Big Lama zender en ontvanger

Hoi,

een jaar geleden heb ik een Esky Belt CP CX aangeschaft en ook direct flink gecrasht. Nu wilde ik weer beginnen met vliegen. Om te oefenen heb ik eerst een Big Lama aangeschaft. Nu lijkt mijn 4 kanaals 2,4 GHz zender (ET4) defect te zijn.
Ik heb nog een 6 kanaals ontvanger en zender liggen (ET6i 2,4 GHz) van de CP CX. Kan ik deze gebruiken in de Big Lama? Ik heb me redelijk verdiept in de heli maar hierin ben ik nog niet echt bekend.

Groeten,

Kevin

Het is nog makkelijker als ik de zender weer aan de praat zou kunnen krijgen. Het ledje brandt heel zwak. Ik kan hem niet binden met de ontvanger, terwijl de 6 kanaals zender dat wel kan. Soms heb ik heel weinig batterijstreepjes, als ik aan de batterijen draai worden het er weer 4 of 5.

...
Ik heb nog een 6 kanaals ontvanger en zender liggen (ET6i 2,4 GHz) van de CP CX. Kan ik deze gebruiken in de Big Lama?...

Ja, dat kan (ET6i met de Big Lama ontvanger dan), alleen moet je het mixen van de ET6i zender uitschakelen. Hoe je dat doet vind je ...Het ledje brandt heel zwak. Ik kan hem niet binden met de ontvanger, terwijl de 6 kanaals zender dat wel kan. Soms heb ik heel weinig batterijstreepjes, als ik aan de batterijen draai worden het er weer 4 of 5.[/QUOTE]

Even de batterijcontacten goed schoonmaken en 4 nieuwe batterijen gebruiken (geen oplaadbare). Werkt het dan nog steeds niet goed; is helaas de zender defekt. Esky is geen topkwaliteit :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is gelukt! De 4 kanaals zender is inderdaad kapot helaas, maar met het uitzetten van het mixen kan ik weer vliegen. Bedankt voor je hulp :D , was al bang dat ik een nieuwe transmitter moest kopen.

Nu is mijn 4 in 1 controller doorgebrand. Kan ik alsnog de 6 kanaals ontvanger gebruiken op de big lama of moet ik een 3 in 1 controller kopen?

Groeten Kevin

Nu is mijn 4 in 1 controller doorgebrand. Kan ik alsnog de 6 kanaals ontvanger gebruiken op de big lama of moet ik een 3 in 1 controller kopen?

Nee, die 6 kanaals ontvanger kun je niet gebruiken op de Big Lama, dus je zou een nieuwe ontvanger moeten kopen.

Maar even eerlijk, E-Sky is al geen topkwaliteit; het bestaat ook al niet meer (alles wat je nu nog kunt kopen is 'oude voorraad' en wordt dus ook niet meer aangevuld).

Dus ga over op een ander merk. En let er dan ook op dat je aan onderdelen kunt komen.

Ik heb de big lama eigenlijk alleen gekocht om te oefenen, als ik aan een nieuwe toe ben zal ik gaan kijken naar een ander merk.
Nu wil ik toch de big lama eerst weer klaar hebben. Maakt het iets uit of ik een 4 in 1 controller neem of een 3 in 1 controller? En wat is het verschil?
Deze heb ik op het oog, maar gaat dit werken met de big lama?
EK2 0708 2.4GHz 4 in 1 Controller

Sorry, ik doe mn best om wat meer te leren over hoe de heli's werken maar ik kom er nog niet altijd uit :p

Groeten Kevin

...Ik heb de big lama eigenlijk alleen gekocht om te oefenen...

Met een coaxiale helikopter zoals de Big Lama leer je geen vliegen. Zo'n coaxiaal wil eigenlijk alleen "stilhangen" bewegen gaat heel langzaam; en als je buiten wilt vliegen moet het absoluut windstil zijn, anders krijg je zeker een zg 'bladestrike' (dan raken de bovenste en de onderste rotor elkaar', en dat = crash :(

...Maakt het iets uit of ik een 4 in 1 controller neem of een 3 in 1 controller? En wat is het verschil?
Deze heb ik op het oog, maar gaat dit werken met de big lama?
EK2 0708 2.4GHz 4 in 1 Controller

Ja, dat maakt wel verschil; je moet wel dezelfde hebben als die erin zat. Naar mijn beste weten is de 4in1 die je gelinkt hebt voor de E-Sky Lama V3/V4/KOB en die heeft kleinere motoren (180 size); dus er is een gerede kans dat die controller de grotere stroomvraag van de Big Lama motoren niet aankan.

...Sorry, ik doe mn best om wat meer te leren over hoe de heli's werken maar ik kom er nog niet altijd uit...

Dat geeft niets, helikopters zijn redelijk gecompliceerde vliegmachines, zeker de cp (collective pitch) en iedereen heeft het moeten leren ;) .
Het zegt veel over jou (in positieve zin :D ) dat jij dat zo brengt :cool: !

En nu nog een tip: die ontvanger kost ruim 24 GBP (dat is bijna 30 euro) komen ook nog verzendkosten bij :( ...
Kijk eens naar deze helikopter. Vliegt wel stabiel (zelfstabiliserend) maar vliegt écht leuk (veel leuker dan een coaxiaal). En kijk eens naar de prijzen van een vervangende (bnf, de zender heb je dan al) helikopter of de onderdelen !

Back