Bijeenkomst bouwers van klassieke zeilschepen

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door Ad Bakker, 22 okt 2012.

?

Zou u in principe aan een klassieke zeilschepen bijeenkomst deelnemen

Peiling gesloten op 5 nov 2012.
  1. Ja, ik zou naar alle waarschijnlijkheid komen

    90,9%
  2. Ik zou een afgemaakt model meenemen

    0 stem(men)
    0,0%
  3. Ik zou een model in aanbouw meenemen

    72,7%
  4. Ik zou onderdelen van mijn schip in aanbouw meenemen

    9,1%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Diverse bouwers van klassieke (17e, 18e, 19e-eeuwse) zeilschepen hebben belangstelling getoond in een bijeenkomst waarbij de mogelijkheid is om eens informeel met elkaar over onze projecten van gedachte te wisselen. Voor zover mogelijk zouden deelnemers ook hun model (in aanbouw) of delen daarvan mee kunnen nemen om alles wat duidelijker over te kunnen brengen.

    Bij de organisatie van zo'n samenkomst is het in eerste instantie van belang om te weten hoeveel deelnemers er ongeveer te verwachten zijn, en hoeveel daarvan daadwerkelijk een schip of onderdelen daarvan zouden meenemen.

    Daarvoor is een enquête aan deze discussie toegevoegd, waarin u kunt aangeven of u in principe zou komen en of, en zo ja wat u mee zou nemen. Als uit deze enquête blijkt hoeveel deelnemers er te verwachten zijn, zal er een geschikte locatie gekozen worden, en zal er via een vervolg enquête een datum worden "geprikt".

    Gedacht wordt aan een locatie in Gelderland of Noord-Brabant, maar afhankelijk van het aantal reacties en de beschikbaarheid van ruimte zou dit nog kunnen wijzigen. Verder wordt gedacht aan een middagbijeenkomst.

    Als u nog aanvullende opmerkingen/wensen heeft, bijvoorbeeld welke weekdagen u beslist niet zou kunnen komen, dan kunt u deze als een reactie in deze discussie plaatsen.

    Groet,

    Ad Bakker
     
  2. Dick2

    Dick2

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Hoevelaken
    Ad, voor diegene die wat verder weg moeten komen is 'n middag bijeenkomst misschien wat kort en daarom zou ik voor willen stellen om zeg vanaf 'n uur of 10of half 11 tot zeg 'n uur of 4.
     
  3. Germt

    Germt Guest

    Ik vindt de door Dick aangehaalde tijden wel goed; 5 uur om kennis te maken en de schepen de revue te laten passeren is volgens mij genoeg.
    Zijn we ook allemaal weer redelijk op tijd thuis.

    Germt
     
  4. Imre68

    Imre68

    Lid geworden:
    29 sep 2008
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Vlaardingen
    geachte heer Bakker,
    Het begrip Klassieke zeilschepen is nog al ruim, waar gaat u van uit statische,of zeilende klassieke zeilschepen.
    Gaarne een verduidelijking.
    Groet Imre Jecsny
     
  5. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Dag Imre,

    Het initiatief komt uit de hoek van statische modellen, het aantal leden dat dit soort schepen varend maakt is maar zeer beperkt, ik zou er zo direct maar 2 of 3 weten (zullen er wellicht meer zijn, maar ik kan ook niet alles volgen).
    Wat betreft de bouw van dit soort schepen maakt dat wellicht weinig uit, maar als het over de bediening van roer en zeilen gaat verwacht ik niet dat er echt meerdere zullen zijn.
    Wellicht heb ik het fout, maar dan hoop ik dat te zien aan eventuele reacties in deze discussie.
    Overigens, als je op één van de aantallen reacties in de vragenlijst klikt, krijg je te zien wie er gereageerd hebben.

    Groet,

    Ad
     
  6. Germt

    Germt Guest

    Sorry, verkeerde topic

    Germt
     
  7. ABrouwer

    ABrouwer

    Lid geworden:
    30 nov 2010
    Berichten:
    1.551
    Locatie:
    Ede
    Beste Ad

    Natuurlijk kom ik ook en neem de Prins Willem mee.

