Big Lift I

Hoeveel kv is jouw motor Jaap?
(Geen zin om je hele draadje door te spitten)

Ik hou het op 200kv, dat werkte prima op 10S

Groeten,
Sander

Ik hoop dat vandaag of morgen de motor binnenkomt, ik wil ermee aan de slag.
BigLift staat nu al een tijdje zielig te wezen in de woonkamer.

Uiteindelijk komt toch er een 6374-200Kv op, ik heb een 18x10 en een 20x8 prop liggen,
de vraag is even welke ik het beste kan monteren straks maar dat zal een Watt /Amp meting moeten uitwijzen.

Ik moet alleen nog een keer wat aan het landingsgestel doen.
Het is echt te zwaar naar mijn zin en te zwak, na 3 landingen staan de assen al enigzins omhoog :mrgreen:

Dan nog even een vraagje over de bekabeling tussen Accu en motor, hier zit bijna 35Cm tussen
(10AWG en 4mm² met 2x 6mm stekker overgangen)

Nu lees ik o.a. op RCgroups dat je er dan beter Elco's tussen kan plaatsen omdat je anders last krijgt van inductie ofzo.
(beetje dure oplossing van YGE)

Kan iemand mij in oer hollands uitleggen of ik hiermee een risico loop?
(Welke moet ik er dan tussen zetten?)

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat vandaag of morgen de motor binnenkomt, ik wil ermee aan de slag.
BigLift staat nu al een tijdje zielig te wezen in de woonkamer.

Uiteindelijk komt toch er een 6374-200Kv op, ik heb een 18x10 en een 20x8 prop liggen,
de vraag is even welke ik het beste kan monteren straks maar dat zal een Watt /Amp meting moeten uitwijzen.

Ik moet alleen nog een keer wat aan het landingsgestel doen.
Het is echt te zwaar naar mijn zin en te zwak, na 3 landingen staan de assen al enigzins omhoog :mrgreen:

Dan nog even een vraagje over de bekabeling tussen Accu en motor, hier zit bijna 35Cm tussen

Nu lees ik o.a. op RCgroups dat je er dan beter Elco's tussen kan plaatsen omdat je anders last krijgt van inductie ofzo.

Ik vlieg ook met de 6374 200 Kv op mijn Megastar ( 10 S 5000 ) en draai een APC E-prop van 20 x 11
Het toestel weegt met lipo's een 6,6 kilo en krijgt zonder problemen een 4 meter Fox van + 10 kilo omhoog

http://www.bungymania.com/imageshome/includes3/motorperf1.php?id=37 >>> link doet het niet meer ???

Laatst bewerkt:
Joeha, de motor is binnen en zit op de BigLift.
Wat een knoepert :)

Nu alleen nieuwe propellers, wat het gat is kleiner :confused:
(Zo blijf je lekker bezig)

AL 6374 V2 74 x 63mm 790gr 10mm 50-80A 1850W 200Kv 6-10s 19x10-20x12

Vreemd op de motor staat 2750Watt, 14-37Volt
Welke prop kies ik dan???
Ik gok de kleinste op 10S

LOL !

Kan je hem niet opboren?

Je kunt beter een propruimer kopen (bij Peter artikel 086-1031, helaas niet op voorraad). Dan kun je het gat perfect op de juiste maat maken.

Lycele & Arjan,

Jullie zijn echt grappig (Briljant* gewoon) :yes:
Als je mij een boor kan leveren die een gat kleiner kan boren gaan we dik geld verdienen :D

Kijk morgenochtend nog even naar mijn verhaal hierboven :lol:
(Het gat in de Prop moet dus kleiner; misschien had ik moeten schijven dat de as nu 10mm is ipv 12mm, hihi)

Je schrijft toch echt "het gat is kleiner"......:cool: Da's vragen om verwarring als je bedoelt "de as is dunner" hihi
Anyway. Je kunt er ook een busje in zetten natuurlijk, hoef je geen nieuwe prop te kopen. Buis rond 12, binnen 10mm is vrij gangbaar.

Ik heb Peter al gemailed, of hij ze niet in zijn 2e hands hoekie wil verkopen in ruil voor een 19x10 Menz.

Dan heb ik gelijk de goede :)
Wel jammer dat ik daar net pas achter kom

Landingsgestel

Weet iemand misschien waar een landingsgestel te koop is?

Ik heb al gezocht op: multiplex big lift gfk fahrwerk enzovoort
Maar dan kom ik alleen een Duitse firma KHK tegen die er een hebben voor rond de 80 euro.

Arjan had mij DEZE al eens doorgegeven, maar mijn maten zijn anders, ook HK heeft niets wat echt goed past.

Hoogte: 16 cm
Spoorbreedte: 47cm
Breedte romp: 17cm
Lengte romp: 15 cm
Gewicht: 7Kg !

De breedte van het landingsgestel heb ik denk ik wel echt nodig, anders breekt de boel zo af, er komen aardig wat krachten op.

Het huidige landingsgestel houd het nog wel even vol, maar niet lang meer vrees ik.

Weet iemand misschien waar een landingsgestel te koop is?

ga naar de brico/gamma, kies daar eens gewoon staal net zoals de biglift oorspronkelijk was.
Mijn heeft dat ook, buigt genoeg en plooit vanzelf terug.
extra benodigdheden:
* bankschroef
* grote tang

alternatief blijft nog steeds mooie zachte landingen maken hé... :rolleyes:

ga naar de brico/gamma, kies daar eens gewoon staal net zoals de biglift oorspronkelijk was.
Mijn heeft dat ook, buigt genoeg en plooit vanzelf terug.
extra benodigdheden:
* bankschroef
* grote tang

alternatief blijft nog steeds mooie zachte landingen maken hé... :rolleyes:

Opzich geen eens zo'n slecht idee, gewoon hetgeen wat ik heb versterken.
Daar had ik nog niet aan gedacht :)

Ik zal voortaan proberen duidelijk te zijn.
Ik heb nu een 19x10 gekocht en daar ga ik een gat in boren van 10mm
Als het weer meezit kan ik morgen dan weer vliegen

Vandaag gaat echt alles fout, dus ga ik lekker niets doen en wachten tot morgen.

En anders sop je gewoon zelf een landinggestelletje. Malletje van piepschuim, en daar flink wat lagen epoxy/glasmat overheen draperen, tot je iets hebt wat een mm of 5a6 dik is.
Na droging de zijkanten bijschuren en je hebt een passend landinggestel :0

Gerben

Ik kon het niet laten en ben toch gaan boren, nu moet de Menz gebalanceerd worden.

Ik heb geen fancy magnetische ophanging ofzo, wel zo'n asje met van die conus-jes.
Die leg ik meestal gewoon tussen 2 lipo's en dan schuren en lijm toevoegen tot het goed is.

Nu lees ik RCG dat je het ook mooi kan doen met een spuitbus (blanke lak) op het lichte blad, iemand hier ervaring mee?

Laatst bewerkt:
... Dan nog even een vraagje over de bekabeling tussen Accu en motor, hier zit bijna 35Cm tussen
Is die 35cm ontstaan door de standaardlengte van regelaar- en accu-draden of heb je er verlenging tussen geplaatst? Twisten van de draden is alvast altijd een goed idee
Hier alvast wat meer Nederlands:

Ik zal de links in mijn RCG openingsbericht nog eens nalopen en tot leven wekken Sander, bedankt voor de melding.

Back