Bijzondere RC/modelbouw

Ik had hier nog geen draadje gezien waarin bijzondere RC of modelbouw projecten in een zonnetje werden gezet.
Gewoon een verzamelplaats om je te vergapen aan het vernuft van anderen.

Om af te trappen de volgende twee filmpjes, misschien heb je ze al gezien, in dat geval daag ik je uit om ze te overtreffen :D

RC mier, aangestuurd door 25(!) servo's:

Interview in het Turks, maar het geluid van de motor maakt de taalbarrière meer dan goed.

Laatst bewerkt door een moderator:
Die auto, wat een ongelofelijk mooi kunstwerk zeg.
Oneindig veel respect voor zijn vakmanschap en geduld.

Bij geluid en schaalmodellen moet ik altijd denken aan de schaalmotoren die gemaakt worden.
Zoals deze:

Je kunt de code die in de link achter "v=" staat tussen YouTube tags zetten.
(YouTube)(/YouTube), maar dan met vierkante haakjes [ ]

Haha die kleine V8 op lucht druk klinkt meer als een natte scheet.

Doe mij deze rauwe supercharger maar. ;)

Mag alleen wel even een katalysatortje op. :lol:

de ultieme modelbouwer is ene Pierre Scerri. Dat is een fransman die in z'n vrij tijd ferrari's nabouwd, schaal 1 op 3, en dan echt ALLES zelf heeft gemaakt, van de banden tot de miniatuur meters en klokjes in het dashbord, en zo ook de aandrijving, versnellingsbak en zelfs de 12 cillinder motor. Hij heeft een van zijn modellen omstreeks 98' op een veiling aangeboden gehad en een bod afgeslagen van, als ik me niet vergis, 120.000 pond omdat het niet eens de 15 jaar werk die er in steekt dekt, laat staan de materialen.
Tegenwoordig is hij met nieuwe modellen bezig. (Zie zijn site)

5a1__niLIAQ[/media] working Ferrari model car - YouTube

Link naar zijn site:
histo

als er een filmpje 2.000.000 keer is langs gekomen dan is het deze wel ;)

maar blijft een knap stukje modelbouw!

als er een filmpje 2.000.000 keer is langs gekomen dan is het deze wel ;)

maar blijft een knap stukje modelbouw!
Klopt, maar het blijft gewoon met kosmishe afstand het toppunt van modelbouwen, want dit is nog nooit geevenaard, en zal dat nog wel een tijdje zo blijven omdat hij weer nieuwe modellen aan het bouwen is. Ferrari zou hem dan ook gewoon een van hun auto's kado moeten doen, al was het maar een instap model, want die man verdiend het gewoon.
Of hem in dienst nemen en hem een vorstelijk sallaris bieden, want zulke kundige mensen zijn gewoon goud waard.

Back