big scalers

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door jantje, 9 okt 2005.

  1. jantje

    jantje

    Lid geworden:
    21 aug 2005
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Tiel gld
    hallo
    zijn er soms nog meer mensen die ,net als ik een leo buffel aan het bouwen zijn in de schaal 1:5 en van metaal met een viertakt motor??

    jan
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2009
  2. ? 8O Foto's 8O ?
    Daar zijn er niet veel van nee Jan, in Nederland zeker niet !

    MvG,
    Hugo
     
  3. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    FOOOTO'S 8O
     
  4. alfisti

    alfisti Guest

  5. Arjan Hansen

    Arjan Hansen Guest

    Hoi allemaal,

    Ik zet hierbij jan z'n foto's erop ;)



    Het gebouwde onderstel met motor e.d.

    [​IMG]

    Jan en t onderstel ;)

    [​IMG]

    Om ff te laten zien t verschil tussen 1/35 en 1/5,5 :p

    [​IMG]


    Wat mij betreft een SUPER mooi model nu al....

    Heb ook een collega met een 1/4 YPR Pri tank, hoop binnenkort ook daar wat foto's van te scoren, aangezien hij ook niet weet hoe hij foto's op t internet moet zetten......

    Greetz,

    Arjan[/img]
     
  6. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    woow 8O dat ziet er erg mooi uit :thumbsup: ga zo door...

    greetz jochem
     
  7. marderboy

    marderboy

    Lid geworden:
    7 feb 2004
    Berichten:
    147
    Locatie:
    ouddorp
    8O 8O whow dat is gaaf
    wordt alles zelf gemaakt gr johan
    dit is wel een heel mooi project hoor
    gr johan
     
  8. Toppertje.

    Al gedacht aan een lidmaatschap van RCAGH ? (Radio Controlled Armour Group Holland), voor het lidmaatschapsgeld (10 Euro) hoef je het in elk geval niet te laten.
    Big scale tank club, het gros van ons heeft 1/16 maar er zijn ook grotere tanks, deze schaal die jij hebt is de grootse, daaropvolgend komt een 1/6 Tiger I en een 1/6 King Tiger.
    Voor info over de club kun je de voorzitter Klaas Postmus mailen op klaronATklaron.nl waarbij je AT uiteraard door @ vervangt (om spam te voorkomen).

    Dan kun je er de volgende meeting in Oktober op de Bernhard Kazerne te Amersfoort al bij zijn.

    Groeten,
    Hugo
     
  9. alfisti

    alfisti Guest

    hee mis ik wat waar en waneer is die meeting in amersfoort precies
     
  10. Onze meeting is altijd op de "Vrienden van het Cavaleriemuseum" dag, ik dacht dat het meestal op 21 Oktober viel.
    Het is wel een "besloten" meeting, je zult dus of lid van de club moeten zijn of als introducee van een clublid mee.
    Toegang tot de Bernhard kazerne is altijd 1 persoon per auto die zijn paspoort of rijbewijs bij de wachtcommandant in moet leveren en daarvoor een toegangs pas mee krijgt om de poort in te komen.
    De dag duurt meestal van 10:00 tot 17:00 en daarna met zijn allen nog wat drinken in de kantine boven het museum.
     
  11. Bakel

    Bakel

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    39
    Zo'n tank zag ik ook op een modelbouwclub dag op vakantie! Grote tank, met denk 22.5cc motor erin..Zal kijken of ik de foto kan vinden :)
     
  12. Arjan Hansen

    Arjan Hansen Guest

    @ Davy Sprocket: Is de club alleen via internet of geven jullie ook post uit??? Mn collega van de YPR 1/4 heeft nl zelf geen internet... maar zal kijken of ik m meekrijg in oktober op de Bernhard kazerne... we komen zonder problemen t terrein trouwens op, Als medewerker van de MCW hebben we een pas waarmee we op bijna alle kazernes ed door de security heen komen :lol: Wordt de bijeenkomst in t museum gehouden??? Dan wordt ik zowiezo lid , ben tank gek, blijf tankgek 8O :p en wie weet dat ik ooit nog es een echte GROTE tank ala 1/3 , 1/4 maak cq koop

    Greetz,

    Arjan
     
  13. Hoi Arjan,

    Vrijwel alles gaat per mail van de club maar de voorzitter (Klaas Postmus) kan ook gebeld worden op 0341-430104, moet je maar even zeggen dat je via Hugo belt.

    De club word op de Bernhard kazerne altijd ergens neergepoot waar het kan, paar keer in de loods bij de Leopard oefen torens gestaan en vorig jaar in een andere loods meer naar voren op de kazerne.
    Laat je collega dan wel die YPR meenemen, altijd leuk om nieuwe modellen te zien op zo'n clubdag !

    MzzL,
    Hugo

    P.S.
    Er is nog een tank club, ben ik ook lid van, dat is BTN "Battle Tanks Nederland", dat lidmaatschap is wat duurder maar ook een hele gezellige club.
    Kijk maar eens op de site en forum zou ik zeggen > http://www.battletanksnederland.com/
    Maar voor de echte Big Scale ben je bij RCAGH beter uit.
     
  14. Bakel

    Bakel

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    39
  15. Ziet er leuk uit.
    De ene is overduidelijk een T34, is die andere toevallig een BMP ?
     
  16. Bakel

    Bakel

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    39
    Geen id..Ik heb hem niet gezien met de kap erop...Want zat meer te kijken naar de vliegtuige die vlogen :lol:
     
  17. Da's link, lekker omhoog naar vliegtuigen lopen kijken en onderwijl je nek breken over een loslopende tank 8O :wink:
     
  18. Bakel

    Bakel

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    39
    Nee was een keurige vliegdemonstratie..bij een kermisje..

    Ieder club lid ging x aantal minuten vliegen, op zijn gekozen muziek..

    En zo ging dat telkens..

    Dus heb de tank helaas niet zien rijden :)
     
  19. Hallo

    Hoe snel zou deze tank van jan gaan denk je hij is echt vet gemaakt dit soort projecten kom je dan ook niet vaak tegen, is er een bouwbeschrijving of nog meer fotos van de bouw of als jan zijn 1:5,5
    tank al af is zou ik heel graag nog wat meer fotos zien.

    Groet Roy

    Ps mijn complimenten heel mooi gedaan :worship: :thumbsup:
     
  20. jantje

    jantje

    Lid geworden:
    21 aug 2005
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Tiel gld
    Hey mensen zitten jullie hier :roll: ik maar rondneuzen op twenot ,blijk ik hier ook met me gezicht (en buffeltje )te staan .met dank aan Arjan :lol:
    Maar wat las ik , was er binnekort iets loos op de Bernhard kazerne, zowat laat mij het ff weten ,dan zet ik me tank weer gauw in elkaar !!!

    Ik zag ook nog ff een vraag staan van hoe hard me tank ging ,tijdens de laatste proefrit ,dit was ongeveer een maand geleden kon je hem hardlopend op vol speed redelijk bij houden !
    Maar ik ben nu een deel van de aandrijving aan het vv van ketting naar v snaar om de versnellingsbak tijdens het opschakelen wat te ontlasten :roll: waardoor de overbrenging iets kleiner word.
    Maar me buffeltje is nog lang niet klaar ,eerst wil ik het rijdend gedeelte 100% hebben voor dat ik met de boven bouw begin.
    Laat mij ff wat weten over die bijeenkomst ,ik wil ook graag met me baggermolen komen :wink:
     

Deel Deze Pagina