Big scale elektro motoren gezocht

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door nielsVV, 4 jun 2017.

  1. nielsVV

    nielsVV

    Lid geworden:
    1 feb 2006
    Berichten:
    563
    Locatie:
    Affligem[BE]
    Hallo,

    Ik heb een Losi dbxl-e en ben opzoek naar een andere motor, bij voorkeur één lager dan 800kv. Maar als ik ga kijken bij heel wat (voor mij) vertrouwde/bekende webshops kan ik er nergens vinden. De grootste die ik vind is maar tot 1/8.
    Vind het spijtig dat hobbywing geen 1/5 motoren in hun assortiment heeft, ze bieden wel een regelaar aan, maar geen motor.

    Wie kan me hierin helpen?

    Bedankt,
    Niels
     
  2. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Skyrc heeft de Toro motoren , en in jouw geval dan met name de X520 en groter...

    De grootste is de X528 "Beast" die is 56x112mm 780kv en goed voor ruim 7000W.

    Veel lager als dat zou ik ook niet zo snel gaan , dan moet je te veel cellen mee gaan slepen in die auto om nog een beetje toeren te kunnen maken en kom je automatisch in de hele dure regelaars als de MGM Compro's terecht.
     
    pipolakki vindt dit leuk.
  3. Limboracer

    Limboracer

    Lid geworden:
    9 mei 2016
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Landgraaf
    Ik heb zelf ook sinds 3 weken een DBXL-E, en ik heb bij aankoop de combo vervangen voor een MAX 5 en tenshock X501 750 KV. Deze combo samen met goede kwaliteit lipo's is een serieuze upgrade voor de losi. Mijn losi is ook een stukje sneller dan de standaard losi van een collega.

    Voor nog meer power moet je naar een lehner 3080 motor en MGM regelaar, deze combo heeft een collega in zijn 5ive maar als je dit in de dbxl wilt hebben moet je ook een andere motormount hebben omdat de tenshock motor net past.

    Succes.
     
  4. nielsVV

    nielsVV

    Lid geworden:
    1 feb 2006
    Berichten:
    563
    Locatie:
    Affligem[BE]
    Ik wil niet meer power, maar minder!
    Heb mijn throttle epa op mijn zender al serieus terug geschroefd en de boost op de esc op 1 gezet. De dbxl-e heeft al zo enorm veel power en snelheid, dat ik er bang van krijg! Ben hier echt van onder de indruk. Dit is zeker geen wagen om kinderen te laten mee spelen.
    Ik wil voornamelijk langere rijtijden en dit wou ik bekomen door een tragere (lager kv) motor te plaatsen. Al moet ik zeggen, dat door mijn epa te beperken, ik ook al rijtijden heb van 1 uur op dit moment.

    Wat is het voordeel als ik de standaard esc vervang door de Hobbywing Max5? Zelf gebruik ik Vant 7600mah (4s) lipos.
     
  5. Limboracer

    Limboracer

    Lid geworden:
    9 mei 2016
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Landgraaf
    Minder power :eek:, dat hoor je niet vaak.

    Ik heb de Max 5 erin gezet omdat ik na 6 ritten een aardig brandlucht rook uit de regelaar, toen kon ik bij mijn LHS kiezen tussen een nieuwe max 6 of 40 euro bijbetalen en een Max 5 installeren. Max 5 kan beter met de hoge belastingen omgaan. Zelf rij ik met Gens ace 6750 75C 4s lipo's. Wellicht kun je proberen om met 6 s te rijden, dan wordt hij ook langzamer.

    En een bigscale zou ik nooit door een kind laten besturen, vandaar dat ik ook nog 3 kleine 1/10 buggy's heb:thumbsup:.
     

Deel Deze Pagina