bezoek aan Buchenwald Weimar BRD

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Tiger I, 8 aug 2013.

  1. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
  2. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    Deze is ook erg indrukwekkend, voornamelijk de scene waarin een kampgevangene de kleinzoon van Rudolf Hoess omarmt :

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    @ Jonkje: inderdaad mooie docu jammer dat iemand als comment postte met een foto van Heinrich Himmler dat het allemaal onzin is, ernstig dat youtube dat laat staan en dan de reacties hierop wel weghaalt.

    @ ashikaga: Die omarming tussen een ex kampgevangene van Auschwitz en de kleinzoon van Rudolf Höss is i.d.d. erg ontroerend en erg moedig van de kleinzoon van Höss om daar heen te gaan en voor een zaal vol Joodse mensen, waaronder enkele ex KZ gevangenen, vragen te beantwoorden. Die Kz gevangene die hem omarmde was ook erg moedig.
    Nicolas Frank met zijn vele voorlichtingen op scholen en zijn duidelijke scepsis over wat er weer zou gebeuren bij een volgende ernstige crisis, deze scepsis deel ik zonder meer. Zal de mensheid ooit echt veranderen?
     
  4. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    Ik vrees van niet Bram. Ookal probeer ik dagelijks vanuit mijn vakgebied (Geschiedenis) jongeren op tolerantie te wijzen, toch blijven we, ook in ons land, verregaande intolerantie zien.

    Maar we kunnen en moeten wel blijven hopen, en strijden voor dat waar we in geloven. Want zodra we beginnen anderen de mond te snoeren of intolerant te zijn (en dan heb ik het niet over de gemiddelde crimineel) zijn we alweer hard op weg naar wat hierboven allemaal op de foto's te zien is.

    Vandaar dat ik dit gedicht van Martin Niemöller ook vaak aanhaal :

    Toen de nazi's de communisten arresteerden, heb ik gezwegen;
    ik was immers geen communist.

    Toen ze de sociaaldemocraten gevangenzetten, heb ik gezwegen;
    ik was immers geen sociaaldemocraat.

    Toen ze de vakbondsleden kwamen halen, heb ik niet geprotesteerd; ik was immers geen vakbondslid.

    Toen ze de Joden opsloten, heb ik niet geprotesteerd;
    ik was immers geen Jood.

    Toen ze mij kwamen halen was er niemand meer, die nog protesteren kon.
     
  5. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Neem Poetin met z'n anti-homo wet waarna al ettelijke homo's vermoord werden en neem Griekenland dat zogenaamde ongewenste elementen nu in kampen stopt en dat als dank voor onze pensioengelden de ratten :p
     
  6. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    Kijk ook eens in eigen land, waar het gedrag van de Regering, het Ministerie van Justitie en de diverse Sociale Diensten van Gemeentes en het uitzettingsbeleid van de IND er op wijzen dat fascisme helemaal nog niet is uitgeroeid.
     
  7. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Vanmiddag kamp Westerbork weer eens bezocht, 4 bussen met Canadese oorlogsveteranen op bezoek, fantastische rondleiding gehad van een oudere Joodse dame die dit vrijwillig doet, enfin toch steeds weer indrukwekkend 102.000 voornamelijk Joodse doden in NL alleen. Westerbork was een doorgangskamp maar iedere maandagavond zat men in spanning wie er dinsdag op de trein naar bijvoorbeeld Auswitsch moest..daarnaast ook vreselijke leefomstandigheden. Enfin het bericht inzake mijn bezoek aan Buchenwald een paar jaar geleden ook maar meteen gerepareerd.
     

Deel Deze Pagina