Big Bee op drijvers.

Discussie in 'Watervliegen' gestart door helerik, 19 jun 2012.

  1. helerik

    helerik Guest

    Hoi,

    Ik ben druk bezig met een BIG BEE (Lazy Bee) op drijvers. Maar niet de originele drijvers die bij de Lazy Bee horen en dus voor de BIG BEE een stuk groter zouden moeten zijn.
    Ik heb deze drijvers gemaakt die iets meer aerodynamisch zijn en......ik had het bouwpakket toch nog liggen (Great Planes .40 size kit). Maar nu de vraag, zou dit gaan werken. Ik kan het natuurlijk altijd proberen maar meten is weten enz.
    De step zit iets voor het zwaartepunt en ze zijn een stuk smaller als de drijvers eigenlijk zouden moeten zijn. Hier een paar foto's. Ik ben eigenlijk benieuwd wat jullie er van vinden vooral ook omdat de constructie van zowel de BIG BEE als de drijvers heel moeilijk te veranderen zijn ivm. de ophanging.
    O ja en de Lazy Bee had ook nog een drijvertje onder de staart.


    [​IMG]

    [​IMG]

    Hier nog een foto, de enige die ik nog heb, van mijn Lazy Bee op de originele drijvers.

    [​IMG]

    Groetjes, Erik.



    Groetjes, Erik
     
  2. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Hmmm... hier staat ook een mooi waterbijtje... gister net weer tegengekomen...
    RC-Wasserflug
    Kijken bij de knop Foto/Video... dan de 2012 fotolekkernijen...

    [​IMG]
     
  3. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Hmmm... hier staat ook een mooi waterbijtje... gister net weer tegengekomen...
    RC-Wasserflug
    Kijken bij de knop Fotos/Videos... Elektro Wasserflieger-Treffen 2012 am Grundlsee... fotolekkernijen...
    Linkje aan het plaatje werkt niet... je vind em wel :)
     
  4. helerik

    helerik Guest

    Hoi,

    Inderdaad mooie foto's. Had ik nog niet gezien. Maar het betreft wel de Lazy Bee (electro zo te zien) en die is de helft kleiner.

    Groetjes, Erik.
     
  5. Frank Stevens

    Frank Stevens

    Lid geworden:
    17 sep 2002
    Berichten:
    2.035
    Locatie:
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
  6. helerik

    helerik Guest

    Hoi,

    [​IMG]

    Vandaag de Big Bee ingevlogen. Hij vliegt maar daar is dan ook alles mee gezegd. Het zwaartepunt zat toch te veel naar achteren en hij vloog veel te onrustig op alle (grote) roeren. De motor, een Saito FA 56 GK, liep als een zonnetje en zodra de zaak stationair liep was hij goed te landen maar vliegen met veel toeren was haast geen doen. Ik ben al volop met lood enz. in de weer en tevens wat kleine veranderingen. Zodra hij safe vliegt gaan de drijvers er onder en gaan we dat proberen.
    Alles komt goed.

    [​IMG]

    Groetjes, Erik.
     
  7. Cornelis B

    Cornelis B

    Lid geworden:
    28 sep 2005
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Barneveld
    Je schrijft dat je de step iets voor het zwaartepunt hebt liggen.
    De step moet echter achter de step liggen, van voren gezien.
     
  8. helerik

    helerik Guest

    Hoi,

    Ik weet dat de step iets achter het zwaartepunt moet liggen maar ik had al uitgelegd dat dat bij deze BIG BEE niet anders gaat omdat de bevestigingspunten van de drijvers niet veranderd kunnen worden en omdat de as voor de voorwielen van de BIG BEE ook niet veranderd kan worden. Dus daarom mijn beginvraag. Mogelijk ga ik het gewoon proberen. Ik zie met het taxiën op het water waarschijnlijk gauw genoeg of dat een start zal lukken.

    Groetjes, Erik.
     
  9. helerik

    helerik Guest

    Hoi,

    Gisteren eindelijk vliegend met de drijvers. Fantastisch. Hij start en vleigt gewoon goed met deze gemonteerde drijvers. Heaas te laat voor Zeumeren maar wie weet???

    [​IMG][/URL]

    [​IMG][/URL]

    [​IMG][/URL]

    Groetjes, Erik.
     

Deel Deze Pagina