:lol: Was dat maar waar Herman :roll:
Om te beginnen, ik heb gekozen om de heli te bouwen met een benzinemechaniek.
In de doos zit een prachtige koolstof romp die ook echt heel licht is.
Zie de foto hier boven, en de rest van de onderdelen hieronder, zonder de deurtjes die wilde niet op de foto.
Ook zit er nog een stapeltje hout in genoeg om een tijdje de open haard te laten branden.
Niet om de kwaliteit maar de kwantiteit, alhoewel sommige delen wel iets sterker zouden mogen zijn.
Maar daar later meer over.
Natuurlijk 2 platen met de nodige ramen, een beetje gaaswerk voor de luchtinlaten.
Het landingsgestel, en een paar stukken PVC pijp voor de turbine uitlaten.
Daar hadden ze wel 2 stukjes RVS pijp voor kunnen leveren, gezien de prijs van de doos.
Prijs v/d de doos bijna 900 Euries in Duitsland en in Lexmond nog iets meer. Hummm.
Ik heb eerst even een kopie van de houtdelen gemaakt onder kopieermachine want je weet het maar nooit.
Om een beetje zicht in de romp te krijgen ben ik gestart met het uitslijpen van de ramen,
luchtinlaten en de plaats waar de deuren komen te zitten.
Met een Dremel en een klein diamantschijfje gaat dit heel goed.
Alleen het nadeel is alles maar dan ook alles komt er uit te zien, dat hou je niet voor mogelijk.
Ook zelf natuurlijk, als je een tijdje bezig bent zie je eruit als een neger.
Lekker zwart spul hoor dat koolstof letterlijk en figuurlijk.
En als het stof weer opgetrokken is en het hobby hok weer een beetje is opgeruimd ziet het er ongeveer zo uit.
Het houten frame zit hier al in de romp, maar daar valt ook niet zo veel over te vertellen.
Waar wel iets over op te merken valt vind ik zijn sommige steunen.
Die vind ik te licht gemaakt of van de verkeerde houtsoort dus heb ik daar maar een laagje koolstofmat overheen geplakt.
Dit heb ik ook gedaan bij de servosteun die aan het mechaniek geschroefd komt.
Hier de steun in de romp.
Meer binnenkort, ff iets anders doen :wink: