Bij welke windkracht is het nog te doen ?

Ik ben ondertussen al iets verder met de vliegkunsten, zie onderstaand vervolgfilmpje in de reeks :D

Ben echter nog steeds onzeker en wacht dan maar weer op windkracht nul om te gaan vliegen maar misschien is dat eigenlijk niet nodig.

Tot welke windkracht kun je, met in mijn geval een caliber 30, nog behoorlijk vliegen en belangrijker, landen, graag hoor ik wat van jullie ervaringen,

mvg,

Frans

YouTube - Progress !! Caliber 30 fun

Dat ziet er best goed uit !

Als je op dat niveau vliegt, kun je ook zelf bepalen met hoeveel wind je kunt vliegen. Zelfs met windkracht 6 kun je die heli vliegen, maar wordt het lastiger en minder leuk.

Weliliswaar is het goed om met veel wind je reflexen te trainen, je leert er best van enals het dan rustig weer is, merk je op zeker vooruitgang in je skills.

Nice !!!
EN Nose-in :)

Ik vond zelf Windkracht 3-4 de max met een 30 size toendertijd.
Met mijn 90'er is het gewoonweg niet meer leuk vanaf 4-5.
Het kan wel, maar het is niet meer leuk.

Het probleem is dat je rotor als een soort zeil gaat werken.
komt de wind van "boven" dan duwt de wind je heli naar beneden.
Komt de wind van "onder", dan duwt de wind je heli naar boven.

Dus als je hovert hang je af en toe een beetje naar voren, en af en toe een beetje naar achter. Hierdoor komt de wind de ene keer van boven en de andere keer van onder.
Effect: Veel sterkere uitslagen dan nogmaal. Een beetje dolfijnend gedrag.

Het voordeel is wel dat je meer vlieguren kan maken als je met wind kunt vliegen :)

Probeer wel als t maar effuh kan te landen met de wind in de rug !!
Mocht je heli wegwaaien dan komt ie niet jou eigen kant op , dat is wel zo velig en is is te corrigeren mocht t een X gebeuren !

Sluit me helemaal bij de reacties,

Windkracht 3 a 4 is geen probleem met die heli,
alles daarboven is zoals Rheli en Walter zeggen hele goede training,
zo kun je je hoover skills goed extra trainen, Mijn hurricane550 is rond de 2300 gram
vliegklaar en met winkdkracht 4 a < 5 nog redelijk te vliegen, gaat het meer richting
de 5 a 6 dan is het meer worstelen dan dat je wat figuren kan vliegen.

Ik vlieg zelf tot windkracht 6/7 ongeveer, maar de echte fun is bij 4/5 al afgelopen. Met zoveel wind is het vechten om de figuren er nog enigzins normaal uit te laten zien, maar het is wel een goede oefening inderdaad.
Zelf woonde ik altijd vlak bij de kust, dan leer je wel omgaan met veel wind.

Cheers,

Richard

ps. Ik vlieg met de T-rex 500 en 600 op het moment. Voor beide geld eigelijk hetzelfde qua wind.

En om lekker af te dwalen...
Raptor 50 in windkracht 8 (met meter gemeten) is spectaculair. Lekker starten in Idle1 en loops en rolls maken.
Is wel iets of wat lef voor nodig, maar vorige jaarwisseling stond die wind en wilde ik persé vliegen... Tja, je moet wat he........ ;)
Het terugvliegen tegen de wind in was wel grappig om te zien... Duurde enorm lang om hem weer dichtbij te vliegen (grondsnelheid is natuurlijk laag tegen de wind in).

Hmmm, toch eens proberen met de 90'er te vliegen bij windkracht 9...... Hoor ik hier weer "NIEUWE UITDAGING" ??? Of gewoon "doe niet zo dom man.....".

Hé Frans,
wanneer gaan we weer eens vliegen?

Martin heeft nu ook 3 of vier keer gehooverd.
Je kunt op mijn site Martin's eerste vlucht zien met hoepel.
Ook de tweede vlucht heeft mijn dochter gefilmd
deze kun je wanneer je helemaal naar beneden scrolt downloaden.
Ging best goed voor de eerste en tweede keer, die gaat volgens mij net zo snel als jij.
Kun je toch wel zien dat veel simmen heus wel werkt.

Laatst bewerkt:
Ik vlieg nog niet zo heel lang maar mijn grens ligt ook zo'n beetje bij 4. De keren dat ik op het veld heb gestaan met meer dan 4, ik schat dat het toen 5 a 6 was, heb ik maar rechtsomkeert gemaakt :-)

Gr,
Roy

Was bijzonder geslaagd vanmiddag John, moest echt vreselijk lachen toen ik voor de allereerste keer vanuit een stall-turn een roll maakte en jullie hoorde reageren, ik kijk uit naar de foto's :D :D ,

groeten,

Frans

Back