D
Dudok12
Guest
Ik heb 2x Graupner 3000 mAh NiMH 7.2V accus, waarbij het goed te merken is qua rijden of de accu nog warm van de lader is, of dat de accu enkele dagen terug geladen is. Dit schijnt normaal te zijn...
Ik heb een Graupner Ultramat 8 lader, waarmee ik op 3A, met 5 mV afslag laad. Deze lader detecteert zelf het aantal cellen.
Vragen:
Heeft het zin om een NiMH accu bij te laden die ik een week geleden heb opgeladen, om zo harder/ langer te kunnen rijden?
Kan ik dat veilig doen met mijn lader?
Zit er een kans in dat de lader denkt dat er een 7 cels accu aan hangt? (De accu die ik een week geleden heb geladen, meet nu 8.1 V op mijn cheapo multimeter.)
Alvast dank voor dit leermoment
ps. heb nu ook een 2S lipo, die als het goed is, zijn lading beter zou bewaren...
Ik heb een Graupner Ultramat 8 lader, waarmee ik op 3A, met 5 mV afslag laad. Deze lader detecteert zelf het aantal cellen.
Vragen:
Heeft het zin om een NiMH accu bij te laden die ik een week geleden heb opgeladen, om zo harder/ langer te kunnen rijden?
Kan ik dat veilig doen met mijn lader?
Zit er een kans in dat de lader denkt dat er een 7 cels accu aan hangt? (De accu die ik een week geleden heb geladen, meet nu 8.1 V op mijn cheapo multimeter.)
Alvast dank voor dit leermoment

ps. heb nu ook een 2S lipo, die als het goed is, zijn lading beter zou bewaren...