Binden van een Spectrum DX4e zender ??

Hallo,

ik heb onlangs de Blade MCPx helicopter gekocht, waarbij de Spectrum DX4e zender bij zit. kan ik deze zender ook binden met een los vliegtuig ?? en met welk merk ? ik zie bij diverse online shops bnf vliegtuigen, van b.v. Kyosho, Parkzone, hobbyzone enz. zijn deze te binden met mijn zender ??
alvast bedankt.

gr,
Marco

Laatst bewerkt:
Hoi Marco,

Ik geef dan wel geen antwoord op je vraag;) maar heb wel een vraagje voor jou.
Was de Blade je eerste heli en zo ja hoe beviel dat als eerste?

Gr. Robert

ik heb met de MCPx nog niet gevlogen. maar ik heb de voorgangers ook al gehad. de 120sr en de MsR. beide leuke toestellen. dus ik ga er van uit dat deze ook lekker vliegt. maar ik focus me nu eerst op de kleine vliegtuigen, en ga pas ik de winter binnen vliegen met de kleine heli.

en om mijn vraag vollediger te maken:
ik wil dus met mijn Spectrum DX4e (geleverd bij de Blade helicopter) een Ultra-Micro J-3 Cub vliegertje van ParkZone besturen. kan dit ??
en is Kyosho ook te binden met een Spectrum ?? ik vind de Edge Red Bull van Kyosho ook wel cool.

gewoon een spectrum ontvangertje kopen en je kunt met de kyosho ook vliegen.
nadeel is wel dat het geen computerzender is dus elke keer als je een ander model gevlogen hebt moet je opnieuw trimmen .

Een spektrum zender kan je alleen binden met spektrum ontvangers. Alle BNF (bind 'n fly) modellen van HorizonHobby (die o.a. Parkzone, Hobbyzone en E-flite in het pakket hebben) hebben een spektrum ontvanger aan boord, bij andere modellen zul je zelf een spektrum ontvanger in het model moeten stoppen.

Alle BNF (bind 'n fly) modellen van HorizonHobby (die o.a. Parkzone, Hobbyzone en E-flite in het pakket hebben) hebben een spektrum ontvanger aan boord, bij andere modellen zul je zelf een spektrum ontvanger in het model moeten stoppen.

dus modellen van dit merk kan ik gewoon met mijn DX4e binden zonder extra's ??

nadeel is wel dat het geen computerzender is dus elke keer als je een ander model gevlogen hebt moet je opnieuw trimmen .

Als je het goed doet, dan stel je je vliegtuig zo af dat de trim helemaal niet nodig is!
Dus vliegen en trimmen, landen, en de stuurstangen net zover bijdraaien als je getrimt hebt!

dus modellen van dit merk kan ik gewoon met mijn DX4e binden zonder extra's ??
Als er DSM2 op de doos staat wel!

effe afstoffen hier, maar ik heb nog een vraag:

kan ik een orange ontvanger gewoon binden met deze DX4e zender ??
voor het complete verhaal:

ik heb dus standaard bij mijn E-Flite Blade MCP-x een Spectrum DX4e zender. ik kan nu via een bekende een 4 kanaals zweefvlieger overnemen met een Orange ontvanger. kan ik deze gewoon binden met deze DX4e zender ??

Hey

Dit zou moeten werken!
Voor de zekerheid kan je het even proberen voor je hem overneemt, maar dit zou moeten werken!

Groeten

nou was ik het forum aan het doorspitten en kwam een gelijke vraag tegen van een andere forum gebruiker, die ook de DX4e wil gebruiken voor een vliegtuig te bedienen, maar daar zitten ze enkel de DX6i te promoten.
dus geen direct antwoord op zijn vraag.
maar nu ben ik ook een beetje aan het twijfelen geslagen .....
maar ik weet het nog niet. net als de andere gebruiker geeft een DX6i niet echt een toevoeging. enkel maar een lichtere spaarpot ......
maar is het vlieg bereik van een DX4e en DX6i ook verschillend ?? dus kan ik een vliegtuig verder laten vliegen met de DX6i dan met de DX4e, of is dit gelijk ??

gr.

ik heb dus standaard bij mijn E-Flite Blade MCP-x een Spectrum DX4e zender. ik kan nu via een bekende een 4 kanaals zweefvlieger overnemen met een Orange ontvanger. kan ik deze gewoon binden met deze DX4e zender ??
Ja, dat wil zeggen... als het een Orange DSM2 ontvanger is. Er zijn ook Orange FASST ontvangers, voor Futaba; daar werkt het natuurlijk niet mee.
net als de andere gebruiker geeft een DX6i niet echt een toevoeging. enkel maar een lichtere spaarpot ......
maar is het vlieg bereik van een DX4e en DX6i ook verschillend ?? dus kan ik een vliegtuig verder laten vliegen met de DX6i dan met de DX4e, of is dit gelijk ??
Of het bereik verschillend is weet ik niet. Maar een DX6i heeft wel degelijk andere voordelen. Digitale trims zijn echt fijner dan analoge; en de mixmogelijkheden van de DX6i ga je al gauw waarderen. En natuurlijk het feit dat ieder afzonderlijk toestel zijn eigen mix- en trimstanden heeft zogauw je het oproept in je zender.

gr.

Als er in de handleiding van de DX4 staat dat het een full range zender is kan ie net zo ver als de DX6i, staat er parkflyer dan heeft ie gelimiteerd berijk!

Groeten

Laatst bewerkt:
Als er in de handleiding van de DX4 staat dat het een full range zender is kan ie net zo ver als de DX6, staat er parkflyer dan heeft ie gelimiteerd berijk!
Er wordt geen onderscheid gemaakt in park- of fullrange zenders, WEL bij ontvangers!

En vergeet niet dat een DX4e geen modelgeheugens heeft. Zogauw je meerdere modellen hebt, moet je de specifieke instellingen aanpassen als je van model wisselt. Op een zender met modelgeheugens gebeurt dat vanzelf als je een ander model kiest.
Ik vind persoonlijk dat voor de prijs van een DX6i je eigenlijk niet kan lopen modderen met een niet-computerzender.

Laatst bewerkt:
Da's volslagen nieuw voor me. Ik heb nog nooit de aanduiding "parkflyer" bij een zender zien staan, niet bij Spektrum en niet bij een ander merk.
Maar, ik denk ook dat de DX6 al een aantal jaren niet meer getoond wordt op de Spektrum site. In elk geval staat hij er op dit ogenblik niet.
Ik had nog nooit eerder een (afbeelding van een) DX6 gezien...

Laatst bewerkt:
Hmmm ......

ik ben bijna over de drempel !!
Maar nu zie ik bij Mr Hobby de DX6i DSM X ?? is dat een verbetering van de DSM2 ??

en wat is het verschil tussen de 6115 en de 6115E ontvanger ??

Laatst bewerkt:
Ja dat klopt, is de opvolger. Ik ben niet technisch genoeg om je de finesses te kunnen vertellen.. behalve dat volgens RCmodelreviews.com DSMX een grote verbetering is op DSM2 (en ik was al zo tevreden over DSM2...) Review: Spektrum DX8 and DSMX Review

Hey

DSMX is idd de opvolger van DSM2! Met DSMX kun je DSM2 ontvangers besturen, maar andersom niet.

De 6115E ( = Endpin ) heeft de aansluiting voor de servostekkers aan de onderkant zitten!

Groeten

Back