Big Airwolf

Als iemand interesse heeft in de bouwfoto's tot zover, wil ik ze wel plaatsen.
DSC00004.JPG

:lol: Was dat maar waar Herman :roll:
Om te beginnen, ik heb gekozen om de heli te bouwen met een benzinemechaniek.
In de doos zit een prachtige koolstof romp die ook echt heel licht is.
Zie de foto hier boven, en de rest van de onderdelen hieronder, zonder de deurtjes die wilde niet op de foto.
fin.JPG

Ook zit er nog een stapeltje hout in genoeg om een tijdje de open haard te laten branden.
Niet om de kwaliteit maar de kwantiteit, alhoewel sommige delen wel iets sterker zouden mogen zijn.
Maar daar later meer over.
Natuurlijk 2 platen met de nodige ramen, een beetje gaaswerk voor de luchtinlaten.
ramen.JPG

Het landingsgestel, en een paar stukken PVC pijp voor de turbine uitlaten.
Daar hadden ze wel 2 stukjes RVS pijp voor kunnen leveren, gezien de prijs van de doos.
Prijs v/d de doos bijna 900 Euries in Duitsland en in Lexmond nog iets meer. Hummm.
Ik heb eerst even een kopie van de houtdelen gemaakt onder kopieermachine want je weet het maar nooit.
Om een beetje zicht in de romp te krijgen ben ik gestart met het uitslijpen van de ramen,
luchtinlaten en de plaats waar de deuren komen te zitten.
Met een Dremel en een klein diamantschijfje gaat dit heel goed.
Alleen het nadeel is alles maar dan ook alles komt er uit te zien, dat hou je niet voor mogelijk.
Ook zelf natuurlijk, als je een tijdje bezig bent zie je eruit als een neger.
Lekker zwart spul hoor dat koolstof letterlijk en figuurlijk.
En als het stof weer opgetrokken is en het hobby hok weer een beetje is opgeruimd ziet het er ongeveer zo uit.

DSC00031.JPG

DSC00032.JPG

Het houten frame zit hier al in de romp, maar daar valt ook niet zo veel over te vertellen.

DSC00034.JPG

Waar wel iets over op te merken valt vind ik zijn sommige steunen.
Die vind ik te licht gemaakt of van de verkeerde houtsoort dus heb ik daar maar een laagje koolstofmat overheen geplakt.

DSC00027.JPG

Dit heb ik ook gedaan bij de servosteun die aan het mechaniek geschroefd komt.
Hier de steun in de romp.
DSC00042.JPG

Meer binnenkort, ff iets anders doen :wink:

Laatst bewerkt:
Leuke kalender op de achtergrond :wink:

Ziet er echt heel mooi uit al dat carbon, ben benieuwd naar de rest van het project

Dr.Evil zei:
Wat is dat nou voor vraag :wink: , tuurlijk willen weten hoe je zo'n mooie body in elkaar knutselt!
Gezien je andere projecten (o.a. http://www.modelltruck.net/showthread.php?s=&threadid=7131) denk ik dat we hier allemaal nog een hoop van kunnen leren
Dat is ook wel een leuk projekt en fijn om te doen, ook leuk is hoe die Duitsers er van kwijlen.

@MarcoL
Dat is een speciale anti stress kalender die heb je af en toe wel nodig, als het niet gaat zoals ik wil.
En geloof me dat is nog wel eens.
Vario is niet zo scheutig met voorbeelden e.d., dus af en toe ook wel puzzelwerk.
En als je in de romp een paar "klinknageltjes" gaat zetten, is het ook af en toe wel leuk om naar te kijken.

ai ai, vet project, volgen gerard !

doe wel iets voor je mond met dat carbon stof, das echt zooi.

wel een hele vette romp

Ha die john,

Ziet er goed uit man!! Ik had alleen het idee dat je al wat verder was, het was toch de bedoeling dat hij aankomend seizoen vliegklaar was?

Nice kalender!!! :lol:

gr.

