B
Blade_3
Guest
duidelijke vraag?, dus bij welke temperatuur loopt een 2,5CC motor vast?? en onder welke omstandigheden is dit dan vaak?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
maar kun je dit dan niet oplossen door flink de fohn erbij te zetten, isoleren en dan voorzichtig losdraaien??? of is heel de motor dan al kapot??_cyclops_
't gebeurd soms zelfs dat mensen lekker aan het rijden zijn geweest, autotje weg zetten en de volgende keer de hele zuiger niet meer van z'n plaats komt.... in warme positie zat de zuiger boven, cilinder wordt koud en krimpt en de zuiger komt vast te zitten...
blade_3 zei:dus ik moet wat meer olie gebruiken de drijfstang om de zoveel liter vervangen, de zuiger in de laagste stand zetten en de motor eigenlijk eerst warm maken voordat je hem start, maar hoe doe je het laatste als je buiten bent zonder stopcontact of sterke accu?
maar kun je dit dan niet oplossen door flink de fohn erbij te zetten, isoleren en dan voorzichtig losdraaien??? of is heel de motor dan al kapot??_cyclops_
't gebeurd soms zelfs dat mensen lekker aan het rijden zijn geweest, autotje weg zetten en de volgende keer de hele zuiger niet meer van z'n plaats komt.... in warme positie zat de zuiger boven, cilinder wordt koud en krimpt en de zuiger komt vast te zitten...
Nismo zei:Zet je hoofdnaald iets "rijker" (meer smering door meer brandstof en meer koeling!, jaja brandstof maakt koel!)
Breng de motor weg voor revisie of koop een nieuwe!
BlackFox zei:Ik dacht dat de nitro erin ook voor koeling zorgde ?
Dirk Jan zei:hmmm klopt niet helemaal hoor. Ik lees vaker dat nitro een koelende werking geeft en ik weet dus niet waar jullie dat vandaan halen?! Van anderen gehoord, ja dat kan ik ook zeggen. Pure onzin namelijk dat nitro koelend werkt.
Als dat zo is, waarom rijdt niet iedereen dan met 25% nitro?! Omdat de motoren daar niet tegen kunnen, ja inderdaad en hoe zou dat nou komen. De motoren lopen te fel en lopen te hoge toeren, door de fellere ontbranding/motorloop wordt het hele zaakje dus heter en beschadigt de motor sneller.
Voordat iedereen nu weer met ontbrandingsfeiten en olie met koelende werkingen begint te smijten, probeer het eens zou ik zeggen. Ga eens met 10% nitro (of 16%, maar dan is het effect minder) rijden, laat de motor afkoelen en rijdt onder dezelfde omstandigheden eens met 25% nitro. Je motor wordt dus echt wel heter...