Bezoek Bataviawerf/7 Provinciën 1:10

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door ronvanleeuwen54, 29 apr 2014.

  1. ronvanleeuwen54

    ronvanleeuwen54

    Lid geworden:
    22 okt 2012
    Berichten:
    579
    Locatie:
    Poeldijk
    Hallo beste leden,

    Ik start deze nieuwe topic om jullie allen de gelegenheid te bieden, op uitnodiging van de Bataviawerf te Lelystad, je in te schrijven voor een bezoek aan de werf en met name voor een rondleiding/uiteenzetting van de bouw van de Zeven Provinciën op een schaal van 1:10.

    Wellicht is een korte verklaring op zijn plaats:
    Ik liep met het idee om een rondleiding te organiseren in het Rijksmuseum onder leiding van de heer Ab Hoving. Zoals wellicht iedereen weet, de conservator van de diverse maritieme scheepsmodellen en schrijver van het prachtige boek "Modellen vertellen". Helaas bleek de heer Hoving reeds met pensioen dus dat viel af.

    Ik zag daarna in de nieuwsbrief van de Bataviawerf dat men voorlopig gestopt is met het bouwen aan de 7 Provinciën maar wel gestart zijn met het maken van een model op schaal van 1:10.

    Ik heb daarna de werf gebeld en kreeg contact met de heer Ted Janssens, zelf bouwer van het model en ik heb hem uitgelegd wie wij zijn en wat onze hobby is.
    Ik heb hem gevraagd of de mogelijkheid bestaat tot een rondleiding met name gespitst op dit model met als doel alles te vragen wat jullie willen weten en hoe zij nu te werk gaan met een blik "achter de schermen". Kunnen we eens zien hoe de "profs" het doen. Wat ik niet wist maar Germt mij opmerkte was, dat er ook iemand van Modelbouw Nederland op de ontmoetingsdag in Duizel aanwezig was en hierover contacten met diverse forumleden had gehad. Enfin, toeval of niet, om een lang verhaal kort te maken:
    De heer Ted Janssens heeft ons namens de Bataviawerf uitgenodigd om, met een groep van maximaal 10 personen per keer naar de werf te komen waarbij hij in eerste instantie alles vertelt over de Zeven Provinciën (wisten jullie dat er 12 bijna identieke schepen hiervan zijn gebouwd?) zelf maar nog meer over de bouw van het model maar dat het team het zeer op prijs zou stellen wanneer wij als fanatieke hobbyïsten onze kennis en expertise delen met het bouwteam.
    Dus zij willen heel graag onze "tips en trucs" hoe wij onze modellen bouwen, met ons delen. Al met al een hele leuke uitdaging lijkt me. Nog leuker is de mogelijkheid om mee te kunnen werken aan de bouw van dit schip, ter plaatse maar ook thuis in je eigen werkplaats waarbij alles mogelijk is mits authentiek en geschiedkundig onderbouwd. Zij denken aan allerlei componenten zoals emmers, vaten rolpaarden etc.
    Al met al alleen al een dag om op zeker bij aanwezig te zijn.

    Buiten de eigen reiskosten is toegang gratis en zijn we er op uitnodiging. Ik neem aan dat wellicht een aantal van jullie vriend zijn van de Batavia. Voor diegene die dit (nog) niet zijn zou de werf het zeer op prijs stellen dit op deze dag alsnog te worden. Voor de kosten hoef je het niet te laten. De kosten bedragen € 22,50 per jaar.

    Ik heb voorlopig twee data met de heer Ted Janssens vastgelegd t.w. 24 mei en 28 juni a.s. aanvang van beide sessies is 11:00 uur. Mochten er meer dan 20 leden zich aanmelden dan ga ik kijken of een derde sessie mogelijk is.

    Dus maak gebruik van deze aanbieding en schrijf je in op bijgaand inschrijfformulier:
    https://ronvanleeuwen54.wufoo.com/forms/inschrijfformulier-bezoek-7-provincian-bataviawerf/

    Groetjes,
    Ron van Leeuwen
     
  2. PuchForLife

    PuchForLife

    Lid geworden:
    5 jun 2013
    Berichten:
    382
    Bedankt voor het regelen 24 mei ben ik er graag bij.
     
