binden mpx funman of minimag

Ik ben beginner met een Multiplex Funman (als ik de beschrijving lees technisch gelijk aan de Minimag).
Volgens de beschrijving moet ik zender en ontvanger binden, maar op de één of andere manier lukt me dit niet.
De beschrijving is in veel talen, maar natuurlijk niet in het Nederlands.
Ik haal er uit: de stroom op de ontvanger aansluiten terwijl je de "set" ingedrukt houdt. Nou dan kom ik dus eigenlijk een hand te kort.
En als het me al lukt en zender en ontvanger snel knipperen en daarna langzaam gaan knipperen blijft het daarbij. Dan kan ik wel de servo's bedienen, maar de motor doet niets. Of duurt dit langer dan een paar minuten?
Kan iemand mij meer uitleg geven over dit binden ?

Je moet eerst de zender aan zetten dan de bind /set knop in drukken nu staat je zender in bind modus
Dan volgt het lastige gedelte de ontvaner van spanning voorzien terwijl je de set/bind knop op de ontvanger ingedrukt houd
Nu wachten tot alles weer langzaam knippert
Vervolgens ontvaner uit en dan de zender nu weer aan dus eerst zender dan ontvanger en dan zou alles het moeten doen wel kan het zijn dat de motor regelaar ( esc ) nog de maximale knuppel stand van je gas hendel ingeleerd moet krijgen zie hiervoor de handlijding van je esc

Even wat forem tipjes :

Zet in je profiel ook even je woonplaats dit is handig voor verwijzingen naar clubs en hobbie zaken en meschien woonder wel een behulpzame mbfer bij jouw om de hoek

Ook je leeftijd kan handig zijn men kan dan een inschatting maken van ervaring en of dudjet en aanverwante

Alvast dank voor jullie reacties,
RemcoVl, ik zal eens zoeken naar info over de ESC, heb ik niets over gelezen in de documentatie (voor zover ik die kan lezen)
Johan, bedoel je met trim niet alleen de "joystick", maar ook de "schuif" daarnaast ?

Rob

Helaas, het lukt me niet.