bi-wing 4 motoren?

• Topicstarter Topicstarter pompower
  • Startdatum Startdatum
P

pompower

Guest
hallo ik heb sinds 2005 een x-twin bi-wing van silverit
het is een foam/piepschuim vliegtuigje met 2 motoren
hij stuurt ook door middel van die motoren(harder, zachter enzo.)
foto:
content_round.php

die 2 motoren zijn borstel-motortjes en die zijn in verloop van tijd gesleten:(
ik heb nou een site gevonden waar ze die motortjes verkopen, kan ik er 2 bij zetten zodat hij 4 motoren heeft? zo ja, moet het dan in serie of paralel?

groets

Hoi Pompower,

Jammer goenoeg is dat het grootste nadeel van borstelmotoren. Fysiek gezien dan.:(

Als je bij de elektronica kunt komen zou je kunnen kijken of je iets op het regelaartje ziet staan.

Je kunt proberen de ene motor los te halen en hem parallel aan te sluiten op de andere.

+ Op + en - op -. Of dezelfde kleur draden op elkaar.

Zender aan, vliegtuigje aan en kijken of de motoren gaan draaien met dezelfde snelheid.

Maar ik ben bang dat de regelaar het niet leukt vindt!
En als je vier motoren monteert kun je waarschijnlijk 5 minuten vliegen.

Zo zijn er nog wel meer redenen waarom niet.

Is het niet goedkoper om een nieuw vliegtuigje aan te schaffen?

Groet,:D
TRX8

Laatst bewerkt door een moderator:
Twee motoren in serie levert minder vermogen op dan één motor. Bij parallelschakelen van twee motoren verdubbeld inderdaad het vermogen, maarrrrr

De regelelektronica kan de dubbele stroom vrijwel zeker niet leveren.
De stroombron moet ook een twee maal zo hoge stroom leveren. Als die dat kan is die dus in de helft van de tijd leeg.
Twee extra motoren verhogen het gewicht.

Wat je graag wilt is eigenlijk kansloos. Als je "echt" wilt gaan modelvliegen, ga dan eens kijken bij een modelvliegvereniging bij je in de buurt.

Laatst bewerkt:
Inderdaad N.P.S.!

Het is geen professioneel spul waar je regelaars met motoren kunt combineren. :cool:

En waarschijnlijk vliegt hij niet meer door het hogere gewicht en de verkeerde balans van het vliegtuigje.

Groet,:D
TRX8

Back