bing 48 carburateur

Ik ben op zoek naar een pakkingssetje inclusief het membraan voor een bing 48 carburateur. Weet iemand waar deze te krijgen zijn.
De carburateur zit op een zdz 40 rv.

Vr gr Rene

Type de zoekopdracht in en je vindt wat je nodig hebt. Bijvoorbeeld DEZE site. Helaas heb ik er nog geen in Nederland gevonden maar die zullen er ook wel zijn. Vraag het bijvoorbeeld eens bij een werkplaats waar ze tuinmachines verkopen, repareren, onderhouden.

meschien een iedee om een walbro of een tilotson te monteren
daar zijn de onderdelen zeer makelijk van te krijgen

Ik ben langs 2 bedrijven geweest die tuinmachines onderhoud doen en bij beide hadden ze geen bing carburateur onderdelen.
Vond wel een duitse site maar die was sofort nicht lieferbar.

Ik zal kijken of ik op de site van Ernst een setje kan bestellen.

Johannes ik weet niet of de bevestiging van een walbro wel hetzelfde is als de bing. En welk type moet ik nemen om zo'n beetje dezelfde carb terug te krijgen.

Vr gr Rene

Hoi Rene,
Even wat gezocht op google:

Gebruiksaanwijzing (altijd handig)
http://www.bingpower.de/download/datenblaetter/type48.pdf

Hierna bij google ingeklopt: stihl bing 48
Eerste link aangeklikt: STIHL 038 BING 48 CARBURETOR CARBURETOR REBUILT OEM

Deze carburateur zit/zat dus op de stihl 038, zoekt al weer wat makkelijker.

Ebay.com zoekopdracht: stihl 038 carburetor
Een van de aanbieders:
Replacement Bing Diaphragm Carburetor Repair Gasket for Stihl 038 MS380 MS381 | eBay

Inclusief verzendkosten nog geen 9 dollar, komt aardig overeen met patroon uit de gebruiksaanwijzing.

Verder wat dichter bij huis gevonden: 119-007-1062 reparatieset Stihl

Hopelijk kom je hier wat verder mee.

Groet Hans

Nog een keer,

Aangezien deze carburateur ook op stihl 038 kettingzaag heeft gezeten zou elke goede stihl dealer je deze carburateurpakkingset (hoeveel keer woorwaarde?) moeten kunnen leveren.

Bij jou zowat om de hoek: DEM | Welkom bij DEM.nl

Schrik dan niet van de prijs, voor originele pakkingset ben ik albedragen van over de 70 Euro tegen gekomen, weet niet wat die bij dem kost.

Groet Hans

Back