Binden Amewi 7.0 zender-ontvanger 1/16 tank

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door reinaart, 23 okt 2022.

  1. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Ik heb deze week een nieuwe Amewi 1/16 Panther G aangeschaft en heb een vraag over de zender/ontvanger. Ik moet elke keer wanneer ik de tank (ontvanger) uitgeschakeld heb de zender en ontvanger opnieuw binden (koppelen) wanneer ik de tank weer inschakel. Met mijn andere rc zenders/ontvangers is dit binden een éénmalige kwestie en als je dit eenmaal gedaan hebt hoef je het niet telkens opnieuw te doen. Ik heb de Amewi instructies gevolgd en het binden lijkt goed te gaan alleen wordt de koppeling kennelijk niet (in het geheugen? ) vastgelegd. Is er iets mis met mijn zender/ontvanger of is dit de normale gang van zaken (dat ik dus steeds opnieuw moet binden) bij dit type zender/ontvanger .

    Arjan
     
  2. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
    zit er een bind-plug in je ontvanger? een los klein stekkertje? dan moet je deze na het binden verwijderen.
     
  3. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Nee geen los stekkertje zoals bij veel van mijn ontvangers. Het is ook wel een luxe probleem want het opnieuw binden van de ontvanger van de tank is zo gepiept (duurt maar een paar seconden) en dan is ie direct gebruiksklaar. Niettemin vind ik het vreemd dat je dit elke keer zou moeten doen. De gebruiksaanwijzing van de zender :

    https://amewi.com/downloads/manuals...3119_23120_23121|Elektronik TK 7.0|_DE_EN.pdf

    Groet,

    Arjan
     
  4. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    ik zou even contact opnemen met de verkoper
     
  5. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Bedankt voor je reactie Marc. Ik ben er intussen achter gekomen dat (volgens de gebruiksaanwijzing) de bind toets ook een aan/uit schakelaar is (let op het woordje "or") :

    15. Knopf Button Panzer an/ausschalten, neu binden Tank turn /On/Off, or Frequenzing prepering

    Best onduidelijk eigenlijk, er zit al een aan/uit schakelaar op het tankje zelf (onder het bijrijders luik). Als je deze aanzet gaat het ledje van de koplamp branden. Je moet dan de zender aanzetten met de gewone aan/uit knop en dan is het systeem waarschijnlijk standby. Pas nadat je de bind schakelaar indrukt is de tank gebruiksklaar (kort indrukken volstaat). Ik krijg de indruk dat dit gewoon zo hoort hoewel het wat vreemd is dat je drie schakelaars aan moet zetten voordat het tankje gebruiksklaar is. Ik ben overigens zeer tevreden over het tankje (behoorlijk accuraat schaalmodel en erg veel rc opties voor een relatief klein bedrag). Een paar plaatjes :

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik ga het model nog wat verder detailleren en opnieuw spuiten. Ik heb verder photo etched roosters voor de luchtinlaten op het motordek in bestelling.

    Arjan
     
    marc 2 en Herby63 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina