Big lift op drijvers

Gaat niet zo snel op het ogenblik. Ze zijn al wel geschuurd en geglasd. Binnenkort zal ik de bevestiging op de biglift in orde maken. Mijn twijfels over de grote van de drijvers blijven bestaan, maar de praktijk zal het leren.

Of dat voor de 28e lukt weet ik niet helaas (moet ook nog tussendoor kinderkamer voor mijn zoontje maken). Bovendien ben ik net gestart bij een ander bedrijf dus dat kost ook nogal wat meer tijd in het begin.

Zo hier ben ik weer. De drijvers zijn inmiddels geglassed, geplamuurd, geschuurd, geschilderd dus op de bevestiging na klaar.

image235gs0.jpg

image237vc7.jpg

image238by4.jpg

Echter er is een maar:

Ik heb een drijftest gedaan met de de drijvers en met gewichten erop. De Big Lift weegt nu 7,5 Kg. Als de wielen eraf gaan 7 Kg. De drijvers wegen inclusief de dwarsstangen en ondergestel 1,3 Kg. Het totaal zou dan op 8,3 Kg uitkomen. Ten eerste vind ik dit erg zwaar voor de Big Lift en als ik de drijvers verzwaar met 7 Kg dan hebben ze teveel diepgang (bovenkant drijver 1 cm boven water). Verder komt de voorkant van de drijver niet eens tot voorbij de prop. Voor kisten tot 5 Kg zijn de drijvers uitermate geschikt.

Al met al zijn deze drijvers helaas niet geschikt voor de Big Lift en heb dus besloten ze te koop aan te bieden. Voorlopig ben ik ook niet van plan er een toestel voor te bouwen. Gegevens van de drijvers kun je vinden bovenaan de site. Liefhebbers mogen de drijvers hebben voor de prijs van 40 euro. Helaas voor de 15e heb ik de beslissing voor het verkopen pas laat genomen, maar ja om de drijvers te laten liggen de komende jaren voel ik ook niet voor.

Dus liefhebbers meld u maar.

Mvgr. Alex

Hee Alex,

Da`s zonde man maar 1 cm boven het water is net even te weinig, je Big Lift mag wel wat minder diepgang hebben.

Mijn Super Decathlon staat er zo bij:
float79.jpg

Al ligt onze Calmato ook niet erg hoog:
Calmato watervlucht maiden 17-02-07

Maar ik kan begrijpen dat het net even wat te weinig is.
Heb je interesse in de tekening van de drijvers van mijn Super Decathlon?

Wat betreft de verkoop van de drijvers zou ik ze gewoon meenemen naar de meeting, denk dat je ze dan zo kwijt ben.
(mhhh, hebben wij er nog een kandidaat voor?!?)

ps. kun je de foto`s wat verkleinen??

ik heb dezelfde drijvers nog hier liggen in bouwdoos. (overnemen???)
ben er nog niet aan begonnen aangezien we met de meeting toch op vakantie zijn.

zelfs het gat in de andere drijvers heb ik nog niet gemaakt...
deze kan je ook wel lenen.... (plakken we wel weer een lakbandje er overheen) zou je wel even moeten proberen of ze genoeg drijfvermogen voor jouw kist hebben.
ben toen vergeten te wegen wat mijn kist in totaal op de schaal bracht...

Hoi Berto en Pieter,

Ik heb de SIG floats, dezelfde als die van jullie nog als bouwdoos, moet ze alleen nog bouwen.

@Berto: de foto's zijn idd wat te groot uitgevallen, ik weet echter niet hoe ik ze kan verkleinen (help) ik krijg van imageshck alleen nog maar 1 koppeling mee en dan vallen ze zo groot uit.

Ik weet ook niet of ik de 15e kan (ik wet het al wel zeker alleen heb het nog niet geaccepteerd dat het zo is..... :? ) , dan gaan we nog een weekend kamperen, dat was al geregeld voor de datum van de meeting bekend was, maar goed 18/8, 25/8, 1/9, 8/9 allemaal vliegmeetings en daar doet het thuisfront ook niet moeilijk over dus ik denk dat ik de 15e maar laat schieten helaas helaas.......

Groeten maar weer....

Eens kijken wie er dan met jouw floats de 15e verschijnt ;-)

Maar Alex, de volgende watermeeting wel met de Big Lift op floats aanwezig?!?

Berto,

Ik weet het niet een ander bijkomend probleem(pje) is dat de servo's in de buitenlucht zitten en het geen waterdichte zijn.

Ik heb nu nog een Cessna Birddog op drijvers dus eerst die maar eens testen.

De jongen die de floats gekocht heeft woont in de buurt van de loosdrachtse plassen en wilde daar gaan vliegen maar of hij de 15e er was wist hij niet ik heb hem in ieder geval wel op het forum gewezen dus wie weet.

Groeten,
Alex

Ik weet het niet een ander bijkomend probleem(pje) is dat de servo's in de buitenlucht zitten en het geen waterdichte zijn
Geen enkel probleem lijkt mij,
De servo`s van hoogte- en richtingsroer zitten bij mijn Super Decathlon ook achter in de staart in de open-air en na de meeting in Oss zijn daar verder geen problemen mee opgetreden, dat werkt nog steeds naar behoren.

Ik heb nu nog een Cessna Birddog op drijvers dus eerst die maar eens testen.
Kijk da`s ook een leuke ;-)

De jongen die de floats gekocht heeft woont in de buurt van de loosdrachtse plassen en wilde daar gaan vliegen
Hee da`s vlak bij mij, hopen dat we hem eens tegenkomen dan kunnen we met z`n 3`en hier een gaan vliegen.

Back