Big Crash ...

Tijdens de 3d masters in Venlo dit jaar waren we getuige van een Big Crash tijdens één van de demo's toevalig was ik deze grote gele rakker aan het filmen je ziet duidelijk wat er mis gaat ...

Veel fun op RC HELI NEWS

mislukte pyroflip ? :o

Nee, dat is echt zuur. Vooral als er zooo veel geld in zit. Maar aan de andere kant, hoort bij de hobby...

Er knalt iets van zijn heckrotor af, met de killswitch was de heli makkelijk te redden...

Als hij misschien niet had gecorrigeerd, was het goed gekomen. Ma, ja we kennen allemaal wel die paniek reactie, waarbij je gaat "over" corrigeren als het fout gaat.

Mooie techniek, maar foeilelijk. :rolleyes:

Ik ken 1 van de werknemers van dit bedrijf:

De heli kosten 350.000 euro.
De schade was rond de 85.000.

Deze heli is zo geavanceerd dat ze hem kunnen instellen dat de heli uitzich zelf naar bijv. Amsterdam vliegt en daar ook uitzich zelf land.
Voor de 3d masters hadden ze een route in de helikopter gezet die die dan zou gaan vliegen op automatische piloot.

Toen de heli opsteeg en aan zijn programma begon, schoten de staart bladen eraf en begon hij te tollen. De piloot die aan de grond stond, heeft nog geprobeerd om de heli weg te drukken uit het publiek. Als hij dit niet gedaan had, was de heli waarschijnlijk in de mensen massa neergestort.

De oorzaak dat de staartbladen los schoten weet ik niet.
Ik heb zelf een vermoede van sabotage omdat je de gehele dag de heli gewoon kon bekijken en aanraken.

Sinds dat het eerste model werd gemaakt, is er nog nooit 1tje gecrasht.
Inmiddels hebben ze de heli weer in elkaar zitten en vlieg hij weer.

Jammer dat die crashten, anders hadden we nog een mooie show kunnen zien.

Laatst bewerkt:
:o Holy PIEP!!

Hij ragt ook lekker door op het moment dat ie al op de grond ligt,
miste het iets ?

Nooit vliegen met meer dan je bereid bent te verliezen, hebben ze mij altijd aangeleerd. ;)
Wel klote van de heli natuurlijk.

ai wat zonde, dat ie zich in de grond boorde :o
en al met al best veel geld voor zo'n vliegende robot ;)

als die machine nu ook nog genoeg bereik heeft om in één ruk naar bijv, china te vliegen en daar je pas bestelde heli op te halen bij de fabriek :p :D

ai wat zonde, dat ie zich in de grond boorde :o
en al met al best veel geld voor zo'n vliegende robot ;)

als die machine nu ook nog genoeg bereik heeft om in één ruk naar bijv, china te vliegen en daar je pas bestelde heli op te halen bij de fabriek :p :D

Nou, dan zou hij een behoorlijk bakje sap onder die rare skids moeten meenemen. :D

Gezien het filmpje, vertrouw ik mijn 10 dollar bestelling niet in dat ding.

Throttle hold was idd genoeg geweest, toch?

Eventueel een harde stuiter autorotatie, maar gezien de traagheid, en massa van de bladen zat er vast wel genoeg energie in.

Programmering/software aanpassen, wanneer de heli ongewenst méér dan 2 pirouettes draait, automatisch throttle hold.

Vriendelijke groeten,
Aldert

Throttle hold was idd genoeg geweest, toch?

Eventueel een harde stuiter autorotatie, maar gezien de traagheid, en massa van de bladen zat er vast wel genoeg energie in.

Programmering/software aanpassen, wanneer de heli ongewenst méér dan 2 pirouettes draait, automatisch throttle hold.

Vriendelijke groeten,
Aldert

Lijkt mij ook, ja. Dat de computer van dat ding hem niet vlak kon houden toen hij ging tollen. Ik heb filmpjes gezien van 3D piloten met het zelfde probleem, die konden hem wel netjes neerzetten.

Lijkt mij ook, ja. Dat de computer van dat ding hem niet vlak kon houden toen hij ging tollen. Ik heb filmpjes gezien van 3D piloten met het zelfde probleem, die konden hem wel netjes neerzetten.

Vergeet niet dat een autonoom voertuig programmeren, en laten vliegen velen malen moeilijker is dan het zelf doen. In een computer moet je het zelf zo goed mogelijk programmeren, van als dit gebeurd doe je dat.

Maar als er staat rotors afbreken, is het systeem daar niet op gebouwd en gaat het mis.
Op dit punt is de mens nog een stuk verder met snel denken, en aanpassen aan bepaalde gebeurtenissen dan machines ;)

Dus vergelijking maken tussen een goede 3D vlieger, en een autonome helikopter (wat ik overigens al gigantisch knap vind), kan je eigenlijk niet maken

Back