad voor gras komen. We willen vragen bij de brandweer voor oude slangen. Ik ben ook wel mensen daar.

maar we moeten eerst nog zien of we het krijgen

Dat dachten wij ook RRobert. We hadden genoeg mensen die regelmatig even langs kwamen om te rijden. Maar toen we daadwerkelijk een officiële vereniging werden en er ook contributie betaald moest worden (al gaat dit om een klein bedrag omdat we veel uit sponsoring opereren) heeft het toch zeker 2 maanden geduurd voor de meesten lid werden.
En dat zal er ook wel gedeeltelijk mee te maken hebben dat mensen zien dat we vorderingen maken met de aanleg van de baan.

Zolang je niets hebt en mensen moeten contributie betalen zitten ze meer met het idee van 'welk voordeel heb ik als ik lid wordt?'.
Je zou t-shirts of polo's kunnen laten maken en dat elk lid een club-shirt krijgt.
Dan heb je in elk geval vast iets ;)

Back