Binden esky zender met ontvanger

Beste mensen,

Enige tijd geleden heb ik op garantiebasis een nieuwe ontvanger gehad van de leverancier voor mijn Lama V4. Omdat de wintermaanden weer aankomen dacht ik bij mij zelf om deze maar eens te gaan monteren. Helaas lukt het mij niet om kontakt tussen zender en ontvanger tot stand te brengen. Ik heb het nu twee maal aan de leverancier Eskyshop per mail gevraagd maar die heeft blijkbaar belangrijkere zaken aan zijn hoofd want antwoord blijft nu al weken uit. Dan maar hier.

Moet je een bepaalde procedure doorlopen om dat kontakt tussen zender en ontvanger voor elkaar te krijgen?? Ik hoor het graag.

Vriendelijke groet

Ja je moet zender en ontvanger met elkaar laten binden. In deze manual kun je tussen het chinees door lezen hoe je dat dient te doen :)
Succes

Goed antwoord en bedankt daar voor. maar ik heb de vraag niet goed gesteld merk ik. Het betreft namelijk geen 2,4 GHZ. zoals mijn KDS 450 S. Deze is op 35 MHZ. Ik hoop dat ik de vraag nu compleet genoeg gesteld heb,

vriendelijke groet

Hé met deze info wordt het een stuk anders, lees simpeler. Op de 35mhz werken eigenlijk alle zenders met een universele manier van signaal overdracht wat betekend dat alle zenders en ontvangers, ongeacht het merk, uitwisselbaar zijn. Je moet alleen zorgen dat ze op hetzelfde kanaal zitten, zie opmerking van Martin.

Het kanaal wordt bepaald door het kristal wat verwisselbaar is, enkele moderne zenders en ontvangers zijn voorzien van een synthesizer ipv. kristal. Bij deze kun je dit dus gewoon instellen, de juiste manier staat dan in de bijbehorende gebruiksaanwijzing.

Back