Binden Walkera zender WK-2801

brutus

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
PH-SAM
verwijderd, want:

Het probleem heeft zichzelf opgelost....
Al weet ik nog steeds niet waarom!

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
Hoi,

Het probleem was dat de zender iedere keer dat ik de set inschakelde opnieuw moest binden, en dan bedoel ik dat zender en ontvanger elkaar gewoon niet herkenden.
Ik heb de heli van een kennis overgenomen, en destijds heb ik gezien dat inschakelen van zender en ontvanger (en dan even wachten) voldoende was. Bij mij deed hij dat niet, ik moest iedere keer de zender met ingedrukte linker "mode" toets aanzetten, anders kwam de verbinding niet tot stand (voor de duidelijkheid, als ik dat deed kon ik gewoon vliegen, maar de volgend accu moest ik opnieuw op deze manier binden, anders kon ik zender en ontvanger aanzetten, maar kwam er gewoon geen verbinding).

Ik weet niet wat ik gedaan heb waardoor het veranderde, maar opeens bond hij gewoon uit zichzelf, zoals het hoort.

Het probleem is een beetje dat ik de manual er niet bj heb, en dus maar wat omklooi. Iedere keer kom ik een beetje verder, want zo ingewikkeld is dat programma ook weer niet. Het kan dus heel goed zijn dat ik de boel "per ongeluk" goed heb gezet, maar ik ben er dus nog niet achter wat er dan verkeerd stond. Want idecode heeft al die tijd op random gestaan, en dat is de enige funcie die ik kon vinden waarvan ik (op zijn best) vermoed dat die daar wat mee te maken zou kunnen hebben.

Oh ja, zender is 2801, ontvanger is 2701, de heli is de 60b premium edition, en alles is zo uit de doos, zonder modificaties (alleen afgesteld en de chinese montagefoutjes eruit gehaald. En dat zijn er nogal wat....)

Het begint nu een beetje naar mijn smaak te vliegen, al ben ik er nog niet super tevreden over. Dat ligt overigens meer aan mij dan aan de heli, ik ben linksdraaiende grote en zware schaalheli's en rate-gyro's gewend....

Groet, Bert

Back