    Andy
     
  8. Germt

    Germt Guest

    Ik denk dat we de jaarbeurs moeten afhuren:D

    Germt
     
  9. FredRaket

    FredRaket

    Lid geworden:
    27 jul 2009
    Berichten:
    180
    Locatie:
    Eindhoven
    10 deelnemers

    10 wordt te veel voor de huiskamer. Ik vraag me wel af wanneer je een datum prikt of alle 10 dan daadwerkelijk komen. Een doordeweekse middag: dan moet men ook vrij kunnen nemen. Verder naar Gelderland is heel anders dan naar N-Brabant. Maar gaan we uit van 10 deelnemers dan is een geschikte locatie vinden de volgende uitdaging. Zijn er al opties, behalve de Jaarbeurs en de Brabanthallen?

    Fred
     
  10. Dick2

    Dick2

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Hoevelaken
    Ik zou willen voorstellen dat zo wie zo iedereen die komt zijn project meeneemt alleen om het niet op 'n tentoonstelling te laten lijken want dan heb je in ieder geval 'n veel grotere ruimte nodig.
    Verder laten we eerst de eind datum van 5 november afwachten, dan hebben we ongeveer het aantal deelnemers zodat we dan pas zeker weten hoe groot de ruimte moet zijn.
    Daarna zoeken we wel 'n locatie die voor alle deelnemers acceptabel is.
     
  11. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Mee eens, ondertussen kijk ik nog wel wat rond naar mogelijke opties.

    Groet,

    Ad
     
  12. Germt

    Germt Guest

     
  13. FredRaket

    FredRaket

    Lid geworden:
    27 jul 2009
    Berichten:
    180
    Locatie:
    Eindhoven
    Definitief voorstel voor de klassieke bootjes happening

    Wanneer is deze happening nu? En gaan we er van uit dat iedereen komt? Hoe langer er gepraat wordt hoe meer ik denk: wie hakt er eens een knoop door. Ook nog een idee om een "Zuid" en een "Noord" meeting te houden. Dus bijv. Eindhoven en Emmen. Kan je aan beide deelnemen of aan een van de twee als je dat wilt. Dat maakt het weer wat kleinschaliger nietwaar. Zullen we anders 2 personen benoemen die met een definitief voorstel komen? Ik stel dan ook voor om voor deze commissie de ervaren kapiteins Ad en Germt te benoemen, met als reserveofficier ondergetekende.

    Succes,
    :pim: Fred :pim:
     
  14. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    We zouden eerst het einde van deze enquete afwachten (a.s. maandag). Dan gaan we wel in verder overleg. Er is al een enkeling die gezegd heeft niet te komen als het (voor hem) te ver weg is.
    Ik denk dat we dan verder per PB moeten zien uit te zoeken hoeveel er daadwerkelijk komen.

    Groet,

    Ad
     
  15. Manus

    Manus

    Lid geworden:
    18 sep 2011
    Berichten:
    3.214
    Locatie:
    Noord-Holland
    Als niet deelnemer heb ik wel een lokatie aangeboden tussen Noord en Zuid , niks meer van gehoord door de initatiefnemer, wie weet komt dat nog.
     
  16. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Ik was je niet vergeten, Manus. Maar wilde eerst even het verwachte aantal afwachten, en dan de mogelijke opties bekijken.

    Ad
     
  17. Manus

    Manus

    Lid geworden:
    18 sep 2011
    Berichten:
    3.214
    Locatie:
    Noord-Holland
    Begrepen, niks moet, veel kan...;)
     
  18. Dick2

    Dick2

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Hoevelaken
    In ieder geval op 15 November en als het nodig eerder weet ik wel of er hier in Ermelo iets is ook weet ik wellicht nog iets in de buurt van Amersfoort maar ook daar zou ik dan even achteraan moeten gaan.
    Maar wat Fred voorstelt om 'n " Noord, Zuid " lokatie te zoeken ben ik ook niet voor.
    Je moet dan al 2 lokatie's regelen en waarschijnlijk spreek je dan nog maar 'n paar mensen en de groep is toch al niet zo gek groot.
    Ook weet ik niet wat Manuscript voorstelde, dat is me waarschijnlijk ontgaan.
     
  19. Dick2

    Dick2

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Hoevelaken
    ....
     
  20. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Nee Dick, je hebt niets gemist. Manus had me per PB een accomodatie (gratis) aangeboden in Heerhugowaard (dacht ik, in ieder geval nabij Alkmaar). Is natuurlijk mooi, maar voor een aantal wel een hele reis. Vandaar dat ik dit even in de "wacht" gezet had.

    Groet,

    Ad
     

Deel Deze Pagina