Big Lift - Nog een restauratie

Discussie in 'Sleepvliegtuigen' gestart door Japie.G, 10 dec 2012.

  1. PH-ILS

    PH-ILS Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2006
    Berichten:
    12.265
    Locatie:
    Krommenie
    Mr. boat is een prima tent :yes:
     
  2. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Thanks!
     
  3. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
  4. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Ai ai ai.. problemen.. Ik merk op zeer veel plekken dat het balsa een soort van verstoft is. Kan dat? Een soort balsa rot ofzo? Ik druk er zo door heen. Het lijkt heel erg droog/verstoft. Ik dacht eerst dat ik te diep geschuurd had, maar het balsa heeft vrijwel overal nog een zeer acceptabele diepte. Eens goed nadenken hoe dit op te lossen, of eventueel toch voor een nieuwe romp gaan, of in ieder geval een behoorlijke revisie..




    Dit lijkt het soort weefsel dat ik heb. Het lijkt me toch erg 'dik' en zwaar om dat te gebruiken.
     
  5. j.albers

    j.albers

    Lid geworden:
    19 dec 2007
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Feldkirchen in K. (A)


    Hallo Japie,
    Jaja, het gaat om die schroefjes met verzonken kop aan de zijkant. Ik ben geen Loctite-expert (er zijn heel veel versies); ik gebruik een (groen) borgmiddel dat ik bij Lindinger kocht. Zo heel erg warm wordt de bel nou ook weer niet (als het goed is).
     
  6. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    En heb jij de prop aan de bel hangen? Of aan de motor as?
     
  7. j.albers

    j.albers

    Lid geworden:
    19 dec 2007
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Feldkirchen in K. (A)
    Hallo Jaap,
    De meegeleverde geschroefde meenemer is perfect en verreweg te prefereren boven de spankonus-meenemer. Ik weet niet hoe je met de diepte onder de motorkap uitkomt (wij gebruiken een speciaal gemaakte "dome"), maar als je lengte nodig hebt en het "kruis" gebruikt, dan heeft HK zeer fraaie afstandbussen in diverse maten die zo weinig kosten dat opstarten van de draaibank beslist niet loont.

    Prettige kerst gewenst uit Oostenrijk.
    Juun
     

Deel Deze Pagina