  3. ronvanleeuwen54

    ronvanleeuwen54

    Lid geworden:
    22 okt 2012
    Berichten:
    579
    Locatie:
    Poeldijk
    Hallo Bob, je aanmelding is ontvangen
    Groet, Ron
     
  4. Spijkertje

    Spijkertje

    Lid geworden:
    9 jul 2013
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Eindhoven
    Ron,
    heel veel dank voor de inspanningen, fantastisch initiatief! Ik kan nog niet met zekerheid zeggen of 28 juni gaat lukken, maar doe m'n uiterste best me op tijd aan te melden.
    aan Chris en anderen die uit de regio Eindhoven komen: carpoolen is wat mij betreft zeker het overwegen waard.
    Grt
    Diederik
     
  5. Germt

    Germt Guest

    Ik heb ingeschreven voor 28 juni, nu nog kijken of ik vervoer kan regelen;)
     
  6. eagter

    eagter

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    2.117
    Locatie:
    Vlissingen
    Ik heb me ook voor 28 juni opgegeven. Ik heb al even gekeken Germt, maar je oppikken is nogal ver van de route.
     
  7. Germt

    Germt Guest

    Ik wacht even af, ik kan desnoods een vroege trein naar Eindhoven / Breda / Tilburg pakken of zo.
    Ik zie het wel;)
     
  8. amazone

    amazone

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    2.446
    Locatie:
    vosselaar
    ik weet nog niet of ik kan.

    ik ga vanaf 7 mei een cursus volgen en weet nog niet exact de datums waneer ik aanwezig moet zijn. waarschijnlijk krijgen we dan wel de uur roosters en dan weet ik ook iets meer waarschijnlijk.
     
  9. Gino=s

    Gino=s

    Lid geworden:
    18 jan 2013
    Berichten:
    109
    Locatie:
    Gent (B)
    Mss kunnen mijn vrouw en ik op 24/05/14… moet het haar nog vragen.
    In juni ben ik op reis.


    We kunnen je eventueel die dag wel oppikken… ligt toch op weg

    Groet
     
  10. Rob2

    Rob2

    Lid geworden:
    23 okt 2012
    Berichten:
    1.198
    Erg leuk inititief. Ik weet helaas niet of ik kan. Zodra ik het weet zal ik me opgeven
     
  11. ronvanleeuwen54

    ronvanleeuwen54

    Lid geworden:
    22 okt 2012
    Berichten:
    579
    Locatie:
    Poeldijk
    Maar je kunt ook de 24e mei Diederik
     
  12. robertnl100

    robertnl100

    Lid geworden:
    3 jan 2009
    Berichten:
    1.365
    Locatie:
    Twente
    Het gaat mij helaas niet lukken op beide data.
    Volgende keer beter.
     
  13. janzwart

    janzwart Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    2.300
    Locatie:
    Hillegom
    Heb me aangemeld voor de 24e mei. 28 juni kan ik niet. Dan loop ik op de Victory:banana:
    Jan Zwart
     
  14. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Beide dagen zijn voor mij lastig.

    Misschien zou ik 24 mei kunnen - maar dat weet ik pas wat later deze maand

    Het initiatief vind ik wel weer erg goed!
     
  15. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    In nummer 5 van De Modelbouwer komt een artikel over de Bataviawerf en de D7P. Ook een artikel over jullie ontmoetingsdag staat erin. De redactie had ook een verzoek binnen gekregen voor hulp bij hun project, we doen dat middels het blad. De gedachte om dit deel van het forum te betrekken was er ook al gelijk, inmiddels loopt er dus al een direct lijntje, alleen maar beter. Ik zal kijken of ik ook kan komen één van die dagen voor een vervolg artikel, ik heb de rondleiding al gehad en het is zeker de moeite waard.
     
  16. Mathieu375

    Mathieu375

    Lid geworden:
    9 feb 2014
    Berichten:
    151
    Locatie:
    Helmond (Mierlo-Hout)
    Lijkt me heel mooi en leerzaam.
    Is al weer heeeeel lang geleden dat ik op de werf was.
    Ik kan alleen 28 juni.
     
  17. Sjors B

    Sjors B

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    750
    Locatie:
    Bleiswijk
    Wij moeten passen voor allebei de data.
    In mei mag ik werken en in juni zijn we Mobbsie aan het plagen in Engeland !
     
  18. Ton1937

    Ton1937

    Lid geworden:
    27 jan 2013
    Berichten:
    479
    Locatie:
    Lelystad
    Zo als ik al heb laten weten is de dag voor mij niet zo belang rijk,
    woon tenslotte om de hoek. Des ondanks kom ik er zelden.
    Maar dit wil ik toch niet missen

    Gr Ton
     
  19. Ton1937

    Ton1937

    Lid geworden:
    27 jan 2013
    Berichten:
    479
    Locatie:
    Lelystad
    Komt er ook een bevestiging van mijn aanmelding???
    gr Ton 1937
     
  20. ronvanleeuwen54

    ronvanleeuwen54

    Lid geworden:
    22 okt 2012
    Berichten:
    579
    Locatie:
    Poeldijk
    Dag Ton,

    Ik heb je een pb gestuurd
    Gr. Ron
     

Deel Deze Pagina