Biginnen, maar waarmee?

• Topicstarter Topicstarter MEANY
  • Startdatum Startdatum
M

MEANY

Guest
Ok, ik wil dus gaan beginnen met RC-rijden. Heb er nog nooit iets mee gedaan, dus wil in eerste instantie low-budget gaan rijden om te kijken of het bevalt. Als dit het geval is, kan ik altijd nog investeren in betere kwaliteit material.

Ok, de eerste overweging, brandstof of electro. Mijn voorkeur gaat in eerste instantie uit naar brandstof, eigenlijk zonder duidelijke reden. Feit is wel dat dit m.i. een stuk duurder is in aanschaf als electro. Wat dat betreft is electro om te starten misschien een betere optie.

Verder, on- of off-road. Uit praktische overwegingen lijkt onroad me gewoon makkelijker, daar kun je echt overall mee rijden. Echter, met een off-road duik je het bos in en kun je ook los gaan (niet overal, ik weet het).

Verder lijkt het me zeker zo leuk om wat aan de auto te sleutelen/modificeren. Voorkeur gaat dus uit naar een bouwpakket met duidelijke handleiding (liefst wel complete met zender en electronica)

Kunnen jullie mij adviseren wat betreft merk en type?

Alvast bedankt.

Oef, erg persoonlijk dit....
Offroad , of onroad, en dan nog welke schaal 1op 10 of 1op 8?
Racer buggy, monstertruck, of truggy ?

Heb je een club in de buurt, of rijders ??
Koop iig een auto waar je MAKKELIJK reserve onderdelen kan kopen.....

Als beginner raad ik je aan om bij een GOEDE winkel te kopen, je betaalt mischien wat meer, maar je koopt een hobby, en de kennis van die mensen zul je de eerste tijd ongtwijveld nodig gaan hebben!

Niet om je op andere gedachten te brengen, maar puur iets persoonlijks.....
De conrad heeft een schaal 1 op 8 buggy te koop voor 200,00, Compleet, iets wat gewoon goedkoop is. Het is de rex X promo. Voor een beetje budget onroad betaal je daar al gauw hetzelfde voor.

Een buggy kan ook prima op straat,en staat wat hoger op zijn poten, en heb je niet zo snel last van oneffenheden op straat, iets wat je met een 1 op 10 racer wel hebt.

Nadeel is dat je het inrijden , en leren afstellen, dus echt moet leren van iemand die het al kan, mocht je deze in de buurt hebben, dan kan dit ook een optie zijn voor je...

waar mee beginnen

beste meany
ik raad je aan om eens bij een club of een rc evenement te gaan kijken en vragen of je onder toezicht met een auto mag rijden.
en je zou eens een rc blad(m-auto bijv)door kunnen lezen,vol met tips en winkels en wedstrijd-evenementen agenda.
brandstof kan je niet overal mee rijden ivm geluidsoverlast en je moet wel kunnen sleutelen,en het is duur,en als je het niks vind is t zonde van je centen.
ik ben zelf ook begonnen met electro van tamiya en ik ben bij tamiya electro gebleven,goedkoop en elke l.. ,(zelfs ik) kan er aan sleutelen,
ik doe offroad en heb een drifter allebei voor de fun,rij geen races ofzo.
op marktplaats staan vaak hele leuke en betaalbare autoos en onderdelen.
ik hoop dat ik je heb kunnen helpen,veel rijplezier
met vriendelijke groeten markioo

goeie tips hierboven.
Ik zou er ff willen aan toevoegen: zoek de dichtsbijzijnde club en ga daar eens kijken en koop dan iets dat je daar (ook) kan rijden.

Ok, ik wil dus gaan beginnen met RC-rijden. Heb er nog nooit iets mee gedaan, dus wil in eerste instantie low-budget gaan rijden om te kijken of het bevalt. Als dit het geval is, kan ik altijd nog investeren in betere kwaliteit material.

Ok, de eerste overweging, brandstof of electro. Mijn voorkeur gaat in eerste instantie uit naar brandstof, eigenlijk zonder duidelijke reden. Feit is wel dat dit m.i. een stuk duurder is in aanschaf als electro. Wat dat betreft is electro om te starten misschien een betere optie.

Verder, on- of off-road. Uit praktische overwegingen lijkt onroad me gewoon makkelijker, daar kun je echt overall mee rijden. Echter, met een off-road duik je het bos in en kun je ook los gaan (niet overal, ik weet het).

Verder lijkt het me zeker zo leuk om wat aan de auto te sleutelen/modificeren. Voorkeur gaat dus uit naar een bouwpakket met duidelijke handleiding (liefst wel complete met zender en electronica)

Kunnen jullie mij adviseren wat betreft merk en type?

Alvast bedankt.

Juist met een off-road kan je overal rijden , door de grotere bodemspeling.
Met een on-road is dat al moeilijker omdat ze een heel stuk lager liggen en dus al snel met de bodemplaat ergens achter blijven hangen/over heen schrapen.

Met een setje andere banden maak je van je off-road een auto waarmee je ook leuk on-road kan rijden.

Wat betreft een merk zou ik gaan voor een tamiya , bij zowat elke modelbouwzaak kan je daar onderdelen voor halen.

Een type is zo moeilijk te zeggen , is deels ook afhankelijk van het budget...

Voor een club kun je in Ruchpen terecht, www.macdebaanbrekers.nl, is echter wel onroad.
Je kunt je licht eens opsteken bij Big Boys Toys in Bergen op Zoom. De eigenaar raced zelf ook bij de Baanbrekers en is niet te beroerd om je te helpen met het leren afstellen e.d.
Om te beginnen is elektro makkelijker, accu laden en gaan, en qua snelheid doet een goede electro niet onder voor een nitroauto, behalve op rijtijd dan.
Bij een nitroauto moet je leren afstellen, temperatuur en luchtvochtigheid hebben hier invloed op, dus daarmee ben je meer aan het afstellen om lekker te kunnen rijden. Succes met je keuze, en laat ons weten wat het geworden is....

Back