Wesley

:D Hey Wesley,
Ja hoor hij wel, ik moet af en toe nog een keer werken ook nog.
Als het mooier weer gaat worden, gaat het bij mij allemaal een beetje sneller, maar het komt wel goed hoor.
Volgens mij zit ik een winterslaap, ohhh wat haat ik dit K.TWEER.
Maar ik heb nog wel meer gedaan dat komt nog.
Even de foto's uitzoeken maar ik ga eerst even weer iets doen.
BTW heb jij nog iets gebouwd of ben je alleen maar aan het spelen? :lol:

het blijft mooi zo'n body

ik blijf het zeker volgen :D KWIJL :wink:

Dat bij Vario of bij mij niet alles goed past kun je hier zien, de rib in de pod van het landingsgestel kreeg ik niet echt goed passend.
Maar het voordeel daar van is dat er lekker veel Epoxy tussen kan samen met een koolstof kraagje, dus lekker stevig.
DSC00029.JPG

DSC00030.JPG

En zo ziet een podje er dan uit met de schuifpui waar je eventueel een setje kanonnen in kunt hangen van 489 Euries.
Maar ik heb een geluk(of pech), ik heb geen kanalen genoeg om het spul te bedienen.
Dus hoef ik er niet aan te beginnen, wel komen er neppers in/aan die ik eventueel met de hand naar buiten kan trekken.
Niet tijdens de vlucht natuurlijk, want dat zou een beetje riskant zijn en zoveel haar heb ik nou ook niet meer.
DSC00028.JPG

Om de heckrotor te bevestigen moet er een triplexplaatje achter in de staart gelijmd worden, en als het kan een beetje recht natuurlijk.
Als lijm gebruik ik UHU Endfest en dat heeft een lange tijd nodig om op te drogen.
Nou had ik niet zoveel zin om 12 uur met dat plaatje in mijn hand te gaan zitten.
En met lijmtangen knijp je het spul in elkaar, dus heb ik maar het volgende gedaan.
De bevestiging van de heckrotor met lijm en schroefjes op het triplexplaatje gemonteerd, daar evenwijdig een ander triplexplaatje op afstand gehouden door een paar lange boutjes.
En hoppa een derde hand om het spul vast te houden, lijm op de plaat en op de plek schuiven.
FO3DRBeerdrinker02Chugger.gif

plaatje.JPG

In de verticale fin heb ik na veel pielen een draadje in gekregen voor een witte led bovenop.
Er zit nu nog even een rode in maar ik moest iets in dat gaatje hebben.
In die fin ben ik ook begonnen met het aftekenen van de gaatjes waar de klinknagels in moeten komen.
uhhh.gif

DSC00020.JPG

Dat was nog maar het begin bij de volgende foto zie je er al meer zitten op de staartbuis, hier zitten er nu wel een paar meer in.
staart.JPG

Hier word je dus rustig aan gek van als je er mee doorgaat, dus was het tijd voor iets anders tussendoor.
Even de startmotor monteren, nou dat even laat er maar af.
Je moet de motor (G260) een eindje slopen en het mechaniek een stukje uit elkaar halen.
Maar een leuke afwisseling, beter als die gaatjes boren.
startmotor.JPG

Tot hier even, wat komt er nog meer: een zwarte gaten kaas en de piloot met het cockpit interieur.
Maar dit later, nu eerst een
N1biertje.gif
EMOHAWaving.gif

Laatst bewerkt:
zeer mooi project, indrukwekkend ! ik vind het zonde om die mooie carbon te spuiten, het geeft een mooi effect, maar het is nu eenmaal geen moto :lol:. Deze romp is nog een slagje groter als mijn graupner romp of ben ik verkeerd ? Veel succes met de bouw en de mechaniek zeer goed testen alvoor af te werken.

grtz Joris

Schitterend !! Tip : probeer alvast uit te zoeken hoe je met het zwaartepunt uitkomt, daar kun je dan tijdens de bouw rekening mee houden.

super ruig ziet dit er uit
ben geloof ik een beetje jaloers
wort zekers een super heli

ps zijn er ook zulke bodies voor een rappie 50 ?

Back