Ik heb onlangs een Protech Voyager gekocht van iemand. Dit betreft een toestel met 2 electro motoren. Nu heb ik gezien dat elke motor voorzien is van een regelaar 18Amp. De afzonderlijke fiches hiervan komen in een Y-split terecht om vandaaruit met één fiche gekoppeld te worden aan de ontvanger. Ik heb vastgesteld dat bij de 3-kleurige bedrading, komende van slechts één van beide regelaars, de rode draad is doorgeknipt en voorzien van een krimpkousje. Gezien dit krimpkousje die de stop voorziet, vermoed ik dat dit echter wel de bedoeling is geweest.
Kan iemand mij vertellen wat de noodzaak hiervan is ???
Als ik de regelaars programmeer met een HK-programkaart, kan ik slechts eentje ervan op "Brake On "zetten. Eén motor stopt dan ook plots wanneer ik stick down geef, dus de Brake-On functie werkt naar behoren, doch de andere motor loopt verder rustig uit (alsof hier een Brake-Of funcite staat ingesteld). Is dit normaal en kan dit kwaad bij het landen ???
Alvast bedankt voor de info.
Kan iemand mij vertellen wat de noodzaak hiervan is ???
Als ik de regelaars programmeer met een HK-programkaart, kan ik slechts eentje ervan op "Brake On "zetten. Eén motor stopt dan ook plots wanneer ik stick down geef, dus de Brake-On functie werkt naar behoren, doch de andere motor loopt verder rustig uit (alsof hier een Brake-Of funcite staat ingesteld). Is dit normaal en kan dit kwaad bij het landen ???
Alvast bedankt voor de info.