I
Ik ben op de HK site gaan kijken en in het EU warehouse waren de
HK155682A
Wederom mijn persoonlijke mening: c'est un canon pour tuer une mouche...
Wederom te krachtig, te zwaar, teveel stroom, ... Na veel aandringen kunnen we je eindelijk op andere gedachten zetten (en het gaat écht wel de goeie richting op...) maar dan nog grijp je naar iets wat niet nodig is.
MG is overkill... van je te stoten aan de muur gaan de gewone servos niet stuk... in tegendeel, als die metal-gears een paar klappen krijgen zijn ze voor de vuilbak omdat de hele binnenkant blokkeert(ijzer zet zich niet effe terug) en de motor opsmeult==> dus daarvoor is een powerbox die per servo stroom kan afzetten dan weer wél interessant.
het is echt een modelvliegtuig wat nog met 2kg servo's werd gevlogen toendertijd ,wat ook heel best ging
2kg lijkt me lichtjes... maar meer als voldoende als de scharnieren juist uitgelijnd zijn, de hevels juist gekozen zijn en de mechanische afstelling niet te wensen overlaat...
Meer als voldoende: standaardservo en nog eens 4KG extra op overschot die je nooit zal gebruiken.
Je mag natuurlijk nog steeds je eigen ding doen en blijven doen, maar keer op keer neig je naar het "te zware" of "overkill" of "nodeloos overschot"...
Ik blijf erbij... ik heb liever een servo die het lastig heeft en die op termijn vervangen moet worden door een zwaarder modelleke, als een servo die bij een pre-flight-check m'n aileron uit de vleugel scheurt...
moraal van het verhaal:
Ik vermoed/vrees trouwens ook dat ik wéér tegen je schenen aan het stampen ben en dat je weer geïrriteerd gaat reageren...
Neem dus eerst nog eens effe de tijd om alle voorgaande reacties te lezen en nadien nog eens te herbekijken wat je net hebt besteld. dan zie je dat je eigenlijk een "net-iets-lichtere" vervanger hebt gekocht ipv je mening te herzien...